• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 4 آبان 1402
کد مطلب : 207000
+
-

دریچه/توسعه پایدار صنعت چاپ


بابک عابدین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ: صنعت چاپ و بسته‌بندی در ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نقش حیاتی در اقتصاد کشور دارد. توسعه پایدار این صنعت در سال‌های اخیر نیز نتیجه تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش خصوصی است.

جایزه حسین منزوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از انتشار فراخوان دومین جایزه ادبی غزل حسین منزوی خبر داد و گفت: این رویداد آذرماه برگزار می‌شود. امرالله حسنی در گفت‌وگو با ایبنا گفت: بخش‌های جایزه ملی غزل حسین منزوی شامل «الف» غزل فارسی در قالب تک اثر، «ب» غزل ترکی تک اثر، «ج» مجموعه غزل (کتاب) که تاریخ انتشار آثار از سال 1398 تا ۱۴۰۱ باشد و «د» بخش پژوهش، مقاله، کتاب و پایان‌نامه است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بخش‌های جایزه این رویداد هم شامل بخش اصلی «آزاد» و بخش ویژه «خانواده و هویت ایرانی» است. وی تصریح کرد: در بخش تک اثر هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال حداکثر ۵ اثر است و در بخش پژوهش، آثار مرتبط با نقد و بررسی غزل حسین منزوی (چاپ‌شده یا آماده چاپ) بدون محدودیت زمانی پذیرفته می‌شود. مهلت ارسال آثار به جشنواره دهم آذرماه سال‌جاری است.

رونمایی از «جهان در بوطیقای نیما یوشیج»

مراسم رونمایی کتاب «جهان در بوطیقای نیما یوشیج» نوشته فریاد ناصری برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، این مراسم به‌عنوان سیزدهمین نشست فرهنگی اوسان‌ روز شنبه، ششم آبان‌ماه از ساعت ۱۸:۳۰ در مجموعه شانیا به نشانی میدان فردوسی، به سمت دروازه دولت، کوچه امیرسلیمانی، کوچه مهنا، پلاک ۲، با حضور حافظ موسوی، کامیار عابدی، طلایه رویایی، وحید میرزایی و بهرام دبیری برگزار می‌شود.  در این مراسم علاوه بر رونمایی از کتاب «سرنوشت تازه: جهان در بوطیقای نیما یوشیج» نوشته فریاد ناصری بخش کوتاهی از فیلم «احمدرضا احمدی در نگاه بهرام دبیری» ساخته‌ وحید میرزایی، عکاس و مستندساز نمایش داده خواهد شد. درباره این کتاب آمده است: «سرنوشت تازه یا جهان در بوطیقای نیمایوشیج» تلاش می‌کند تا گام‌به‌گام دیگر شدن تعاریف کلی در جهان نیما را پی بگیرد و نشان بدهد با هر تغییری در مفاهیم چه تغییرات مادی‌ای در جهان هنری او ایجاد می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید