• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
جمعه 5 آبان 1402
کد مطلب : 207128
+
-

با کمک سرگرمی باتری‌های‌تان را شارژ کنید!

محمد مهدی رنجبر ، کارشناس سرگرمی

می‌گوید خودش زمانی آن‌قدر به کار کردن علاقه داشته  که کار واقعا برایش تبدیل به یک تفریح شده بود! در آن دوران، فقط کار کرد و لذت‌های کوچک زندگی را اصلا تجربه نکرد.
او معتقد است بعضی‌ها آن‌قدر زمان برای‌شان ارزش دارد که تفریح و سرگرمی را رسما نوعی از «وقت تلف کردن» قلمداد می‌کنند! دقیقا به دلیل همین نوع نگرش، به‌جای اتلاف وقت، کارهای ارزشمند دیگری می‌کنند! برخی از مردم هم که واقعا خیال می‌کنند اگر ۲۴ ساعت را مشغول کار کردن باشند، پیشرفت بیشتری دارند! خب این‌ها زمانی که دچار زخم معده یا میگرن می‌شوند یا در سنین پایین، حمله قلبی به آن‌ها دست می‌دهد، تازه از خواب غفلت بیدار می‌شوند که دیگر خیلی دیر است! گروهی از افراد هم تفریحات اساسی‌شان را  برای دوران بازنشستگی برنامه‌ریزی می‌کنند، که ممکن است هرگز به این دوران نرسند! برخی دیگر از انسان‌ها هم معتقدند تفریح، یک کار هزینه‌بر است و به همین استناد ترجیح می‌دهند پولش را پس‌انداز کنند! در مقابل البته عده‌ای هم هستند که می‌گویند تفریحات  ارزان‌قیمت، اصلا تفریح به حساب نمی‌آیند! این‌ها خودشان را ملزم می‌کنند که برای تفریح، به سفرهای گران‌قیمت بروند!
او معتقد است، همه این افرادی که در بالا از تفکرات آن‌ها رونمایی شد،  به نوعی فرصت‌های کوچک ناب را از دست می‌دهند و تاثیر سودمند«سرگرمی» را دست‌کم می‌گیرند. آن‌ها با به تعویق انداختن خوشحالی، مشکلات را به کانون زندگی‌شان دعوت می‌کنند! البته که برای زندگی سالم، «کار» لازم است اما اگر «سرگرمی» در کنارش نباشد، فشار روانی و انواع آسیب‌های روحی و جسمی در کمین انسان است. یکی ازپنج  نیاز اساسی انسان، استراحت، تفریح یا همان سرگرمی است. سرگرمی  برای احیای جسم‌ ضروری است و بدن را سرحال و بشاش می‌کند، ذهن‌تان را باز می‌کند و به فرد این توانایی را می‌دهد که کارهای مهمش را به خوبی انجام دهد. شما  با سرگرمی، کیفیت و بازدهی کارتان را افزایش می‌دهید. باتری‌های‌تان را شارژ می‌کنید و تمرکزتان در انجام کارها را بیشتر می‌کنید. پس برای زندگی کار کنید ، نه این‌که برای کار، زندگی کنید!
آنچه در بالا خواندید، تجربیات زهرا ناصری، مدرس مهارت‌های ارتباطی بود. برای ایشان آرزوی موفقیت روزافزون داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید