• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 آبان 1402
کد مطلب : 206797
+
-

قاتلان مهرجویی و همسرش به محل جنایت برگشتند

جنایی
قاتلان مهرجویی و همسرش به محل جنایت برگشتند

باغبان سابق و 3همدستش که در جریان جنایتی هولناک داریوش مهرجویی و همسرش را به بی‌رحمانه به قتل رسانده بود، بار دیگر به محل جنایت برگشتند تا صحنه جرم را بازسازی کنند.
به گزارش همشهری، پس از شناسایی و بازداشت متهمان به قتل داریوش مهرجویی و اعترافات آنها و همچنین کشف اموال به سرقت رفته از ویلای قربانیان از یکی از متهمان، 4متهم پرونده به محل جنایت منتقل شدند تا این‌بار در برابر دوربین و بازپرس پرونده، صحنه قتل را بازسازی کنند. متهم اصلی این پرونده باغبان سابق مهرجویی به نام کریم است که با همدستی برادرش و همچنین 2نفر دیگر از دوستانش که همگی در شهرک زیبادشت، جایی که قربانیان به قتل رسیده بودند، کار می‌کردند.
‌حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس‌کل دادگستری استان البرز که روز گذشته به همراه حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب کرج به دیدار دادستان کل کشور رفته بودند با اشاره به این پرونده، درباره جزئیات جنایت متهمان گفت: پس از این حادثه و در همان ابتدا تمامی سناریو‌ها و احتمالات درنظر گرفته شد و پس از بررسی، تحقیقات و شناسایی مظنونین احتمالی، 20نفر بازداشت شدند. رئیس‌کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: خوشبختانه با روش‌های تخصصی و فعالیت شبانه‌روزی به سرنخ‌های خوبی دست‌یافته، مشخص گردیده که 3نفر از متهمان اصلی پرونده بین دستگیرشدگان اولیه هستند. آنها پس از ساعت‌ها بازجویی و تحقیق و استناد به ادله‌های موجود به حضور فرد چهارم در پرونده اقرار کردند و مشخص شد که در شب حادثه 4نفر در محل جنایت حضور داشتند که پس از صدور دستور قضایی نفر چهارم هم بازداشت شد و تحقیقات در این مرحله به سرانجام رسید. فاضلی‌هریکندی در ادامه به تشریح نحوه وقوع قتل و انگیزه آنها توسط متهمین پرداخت و گفت: متهمان از قبل با متوفیان آشنایی داشتند و متهم اصلی در برهه‌ای از زمان نیز باغبان ویلای مرحوم مهرجویی بوده است و به‌دلیل مسائل مالی و ادعای داشتن طلب 30میلیونی از مرحوم کینه گرفته و با قصد و هدف انتقام دست به این جنایت زده است. وی خاطرنشان کرد: متهمان به‌دلیل اینکه ویلا دارای حصار‌های بلند نبوده است ،  به‌راحتی وارد حیاط شده، متوجه باز بودن در ورودی ساختمان می‌شوند و بدون دردسر وارد منزل و مرتکب جنایت می‌شوند. فاضلی‌هریکندی افزود: براساس اقاریر به‌دست‌آمده، مرحوم مهرجویی در زمان ورود متهمان به منزل در حال تماشای تلویزیون بوده است و مرحومه محمدی‌فر نیز در همانجا حضور داشته است که متهمان با حمله به‌سمت مرحوم مهرجویی، در ابتدا ضرباتی را با چوب به سر متوفی وارد کرده و سپس با ضربات چاقو به ناحیه گردن وی را به قتل می‌رسانند.
رئیس‌کل دادگستری استان البرز ادامه داد: مرحومه محمدی‌فر نیز پس از ورود افراد به منزل به‌سمت اتاق خود فرار کرده است، اما متهمان با تعقیب وی و درگیری با او نهایتاً با ضربات چاقو او را هم به قتل می‌رسانند و پس از سرقت 2دستگاه گوشی تلفن همراه و مقادیری طلا از محل جنایت متواری می‌شوند.
فاضلی‌هریکندی گفت: شناسایی و دستگیری متهم چهارم در بررسی و کشف ابعاد مختلف پرونده نقش مهمی داشت، چرا که چاقو و گوشی‌های تلفن همراه سرقتی در اختیار نفر چهارم بود که پس از دستگیری این فرد، سرنخ‌های موجود کامل و ابعاد تحقیقات کامل‌تر شد.
وی درباره انگیزه قتل توسط متهمان گفت: فعلاً براساس اقاریر، 3متهم اول با هدف انتقام و قتل به محل حادثه رفته و مرتکب جنایت شده‌اند و متهم چهارم که با تحریک 3نفر اولی مرتکب جرم گردیده با هدف و انگیزه سرقت وارد این پرونده شده است.
رئیس‌کل دادگستری استان البرز درباره ابعاد دیگر این جنایت گفت: در این پرونده ما به تحقیقات و اطلاعات به‌دست‌آمده اکتفا نمی‌کنیم و هرگونه احتمالی را در دستور کار قرار می‌دهیم، چراکه معتقد هستیم کنار سرعت باید دقت و ظرافت را هم به‌کار برد و نباید از هیچ احتمالی به‌سادگی عبور کرد.
فاضلی‌هریکندی در مورد زمان رسیدگی به پرونده و صدور رأی هم گفت: در زمان حاضر پرونده در دادسرا درحال انجام فرایند خود است و پس از صدور کیفرخواست پرونده در اختیار دادگاه قرار خواهد گرفت و قطعا دراین‌باره هم اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید