• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 4 آبان 1402
کد مطلب : 207022
+
-

نکته بازی/ بعدش هم فکر کند، غنیمت است

در شرایطی که سخنان محمدحسین کنعانی‌زادگان در مورد وارد کردن یک خودروی 100 میلیارد تومانی کل ورزش ایران را به هم ریخت و انواع و اقسام درگیری‌های لفظی به‌وجود آمد، زیباترین واکنش‌ها را نسبت به این مسئله، حسین ماهینی نشان داد. مدافع راست پیشین پرسپولیس ابتدا در یک اظهارنظر کوتاه گفت: «کنعانی را جدی نگیرید، عقل او 18ساله است.» و بعد در مصاحبه‌ای بلندتر اعلام کرد: «کنعانی از چیزهایی که گفته پشیمان شده. او اول حرف می‌زند بعد فکر می‌کند.» با احترام به ماهینی، تصور می‌کنیم کنعانی حتی بعد از حرف زدن هم به چیزهایی که گفته فکر نمی‌کند، وگرنه پس از مدت کوتاهی و با توجه به بازتاب‌هایی که از چند مصاحبه‌اش دریافت کرده بود، لااقل به این نتیجه می‌رسید که سخنران خوبی نیست و بهتر است بیشتر سکوت کند!

منتظر باشید، تغییر می‌دهد!
پس‌لرزه‌های شکست سنگین قطر برابر ایران در فینال تورنمنت چهارجانبه اردن همچنان ادامه دارد؛ جایی که عنابی‌ها نیمه دوم ظرف دقایق کوتاهی 4‌گل دریافت کردند. این یکی از سنگین‌ترین شکست‌های دوران مربیگری کی‌روش بود که البته در این سال‌ها کم هم از این باخت‌ها نداشته. حالا کارشناسان قطری به صحنه آمده‌اند و از مربی پرتغالی انتقاد می‌کنند؛ ازجمله حسن العتیبی، پیشکسوت فوتبال این کشور که گفته: «کی‌روش سبک مشخصی دارد و آن بازی با سیستم دفاعی است. ما بازیکنان توانمندی در خط حمله داریم ولی کی‌روش با این سبک از آنها استفاده نمی‌کند. سبک او اصلا مناسب قطر نیست و باید سیستمش را تغییر دهد.» 40‌سال است تیم‌های او همینطوری بازی می‌کنند، حتی رئال مادرید؛ بعد شما انتظار داری سبکش را در قطر عوض کند؟ حتما!

مهم، آن 10‌درصد است!
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده ورزشگاه تازه تاسیس و 15‌هزار نفری شهر زنجان 90‌درصد پیشرفت داشته است. بعد از این خبر بعضی‌ها ایراد گرفتند که چرا چنین ورزشگاهی در شهری ساخته می‌شود که نه در لیگ برتر و نه حتی در دسته اول نماینده ندارد. این در حالی است که برخی شهرهای دارای تیم در لیگ برتر، از استادیوم استاندارد محروم هستند. خب البته احداث ورزشگاه در زنجان مشکلی ندارد، مشکل عدم‌احداث استادیوم در شهرهایی است که در رده بالای فوتبال باشگاهی ایران صاحب تیم هستند. کم‌کاری در آن مناطق بد است، نه کاری که اینجا صورت گرفته. این وسط تنها نگرانی ما بابت همان 10‌درصدی است که از پروژه باقی مانده. گاهی این 10‌درصد آخر، از 90‌درصد اول بیشتر طول می‌کشد!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید