• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
جمعه 28 مهر 1402
کد مطلب : 206371
+
-

«WXYZ-WING» پیشرفته‌تر از تمام وینگ‌های قبلی!

ناصر فروندیان

سلام به سودوکوبازهای عزیز. از جلسه قبلی این کلاس به «سطح آموزش متوسط» وارد شدیم. به همین دلیل هم لازمه یک‌ بار دیگه پیشنهاد کنم که اگه فیلم آموزشی جلسات پیش رو ندیدین، یا متن ستون رو مطالعه نکردین، حتما حتما قبل از اینکه این آموزش رو شروع کنین به سراغ جلسات پیش برین و مطالعه یا مرورشون کنین. چون توی این جلسه می‌خوایم در مورد تکنیکی به اسم
WXYZ-Wing صحبت کنیم که ادامه‌ تنکیک‌های جلسات هفته‌های قبل محسوب می‌شه. در دو جلسه قبلی در مورد تکنیک‌های XY-Wing و همچنین XYZ-Wing صحبت کردیم و گفتیم که تکنیک XYZ-Wing نمونه بسط داده شده‌ای از وای وینگ یا همون تکنیک XY-Wing هستش.
توی این جلسه می‌گیم اگه تکنیک XYZ-Wing رو بسط یا گسترش بدیم، به تکنیکی به اسم WXYZ-Wing می‌رسیم که تعریفش با دو تکنیک قبلی تفاوت چندانی نداره. برای استفاده از این تکنیک، حتما باید چهار کاندیدای متفاوت داشته باشیم که توی چهار خونه حضور داشته باشن. ضمنا مثل تکنیک‌های قبلی، بازهم یک خونه «لولا» یا «رأس» خطاب می‌شه و برخی خونه‌ها هم «باله» خواهند بود.
به دلیل اینکه توی تکنیک این جلسه، ما چهارتا خونه داریم، پس سه‌تا از خونه‌ها به عنوان باله شناخته می‌شن(که بدون شک یک کاندیدای اشتراکی هم بین خودشون دارن). اون یک خونه‌ دیگه هم به‌عنوان لولا شناخته می‌شه(که باید تمامی کاندیداهای سه خونه باله رو داشته باشه و ضمنا باید بتونه هر سه خونه باله رو ببینه).
خب حالا با این توصیف، بریم سراغ سودوکوی نمونه‌ای که در پایین براتون درج کردیم و سعی کنیم خونه‌های مورد نظر این تکنیک رو توش پیدا کنیم.


توی سودوکوی بالا، چهار خونه بنفش، تکنیک WXYZ-Wing رو تشکیل می‌دن و با یک نگاه ساده متوجه می‌شیم که خونه 25 (با کاندیداهای 1 و 8)، خونه‌ 54(با کاندیداهای ۱ و ۹)  و خونه 56 (با کاندیداهای 1 و 5) تشکیل باله‌های این تکنیک رو می‌دن. همون‌طور که در تصویر می‌بینین، رقم اشتراکی این سه خونه، رقم 1 هستش و این سه خونه، حاوی کاندیداهای ۹ و ۵ و ۸ هم هستن. از طرفی خونه 65 با همون کاندیداهای ۹ و ۵ و ۸  (که می‌تونه سه خونه بنفش دیگه رو ببینه)، توی این تکنیک، داره برای ما نقش لولا یا رأس رو بازی می‌کنه. ما با استناد به تکنیک WXYZ-Wing می‌تونیم بگیم که خونه آبی نمی‌تونه 1 باشه! می‌تونین بگین چرا؟!
به این دلیل که: اگه لولامون  5 باشه، خونه 56 باید 1 باشه. اگه لولا 8 باشه، خونه 25باید ۱ بشه. اگر هم لولا ۹ بشه، خونه 54 باید ۱ بشه. خب هیچ‌یک از این‌ها اجازه ندادن آبی ۱ باشه چون هرسه، خونه آبی رو می‌بینن. اینه که با خیال راحت می‌تونیم کاندیدای 1 رو از خونه آبی حذف کنیم.
حالا بیاین برعکس بررسی کنیم و بگیم اگه خونه آبی 1 می‌شد چی می شد؟ جواب این سوال توی ویدئوی رایگان آموزشی این هفته داده می‌شه.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید