• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 آبان 1402
کد مطلب : 206969
+
-

برد خارجی جنگ داخلی

پرسپولیس با 2گل سعید صادقی پیروز شد و یحیی 2بازیکنش را به‌خاطر درگیری از زمین بیرون کشید. علیرضا بیرانوند طبق معمول یکی از ستاره‌های این بازی بود. او با مهار پنالتی در دقایق ابتدایی، پرسپولیس را در بازی نگه داشت

برد خارجی جنگ داخلی

یحیی گل‌محمدی برای رویارویی با سومین حریفش در لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس را با ترکیب علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، وحدت حنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، سعید صادقی، محمد عمری و شهاب زاهدی به زمین فرستاد. تنها نکته غافلگیرکننده این ترکیب حضور وحدت حنانوف بود که بعد از مدت‌ها و برای اولین‌بار در فصل جاری در ترکیب 11نفره قرار گرفته بود. پرسپولیس که در بازی قبلی مقابل پیکان از میلاد سورگی در پست وینگر چپ استفاده کرده بود، این بار با حضور حنانوف، دانیال اسماعیلی‌فر را به وینگر راست برد تا بتواند سعید صادقی را به جناح چپ بفرستد، تغییری که اتفاقا ثمربخش بود و همین صادقی قفل دروازه استقلال را در نیمه اول باز کرد. یکی از شگردهای صادقی حرکت در عرض و شوت‌زدن با پای راست است؛ کاری که در گل‌گهر زیاد انجام می‌داد چون آنجا در جناح چپ بازی می‌کرد و می‌توانست از این شگرد خود به خوبی استفاده کند. اما او از زمان آمدن به پرسپولیس به‌دلیل حضور مهدی ترابی در جناح چپ به‌اجبار در جناح راست بازی می‌کرد و تقریبا گل زدن با این شیوه را از یاد برده بود. این‌بار اما غیبت ترابی و انتقال صادقی به چپ، چاره‌ساز شد و او با شوتی سرکش که در مسیر به مدافع حریف برخورد کرد دروازه حریف تاجیکستانی را گشود، تا پیش از این صحنه که در دقیقه44 رخ داد پرسپولیس تقریبا هیچ موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد نکرده بود. تنها یکی‌دو بار علی نعمتی از جناح چپ توپ‌هایی به سمت دروازه استقلال فرستاد که در مرتبه دوم ضربه او کمی دروازه‌بان را به دردسر انداخت.

   ماندن در بازی با بیرو
 مهم‌ترین و خطرناک‌ترین صحنه نیمه‌اول، نه روی دروازه میهمان که روی دروازه تیم میزبان اتفاق افتاد؛ جایی که داور به کمک VAR یک ضربه پنالتی به سود استقلال گرفت و بیرانوند این ضربه را مهار کرد. این اتفاق در دقیقه دوم بازی رخ داد و می‌توانست روند بازی را کلا عوض کند. خالق این صحنه مسعود ریگی بود که در نبرد با بازیکن سفیدپوش حریف، به‌جای دفع توپ ضربه‌ای به پای او زد. داور بلافاصله به سراغ مانیتور VAR رفت و پنالتی را اعلام کرد. تاجیکستانی‌ها پنالتی را به مهاجم ساحل‌عاجی خودشان «سنین سبای» سپردند اما ضربه او که به سمت راست بیرانوند زده شده بود توسط دروازه‌بان پنالتی‌گیر پرسپولیس مهار شد. این اتفاق، پرسپولیس را در بازی نگه داشت و شاید روحیه تیم میهمان را هم تا حدودی متزلزل کرد.

   تعویض‌های انضباطی؟
نیمه اول با همین 2 اتفاق مهم و با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید. اتفاق مهم بعدی اما بین دو نیمه رخ داد؛ جایی که یحیی ناگهان 2‌تعویض انجام داد و سروش رفیعی و کنعانی‌زادگان را از زمین بیرون کشید؛ تعویض‌هایی که با توجه به درگیری لفظی این دو نفر در نیمه اول، غیرفنی به نظر می‌رسیدند. جای سروش را سینا اسدبیگی گرفت و به جای کنعانی‌زادگان هم ترابی به زمین رفت. با این تعویض وحدت حنانوف به دفاع میانی رفت و اسماعیلی‌فر و صادقی به سر جای خودشان برگشتند. مهدی ترابی اگرچه بعد از پایان مصدومیت هنوز به شرایط آرمانی نرسیده اما در نیمه دوم توانست نقش نسبتا پررنگی در حملات پرسپولیس داشته باشد. در دقیقه73 و در یکی از همین حملات، مثلث ترابی، زاهدی و صادقی تشکیل شد و سعید صادقی دروازه حریف را باز کرد. در حالی که پرچم کمک‌داور به علامت آفساید بالا بود، سیستم کمک‌داور ویدیویی باز هم وارد عمل شد و گل را سالم اعلام کرد. روی این گل، پاس عالی شهاب زاهدی از بین مدافعان استقلال دیدنی بود. در این دقایق، پرسپولیس در حالی با 2گل از حریف پیش بود که روی نیمکت تقریبا هیچ مهره قابل اعتنایی برای تعویض نداشت. مصدومیت 5بازیکن سرخپوش و تعویض 2بازیکن اصلی در بین دو نیمه کاملا دست یحیی را خالی کرده بود و او به‌جز نبیل باهویی و چند جوان گمنام کسی را روی نیمکت نداشت.

   پنالتی از دست رفته
 در دقایق پایانی میلاد سورگی و نبیل باهویی به زمین رفتند که باهویی در یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد، اما داور مسابقه بعد از چندین بار بازبینی ویدئو، این صحنه را خطا تشخیص نداد و این بار VAR کمکی به پرسپولیس نکرد. در نهایت این مسابقه با همان 2گل و همان درگیری عجیب 2‌بازیکن در نیمه اول به پایان رسید تا قرمزها با 6امتیاز به فکر بازی برگشت در شهر دوشنبه باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید