• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 1 آبان 1402
کد مطلب : 206655
+
-

خودمان را از حالا قهرمان نمی‌دانیم

مغانلو مهاجم سپاهان می‌گوید با پایان مصدومیتش از هفته آینده در تمرینات حاضر خواهد شد

خودمان را از حالا قهرمان نمی‌دانیم

امیرحسین اعظمی

شهریار مغانلو، مهاجم سپاهان این روزها مراحل درمانی‌اش را سپری می‌کند. او که به‌دلیل مصدومیت، بازی با صنعت‌نفت در لیگ برتر را از دست داد، در بازی امروز با آلمالیق هم نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. مغانلو که قبل از تورنمنت اردن در فهرست تیم ملی قرار داشت، با این آسیب‌دیدگی، 2بازی اخیر تیم ملی را هم از دست داد ولی او تأکید می‌کند که از یک هفته دیگر در تمرینات سپاهان حاضر خواهد شد. مغانلو در گفت‌‌وگو با همشهری به سؤالات پاسخ می‌دهد.

   وضعیت آسیب‌دیدگی‌ات چطور است؟
خدا را شکر نسبت به روزهای گذشته شرایط بهتری دارم و امیدوارم از یک هفته دیگر تمرینات را از سر بگیرم و سپاهان را همراهی کنم.

   از کی می‌توانی بازی کنی؟
خودم دوست دارم در سریع‌ترین زمان ممکن برگردم چون هیچ فوتبالیستی این شرایط و دوری از تمرین و مسابقه را دوست ندارد. مهم نیست به کدام بازی برسم، مهم این است که در بهترین شرایط ممکن برگردم و به سپاهان کمک کنم.

   شرایط سپاهان را چطور می‌بینی؟
همه‌‌چیز خوب پیش می‌رود و در 5بازی توانستیم 5برد به‌دست بیاوریم. این نشان می‌دهد که تیم در بهترین فرم خود قرار دارد.

   4امتیاز از تیم شما کم شد و منتظرید این 4امتیاز برگردد. فکر می‌کنی این اتفاق بیفتد؟
ما در زمین مسابقه زحمت کشیدیم و این امتیازها را به‌دست آوردیم. خودتان می‌دانید که امتیاز جمع‌کردن چقدر سخت است، 5برد به‌دست آوردیم ولی یکباره 4امتیاز از تیم کم شد. ما روبات نیستیم بلکه انسان هستیم و حس داریم. وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد طبیعتا ذهن همه بازیکنان درگیر می‌شود که چرا از سپاهان امتیاز کم شد. ما دوست نداریم زحماتی که در زمین مسابقه می‌کشیم، به‌راحتی هدر برود، امیدوارم این 4امتیاز را برگردانند.

   برخی سپاهان را مدعی اول قهرمانی در لیگ امسال می‌دانند. نظر خودت چیست؟
ما از حالا خودمان را قهرمان نمی‌دانیم و اگر چنین طرز تفکری داشته باشیم، اشتباه است. همه بازی‌ها سخت و غیرقابل پیش‌بینی است به همین دلیل باید بازی به بازی جلو برویم. تا پایان لیگ مسیر سختی داریم و باید چندبرابر فصل گذشته تلاش کنیم. ما بازیکنان و کادر فنی بسیار خوبی داریم و باشگاه هم به بهترین شکل کار خودش را انجام می‌دهد. تمام هدف‌مان رسیدن به قهرمانی لیگ و خوشحال‌کردن هواداران است.

   به‌نظر می‌رسد رقابت سپاهان، پرسپولیس و استقلال، مثل فصل قبل تا هفته‌های پایانی ادامه داشته باشد؟
هرکدام از مدعیان برای قهرمانی تلاش می‌کنند ولی تمرکز ما روی تیم خودمان است. اگر می‌خواهیم قهرمان شویم، باید خودمان نتیجه بگیریم و توجهی به نتایج دیگر تیم‌ها نداشته باشیم.

   امسال هم آقای‌گل می‌شوی؟
هر مهاجمی دوست دارد گل بزند و به تیمش کمک کند. برای من منافع تیم از هر چیزی مهم‌تر است، امیدوارم امسال با سپاهان قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کنم.

   بازی‌های تیم ملی در تورنمنت اردن را دیدی؟
بله، خوشبختانه تیم ملی نمایش خوبی داشت و امیدوارم تیم ما در بهترین شرایط راهی جام‌ملت‌ها شود.

   ولی برخی معتقدند این بازی‌ها نمی‌تواند محک جدی برای تیم ملی باشد؟
همه می‌دانند برای انجام بازی‌های دوستانه چه مشکلاتی وجود دارد. قطعا کادر فنی و بازیکنان دوست دارند با تیم‌های قوی و مطرح روبه‌رو شوند.

   با شرایطی که کره، ژاپن، عربستان و استرالیا دارند، ایران در جام‌ملت‌ها شانسی برای قهرمانی دارد؟
همه می‌دانند که این کشورها از لحاظ امکانات، برنامه‌ریزی، سخت‌افزار و... از ایران جلوتر هستند ولی ما هم ایران هستیم. فوتبال ایران در آسیا شناخته شده است. ما بازیکنانی باتجربه و بین‌المللی داریم و کادر فنی تیم ملی هم از مربیان باتجربه‌ای تشکیل شده است. قطعا کار تیم ملی سخت است ولی برای قهرمان‌شدن شانس داریم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید