• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 4 آبان 1402
کد مطلب : 207023
+
-

ناگهان ماشین گلزنی

جود بلینگام 3‌برابر گلزن‌تر شده تا جای خالی بنزما فعلاً احساس نشود

ناگهان ماشین گلزنی

تا چند‌ماه پیش کسی از جود بلینگام انتظار گلزنی نداشت تا اینکه او پیراهن رئال مادرید را بر تن کرد. این هافبک هجومی انگلیسی از زمان پیوستن به رئال‌مادرید در تابستان در 12‌بازی موفق شده 11‌گل و 3‌پاس‌گل به نام خودش ثبت کند. فقط سرهو گیراسی از اشتوتگارت(15) و لائوتارو مارتینس از اینترمیلان(12) گل‌های بیشتری برای تیمی در 5‌لیگ بزرگ اروپا در این فصل زده‌اند. هری‌کین هم از بایرن‌مونیخ مثل بلینگام 11گله است. جالب اینکه رئالی‌ها پس از جدایی بنزما ابتدا قصد داشتند هری‌کین را جایگزین او کنند!
   بلینگام در نیمه دوم بازی با براگا (پیروزی 2 بر یک) جایش را به لوکاس واسکس داد و با درد در ران پای راست بیرون رفت و پس از بازی به همراه کپا برای تست دوپینگ 2‌ساعت معطل شد. اما باشگاه و مربیان گفته‌اند که به ال‌کلاسیکوی شنبه می‌رسد. کارلتو باز هم قصد دارد در بازی شنبه جانب احتیاط را بگیرد و با 5‌هافبک ترکیب را بچیند. او در بازی با اتلتیکو‌مادرید از مودریچ در پست مهاجم کاذب استفاده کرده بود که بین 2نیمه به اشتباه خودش پی برد. مودریچ یک‌بار دیگر هم در یکی از ال‌کلاسیکوها در این پست به میدان رفته و جواب نداده بود.
   جود بلینگام پس از کریستین کرمبو در فصل
98-1997 دومین بازیکنی است که در هر 3‌بازی اول خود در لیگ قهرمانان اروپا برای رئال گلزنی می‌کند.
   بلینگام در 12‌بازی برای رئال‌مادرید، 11گل در همه تورنمنت‌ها زده (0.91گل زده در هر بازی) آن‌هم درحالی‌که پیش از آن در 33‌بازی قبلی در دورتموند این تعداد گل را زده بود (0.33گل در هر بازی)؛ یعنی گل‌هایش در یک‌سوم بازی نسبت به تیم قبلی، 3‌برابر رشد داشته. او ‌در دورتموند در هر 3‌بازی یک‌گل می‌زد و حالا تقریبا در هر بازی یک‌گل می‌زند.
   رئال در این فصل در همه رقابت‌ها تنها یک‌تساوی با سویا و یک شکست از اتلتیکو داشته و بقیه 11بازی را برده؛ 27گل زده و 10‌گل خورده.
   رودریگو بالاخره موفق به گلزنی شد، این‌بار از روی پاس وینیسیوس که معلوم نیست چرا پاس‌گل محسوب نشد. این شانزدهمین گل این برزیلی در 42‌بازی در لیگ قهرمانان اروپا بود که تنها یک گل کمتر از 17گلی است که رودریگو در 118‌بازی لالیگا به ثمر رسانده. او در لیگ قهرمانان انگار بازیکن بهتری است.
   وینیسیوس معمولا در اسپانیا مورد آزار نژادپرستانه قرار می‌گیرد. این‌بار در پرتغال هم مورد توهین اسپانیایی‌ها قرار گرفت؛ از راه دور. میکل کمپس، سخنگوی هیأت‌مدیره بارسلونا در پیامی توییتری اینگونه به وینی توهین کرد: «این نژادپرستی نیست اما وینیسیوس به‌خاطر دلقک‌بودن و رفتارهایی که انجام می‌دهد، لایق پس‌گردنی است. او مدام دریبل‌های بی‌دلیل و بی‌مفهوم در میانه زمین می‌زند!»
   فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه هم از توهین تماشاگران بی‌نصیب نبود. توهین‌کننده‌ها به او هم خودی بودند و اولتراسورهایی بودند که از اسپانیا خودشان را به پرتغال رسانده بودند، چون پرس آنها را از ورود به سانتیاگو برنابئو منع کرده. آنها شعار دادند و خواستار استعفای پرس شدند.
   کارلو آنچلوتی در مقابل براگا به صدوپانزدهمین پیروزی در جام باشگاه‌های اروپا (یا لیگ قهرمانان) رسید و با الکس فرگوسن به‌عنوان رکورد‌دار پیروزی در تاریخ مسابقات برابری کرد. او نرخ پیروزی بهتری نسبت به فرگی دارد؛ او در دویستمین بازی خود به رکورد 115‌برد رسیده درحالی‌که فرگوسن در 214‌بازی به این رکورد رسیده بود.
   رئال مادرید در 3‌بازی ابتدایی مرحله گروهی خود در رقابت‌های متوالی لیگ قهرمانان اروپا (2022-23 و 24-2023) به پیروزی رسید؛ برای نخستین‌بار در 10‌سال اخیر.
   هیچ‌یک از 15‌بازی اسپورتینگ براگا در لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه مساوی به پایان نرسیده (5‌برد و 10شکست) که بیشترین مسابقه‌ای است که یک تیم در تاریخ این رقابت‌ها بدون تساوی انجام داده است.
   مودریچ در مصاف با براگا 7‌موقعیت خلق کرد. آخرین‌باری که یک بازیکن رئال در چمپیونزلیگ این تعداد موقعیت خلق کرده بود، اول اکتبر2019 مقابل کلوب بروخه بود (تونی کروس 8‌موقعیت).

در تاریخ فوتبال فقط کارلتو، ونگر و فرگوسن توانسته‌اند به حداقل 200‌بازی در لیگ قهرمانان اروپا برسند. کارلتو 8‌بازی در پارما، 10بازی در یوونتوس، 77بازی در میلان، 18بازی در چلسی، 10بازی در پی‌اس‌جی، 53بازی در رئال، 12بازی در بایرن و 12بازی در ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا داشته
 است.

تاریخ دیدارهــــای سوپرجام اسپانیا در عربستان مشخص شد: چهارشنبه 20دی‌ماه (رئال‌مادرید - اتلتیکومادرید) و پنجشنبه 21دی‌ماه (بارسلونا - اوساسونا). فینال سوپرکاپ 24دی‌ماه برگزار می‌شود. ساعت برگزاری بازی‌ها 22:30 خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید