• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
جمعه 5 آبان 1402
کد مطلب : 207141
+
-

میز خبر

قیمت خانه در مسیر کاهش
ترمز رشد قیمت‌ در بازار مسکن کشیده شده است. سیداحسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در 5ماه منتهی به شهریور امسال کاهش ۴۶ واحد درصدی تورم مسکن را تجربه کردیم. در حالی‌که اردیبهشت سال گذشته میزان تورم در مسکن به 121 درصد رسیده بود. اما شهریور امسال به 46درصد رسید. انتظار می‌رود در فصل پاییز روند کاهشی تورم بازار ملک ادامه پیدا کند. سوداگری‌های بازار مسکن یکی از عوامل افزایش قیمت در بخش دارایی‌ها بود که با توجه به تدابیر ماه‌های اخیر و با استفاده از  ابزارهای تنظیمی وضعیت بهتر شده است. همچنین برخی بنگاه‌های معاملات ملکی که در افزایش قیمت نقش داشتند، تعطیل شدند.

رایزنی باقری و ریابکوف در مسکو
علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه (۴ آبان ماه ۱۴۰۲) با «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه در امور روابط با کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی و همکاری با کشورهای بریکس و امنیت بین‌الملل در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار که کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو نیز حضور داشت، بر ضرورت همکاری بین دو کشور در جهت تقویت رایزنی‌ها و تعاملات بین‌المللی بین ایران و روسیه و همچنین چندجانبه‌گرایی، تأکید شد.کمک به صلح و امنیت بین‌الملل در شرایط ناپایداری که برخی کشورها با اقدامات یکجانبه‌گرا و برخلاف حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و حقوق‌بشردوستانه درصدد دامن زدن به آن در سطح بین‌المللی هستند، از دیگر موضوعات به اشتراک گذاشته شده در این دیدار بود.

جذب 40 هزار معلم جدید در کشور
۴۰ هزار معلم جدید در اقصی نقاط کشور جذب شدند. رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: برای جبران کمبود معلم در کشور امسال ۴۰هزار معلم جدید جذب شدند که علت تأخیر در جذب آن‌ها مشکلاتی از قبیل تأخیر در اعلام نتایج آزمون‌های استخدامی و روند متفاوت مصاحبه‌های استخدامی بود. همچنین آزمون جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور در  نیمه دوم امسال برگزار می‌شود. این آزمون به دلیل نیاز موجود در این بخش به شکل جداگانه انجام می‌شود که تاکنون مجوز ۱۱ هزار نفر را دریافت کرده‌ایم و تلاش داریم این میزان را به ۲۰ هزار نفر برسانیم.

رکورد ثبت نام در دوازدهمین انتخابات مجلس زده شد
۲۴ هزار و ۸۲۹ نفر با ثبت‌نام در انتخابات آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرده‌اند. محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یک رکورد را شکل دادند،چون آمار ثبت شده نشان می‌دهد در دروه نهم مجلس 5 هزار و ۳۸۵ نفر ، دوره دهم ۱۰ هزار و ۷۲ نفر، دوره یازدهم ۱۶ هزار و ۳۴ نفر و در این دوره بیش از ۲۴ هزار نفر برای نمایندگی مجلس اعلام آمادگی قطعی کرده‌اند که ۱۳ درصد داوطلبان خانم‌ها و ۸۷ درصد آقایان هستند.
 براساس قانون روزانه مدارک داوطلبانی که به صورت قطعی ثبت‌نام کرده‌اند همراه با پرسشنامه برای مراجع پنجگانه مندرج در قانون ارسال می‌شود و این فعالیت شکل گرفته تا احراز صلاحیت اولیه تمام داوطلبان ادامه دارد.

مشارکت 145 هزار فروشگاه در طرح کالابرگ الکترونیکی
۱۴۵ هزار فروشگاه خرد و زنجیره‌ای در طرح کالابرگ الکترونیکی مشارکت داشته اند. علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با افزوده‌شدن ۲ دهک ششم و هفتم افزایش چشمگیری در جمعیت مشمول طرح جدید کالابرگ الکترونیک داشتیم و جمعیت تحت پوشش از ۴۱ به ۶۱ میلیون نفر افزایش یافت. در این میان با هدف تسهیل دسترسی مردم به مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی تاکنون ۱۴۵ هزار فروشگاه خرد و زنجیره‌ای در این طرح مشارکت دارند که شامل  همراهی ۱۰ فروشگاه بزرگ با ۱۲ هزار شعبه و  ۴۰۰ تعاونی مصرف روستایی می شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :