• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 4 آبان 1402
کد مطلب : 207088
+
-

مظلوم و مقتدر

رهبر معظم انقلاب: قضیه‌ غزه، از یک‌سو ‌قضیه مظلومیت است و از یک‌سو قضیه‌ اقتدار

رهبری
مظلوم و مقتدر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب صبح دیروز(چهارشنبه) در دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت ۶هزارو۵۵۵ شهید استان لرستان با اشاره به مظلومیت‌ توأم با صبوری و اقتدار مردم غزه در مقابل جنایات مداوم رژیم‌ صهیونیستی، تأکید کردند: رژیم زخم‌خورده و از پا افتاده اشغالگر درحال گرفتن انتقام ضربه کاری رزمندگان فلسطینی از مردم غزه است، اما بدون‌تردید و با وجود همه حمایت‌‌های اشرار عالم و همدستی قطعی آمریکایی‌ها در جنایات صهیونیست‌ها، این همه ظلم و جنایت، در نهایت راه به جایی نمی‌برد و در این قضیه و قضایای آینده، پیروزی از آن ملت فلسطین است.

تجلیل از مردم غزه
در حوادث جاری، شاهد مظلومیت توأم با اقتدار مردم پراستقامت غزه هستیم. دشمن ددمنش و خونخوار، برای جنایت و کشتار کودک، زن، مرد، پیر و جوان، هیچ حدی قائل نیست و مردم غزه به‌معنای عمیق و حقیقی کلمه مظلومند. باید از صبوری و توکل مردم مظلوم غزه تجلیل کرد.

عملکرد مدعیان حقوق‌بشر
مدعیان آزادی و حقوق ‌بشر در اروپا، تظاهرات به نفع فلسطینی‌ها را ممنوع کرده‌اند، اما مردم، بی‌اعتنا به این ممنوعیت‌ها، به خیابان‌ها می‌آیند و خشم، عصبانیت و ناراحتی وجدانی خود را فریاد می‌زنند و هیچ‌کس هم نخواهد توانست جلوی عکس‌العمل ملت‌ها در مقابل وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها را بگیرد.

محور تلاش‌های غرب
عزیمت پی‌در‌پی روسای آمریکا و دیگر کشورهای شرور و ظالم مانند انگلیس، فرانسه و آلمان به فلسطین اشغالی، تلاش برای جلوگیری از نابودی رژیم غاصب است. اشرار عالم می‌بینند رژیم‌ صهیونیستی بر اثر ضربه بسیار محکم و تعیین‌کننده رزمندگان فلسطینی درحال «تلاشی و نابودی» است؛ به همین علت با این سفرها و ابراز همبستگی و در اختیار گذاشتن اسباب جنایت، مانند بمب و دیگر تسلیحات، سعی می‌کنند رژیم از پا افتاده را به‌زور سرپا نگه‌دارند.‌

مردم غزه؛ پیروز میدان
پدری که در شهادت فرزندش خدا را حمد می‌گوید، والدینی که فرزند شهیدشان را به فلسطین تقدیم می‌کنند، نوجوان مجروحی که آیات قرآن‌کریم می‌خواند و صحنه‌های مشابه، نشان‌دهنده گوشه‌ای از صبر و توکل عمیق مردم غزه است. صبوری مردم غزه نشان‌دهنده شکست دشمن در به تسلیم کشاندن فلسطینی‌هاست. همین صبوری و توکل مردم ‌غزه در نهایت آنان را پیروز میدان خواهد کرد.

انتقام‌گیری از مردم بی‌دفاع غزه
زور رژیم غاصب صهیونیستی به رزمندگان فلسطینی نمی‌رسد. رزمندگان فلسطینی روحیه، انگیزه، توان و آمادگی خود را برای اقدام حفظ کرده‌اند و ان‌شاءالله از این به بعد هم همین‌گونه خواهد بود و رژیم غاصب به‌دلیل ناتوانی در رویارویی با آنها، درحال گرفتن انتقام از مردم بی‌دفاع غزه است.

ضربه‌ای که ترمیم نمی‌شود
ضربه وارد شده در حمله شنبه، ۱۵مهر رزمندگان فلسطینی به رژیم غاصب صهیونیستی تعیین‌کننده و بی‌سابقه بود و با گذشت زمان، غیرقابل ‌ترمیم بودن آن ضربه کاری، بیشتر درحال آشکار شدن است.

دلیل واکنش گسترده جهانیان
آمریکا شریک جرم قطعی جنایتکاران صهیونیست است. دست آمریکایی‌ها تا مرفق به خون کودکان، زنان و دیگر شهیدان غزه آلوده است و در واقع آمریکایی‌ها، درحال مدیریت این جنایات هستند. تکان‌خوردن وجدان ‌عمومی جهانیان در آمریکا، اروپا و کشورهای اسلامی و دیگر مناطق جهان، واکنشی در مقابل وسعت و عمق جنایات مکرر رژیم صهیونیستی است.

توصیه‌ای به کشورهای اسلامی
کشورهای اسلامی و سخنگویان سیاسی نباید در مقابل فضاسازی غربی‌ها قافیه را ببازند و با تکرار هر غلطی که آنها می‌کنند، فلسطینی‌ها را تروریست بنامند. آمریکایی‌ها، فلسطینی‌های مدافع خانه و وطن را تروریست می‌نامند، اما آیا رژیم غاصبی که خانه و وطن آنها را اشغال کرده، تروریست است یا کسانی‌که می‌خواهند خانه و کاشانه خود را پس بگیرند؟‌‌

خصوصیات برجسته مردم لرستان
«دلاوری و شجاعت» و «رفاقت، صداقت و وفاداری» اقوام لُر از برجسته‌ترین خصوصیات مردم لرستان و مناطق لری است. تاریخ مردم لر در 100سال اخیر، متشکل از بخش مظلومیت و اختناق در دوران پهلوی و بخش دیگر، حماسه‌سازی، درخشش و ظهور و بروز در دوره جمهوری اسلامی است و برای اینکه جوان‌ها تاریخ خودشان را بدانند، باید هر دوی این صفحات تاریخی محفوظ مانده و با هم مقایسه شوند.‌







 

این خبر را به اشتراک بگذارید