• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 8 آبان 1402
کد مطلب : 207468
+
-

دست پُر شهردار از سفر چین

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران دستاوردهای سفر مدیران شهری به چین را تشریح کرد

گزارش
دست پُر شهردار از سفر چین

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

حدود 10روز پیش علیرضا زاکانی، شهردار تهران به دعوت رسمی یین یانگ، شهردار پکن و برای شرکت در اجلاسیه «راه ابریشم» همراه با برخی از مدیران شهری عازم چین شد. مذاکره و پیگیری موضوعات حمل‌ونقل عمومی هم یکی از محورهای اصلی این سفر بود؛ چراکه کمبود ناوگان از یک‌سو و ظرفیت محدود شرکت‌های خودروساز در تامین ناوگان حمل‌ونقل همگانی از سوی دیگر، زمینه‌ساز انجام مذاکرات با شرکت‌های خارجی شد. البته در این میان فعال کردن قرارداد 630دستگاه واگن که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود و افزایش آن هم در لیست برنامه‌های هیأت سفرکرده به چین قرار داشت.
طی این 10روز شهردار تهران و هیأت مدیریت شهری از 13شهر چین و شرکت‌های خودروسازی و واگن‌سازی‌ بازدید و در نهایت هم روز شنبه (6آبان) پکن را به مقصد تهران ترک کردند. البته برای نهایی شدن برخی از تفاهمات تا یک‌ماه آینده هیأتی از کشور چین وارد پایتخت می‌شود. براساس آخرین اطلاعات، این سفر دستاوردهای خوبی در حوزه حمل‌ونقل همگانی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی داشته است.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، در جریان تشریح اقدامات انجام شده در پکن با بیان اینکه 15قرارداد و تفاهمنامه صورت گرفته است، گفت: «در برخی از موارد قراردادهایی منعقد شده که برای دوطرف تعهدآور است و در بعضی موضوعات هم به تفاهماتی رسیده‌اند و به‌نظر می‌رسد امسال و سال آینده، سال‌های جهش حمل‌ونقلی در پایتخت خواهد بود.» به‌گفته این عضو پارلمان شهری با محقق شدن قراردادها حدود 4میلیون ظرفیت جدید برای حمل‌ونقل عمومی ایجاد می‌شود.

اهم مذاکرات انجام شده
مباحثی درخصوص توسعه خط 8و 10مترو
انتقال تکنولوژی ساخت بوژی به کشور
سرمایه‌گذاری برای دستگاه‌های زباله‌سوز
راه‌اندازی دستگاه تبدیل‌کننده زباله به آب کشاورزی و کمپوست




 

این خبر را به اشتراک بگذارید