• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 8 آبان 1402
کد مطلب : 207463
+
-

گرداب شمال

سپاهان و پرسپولیس در زمین 2تیم شمالی لیگ متوقف شدند تا استقلال خوشحال‌ترین تیم هفته هشتم باشد

گرداب شمال

هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر با توقف 2تیم مدعی یعنی پرسپولیس و سپاهان به پایان رسید. بازی‌های این هفته که با 3نتیجه مشابه یک بر صفر در روز اول آغاز شده بود، در روز دوم پرگل‌تر دنبال شد و حتی گل‌گهر و هوادار پرگل‌ترین بازی این فصل را رقم زدند. در جدال این دو تیم که در سیرجان برگزار می‌شد، تیم میزبان 3بار از حریف پیش افتاد و شاگردان محمود فکری هر 3بار بازی را به تساوی کشاندند. سعید سحرخیزان 2گل برای گل‌گهر زد و گل سوم را هم روبرتو تورس اسپانیایی با یک کاشته زیبا به ثمر رساند. در مقابل امین قاسمی‌نژاد هم 2گل برای هوادار زد و گل دیگر را کریم اسلامی زد تا همه گل‌های این تیم را بازیکنان بالای 35سال زده باشند. نکته جالب این است که گل‌گهر تا پیش از این بازی فقط 2گل خورده بود اما طی همین یک بازی 3گل دریافت کرد. گل‌گهر با بازی‌های کمتر در رتبه نهم قرار گرفته است. در همان روز مس رفسنجان با گل پریرا پیکان را برد و با کسب دومین برد متوالی تا رتبه هشتم بالا آمد. جدال 2خوزستانی قعرنشین یعنی استقلال خوزستان و نفت آبادان هم یک-یک مساوی شد و امتیازات بازی به درد هیچ‌کس نخورد. هر دوی این تیم‌ها خطر سقوط را احساس می‌کنند و البته سومین تیم خوزستانی یعنی فولاد نیز در قعر جدول، همسایه آنهاست.

  اولین توقف زردها
و اما در آخرین روز از هفته هشتم، 2تیم سپاهان و پرسپولیس در استان‌های شمالی میهمان نساجی و ملوان بودند. مصاف سپاهان و نساجی، جدال 2نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود. سپاهان با 5برد از 5بازی به قائمشهر رسید اما نساجی بعد از باخت‌های متوالی در سخت‌ترین شرایط به مصاف سپاهان رفت. نیمه اول بدون گل تمام شد و در ابتدای نیمه دوم برخلاف پیش‌بینی‌ها این نساجی بود که به گل رسید. محمدرضا آزادی دروازه پیام نیازمند را باز کرد و این اولین‌بار نبود که سپاهان در این فصل از حریف عقب می‌افتاد. پیش‌تر پیکان هم در خانه خودش با یک گل از سپاهان پیش افتاد اما در نهایت 3بر یک شکست خورد. نساجی فرصت داشت تا نتیجه را سنگین‌تر و پیروزی را محتمل‌تر کند اما همه موقعیت‌هایش را از دست داد و روی یک ضربه کرنر گل مساوی را هم از محمد دانشگر دریافت کرد. بازی نهایتا با همین نتیجه به پایان رسید و سپاهان برای نخستین‌بار در این فصل امتیاز داد. تیم مورایس با احتساب 3بازی پایانی فصل گذشته و 5بازی ابتدایی این فصل 8برد متوالی به‌دست آورده بود اما در نهمین بازی بالاخره متوقف شد و از رکوردشکنی بازماند. نساجی هم با این مساوی بالاخره طلسم باخت‌هایش را شکست تا مهدی رحمتی کمی به روزهای آینده امیدوارتر شود.

  زمینگیر با تعویض‌های عجیب
آخرین بازی هفته هشتم لیگ برتر با تأخیری عجیب‌وغریب در انزلی آغاز شد. درحالی‌که قرار بود این بازی از ساعت16 آغاز شود، تا حوالی 16:30 به تعویق افتاد و دلیل این اتفاق، تجمع هواداران در اطراف ورزشگاه ذکر شد که دلیل قانع‌کننده‌ای به‌نظر نمی‌رسید. ناظر این مسابقه داود رفعتی بود که سابقه‌ای طولانی در اتفاقات اینچنینی دارد و بازی‌های زیادی را بی‌جهت به تأخیر انداخته است. در نهایت مسابقه‌ آغاز شد و در نیمه اول نمایش 2تیم چنگی به دل نزد. ترکیب پرسپولیس باز هم بدون امیری، ترابی، سرلک و عالیشاه چیده شد که از این جمع حالا دیگر فقط امیری مصدوم است و بقیه شرایط بازی را به‌دست آورده‌اند. بعد از ناکامی در نیمه اول، یحیی گل‌محمدی در ابتدای نیمه دوم 2تعویض انجام داد؛ ترابی را به‌جای سروش رفیعی به زمین فرستاد و در دومین تعویضش که کمی غیرمنتظره بود، میلاد سورگی را جایگزین شهاب زاهدی کرد. با این دو تعویض نیروهای خلاق پرسپولیس از زمین خارج شدند و این تیم در نیمه دوم ابدا نتوانست تاکتیک‌های همیشگی‌اش را به اجرا دربیاورد و دروازه حریف را تهدید کند. یکی دو موقعیتی که در این نیمه خلق شد، روی دروازه پرسپولیسی‌ها بود که سلیمانی و صفرزاده این موقعیت‌ها را از دست دادند. پرسپولیس در ادامه امید عالیشاه و سپس نبیل باهویی را هم به زمین فرستاد اما از حضور آنها هم سودی نبرد. در نهایت بازی بدون گل مساوی به پایان رسید و پرسپولیس با 16امتیاز روی سکوی دوم جدول جای گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید