• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 6 آبان 1402
کد مطلب : 207195
+
-

دوستی به دشمنی تبدیل شد

وینیسیوس و رسوایی داوری باعث شد روابط رئال و بارسا به تیرگی بگراید

دوستی به دشمنی تبدیل شد

با اینکه هنوز رابطه 2‌باشگاه بارسلونا و رئال برای پیشبرد پروژه سوپرلیگ کاملا برهم نخورده، به‌نظر می‌رسد روابط بین 2‌باشگاه در بهترین حالت خود نیست. بارسلونا ممکن است به‌زودی با تهدید یوفا از این پروژه کنار بکشد. باشگاه کاتالان درگیر پرونده رشوه طولانی‌مدت به داوران است و همچنین متهم در رعایت نکردن فیرپلی مالی. به همین دلیل آنها در دستان یوفا آتو دارند و ممکن است همین نقطه ضعف باعث خروجشان از سوپرلیگ شود.
چیزی که روابط 2‌باشگاه را بر هم زد، نه سخنرانی احساسی لاپورتا در یک شو و نمایش علیه رئال و متهم کردن باشگاه رقیب به راه انداختن پرونده رسوایی داوری، بلکه توییتی بود که رئیس هیأت‌مدیره بارسلونا علیه وینیسیوس منتشر کرد. فلورنتینو پرس در ابتدا قصد داشت برای عادی‌سازی‌ روابط با لاپورتا به بارسلونا سفر کند، اما پس از انتشار این توییت از سفر منصرف شد. او قصد داشت برای اولین‌بار برای تماشای ال‌کلاسیکو به ورزشگاه منتجوییک برود که جایگزین ورزشگاه در حال بازسازی نوکمپ شده است.
میگل کمپس (سخنگوی هیأت‌مدیره باشگاه بارسلونا) پس از بازی رئال و براگا علیه وینیسیوس توییتی به این شرح منتشر کرده بود: «این نژادپرستی نیست. وینیسیوس مستحق سیلی خوردن است چون دلقک و تنبل است. این حرکات غیرضروری و بی‌معنی در وسط میدان نشان‌دهنده چیست؟» با اتفاقات و واکنش‌های بعدی، میگل کمپس مجبور شد توییت خود را پاک کند اما عذرخواهی در کار نبود. فقط رافا یوستی (معاون باشگاه) در واکنش به این اتفاقات نوشت: «این توییت خیلی بدی بود، اگر وینیسیوس صدای من را می‌شنود به او می‌گویم دیگر تکرار نخواهد شد.» ژاوی، سرمربی بارسلونا نیز گفت: «اگر توییت حذف شده، معنی مهمی دارد. من تنش را دوست ندارم. دوست دارم که ال‌کلاسیکو با احترام و تحسین دوجانبه برگزار شود.»
اختلافات 2 باشگاه از زمان شروع پرونده نگریرا و پس از شکایت رسمی رئال از بارسلونا در این پرونده، استارت خورد. مدیران رئال و بارسا در 3 ال‌کلاسیکوی اسفند و فروردین به ورزشگاه همدیگر نرفتند و حضور در استادیوم رقیب را تحریم کرده بودند. پرز قصد داشت که در بازی امروز روند عادی‌سازی را آغاز کند، آن هم درحالی‌که لاپورتا هفته گذشته به رئالی‌ها توهین کرده بود و هواداران رئال را یک «فرقه» نامیده بود.

   تکنیک اعصاب خردکن
مدیر باشگاه بارسلونا درست در شبی علیه خودنمایی وینیسیوس توییت زد که این بازیکن جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت کرد و 2‌پاس‌گل داد و نخستین نمایش قابل‌دفاع خود را پس از دوران مصدومیت ارائه داد. شاید اگر در هفته‌های گذشته علیه او موضع می‌گرفت، این‌قدر حساسیت برنمی‌انگیخت. واقعیت این است که هر هفته علیه وینیسیوس در ورزشگاه‌های اسپانیا توهین نژادپرستانه صورت می‌گیرد که آخرین مورد آن در سانچس پیسخوان و توسط هواداران سویا بود.
وینی از آخرین بازمانده‌های بازیکنان تکنیکی در فوتبال امروزی است که روی چیزهایی غیراز تکنیک و بازی نمایشی او مانور داده می‌شود. او از سال2019 تاکنون در همه تورنمنت‌ها 1215‌دریبل زده که 496تای آنها موفق بوده که بالاترین آمار در میان کل بازیکنان در 5‌لیگ بزرگ اروپایی است. در این مدت 428‌خطا روی وینیسیوس انجام شده که فقط بازیکنانی نظیر گریلیش از من‌سیتی و استون‌ویلا و زاگانی از لاتزیو بیشتر از او مورد خطا قرار گرفته‌اند. وینیسیوس در مقابل براگا 8‌تلاش برای دریبل داشت که 4‌تایش موفقیت‌آمیز بود. وینی روی یکی از این صحنه‌ها 10‌بار پا عوض کرد و روی اعصاب ساعتچی مدافع حریف رفت. پس از این حرکت، کل ورزشگاه براگا او را هو کردند و زالازار هافبک براگا نیز او را سرزنش کرد و خطاب به او گفت: «داریم فوتبال بازی می‌‌کنیم!»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید