• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 27 مهر 1402
کد مطلب : 206335
+
-

قاتل به صحنه جرم برگشت

همدستی شیاطین

بایدن با سفر به سرزمین‌های اشغالی تمام قد پشت جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها ایستاد

گزارش2
همدستی شیاطین

علیرضا احمدی- روزنامه‌نگار

رهبرمعظم‌انقلاب در دیدار اخیر با جمعی از نخبگان کشور تأکید کردند: «دولت آمریکا مسئول سیاست‌های رژیم غاصب صهیونیستی است»؛ موضوعی که سفر رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی شاهدی بر این مدعاست و نشان‌ می‌دهد واشنگتن همچنان در مسیر حمایت بی‌چون و چرا از تل‌آویو گام برمی‌دارد.
سفر جو بایدن به سرزمین‌های اشغالی در شرایطی انجام شد که رژیم‌صهیونیستی در روزهای اخیر بدون‌وقفه درحال رقم زدن شنیع‌ترین جنایت‌های ضدبشری در نوار غزه است؛ رویکردی ضدبشری که آخرین نمونه آن، بمباران بیمارستان «المعمدانی» در این منطقه بود که منجر به شهادت دست‌کم 500کودک و بیمار فلسطینی شد و واکنش‌های گسترده‌ای را در افکارعمومی جهان به‌دنبال داشت.
اکنون اما جهانیان به‌وضوح شاهد حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از جنایت‌های جنون‌آمیز رژیم‌صهیونیستی هستند. برهمین‌اساس هم بود که مقام‌های آمریکایی طی روزهای اخیر اعلام کردند اعلام حمایت کاخ‌سفید از تل‌آویو در حوزه‌های مختلف سیاسی، مالی و تسلیحاتی ازجمله اهداف این سفر خواهد بود.

بایدن در سرزمین‌های اشغالی چه می‌کند؟
امیرعلی ابوالفتح،کارشناس مسائل آمریکا

حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از رژیم‌صهیونیستی اکنون دیگر آشکارتر از آن است که بتوان به‌سادگی از کنار آن گذشت. مقام‌های آمریکایی در سطوح مختلف بارها تأکید کرده‌اند که حمایت واشنگتن از تل‌آویو هیچ محدودیتی ندارد و کمک‌های آمریکا بدون هیچ شرط و شروطی روانه سرزمین‌های اشغالی خواهد شد. دراین میان اما سفر رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، مهر تأیید دیگری بر حمایت بی‌قید و شرط کاخ‌سفید از رژیم‌صهیونیستی به‌حساب می‌آید. به‌گفته نتانیاهو، بایدن نخستین رئیس‌جمهوری‌ است که پس‌از آغاز جنگ در غزه، به تل‌آویو سفر کرده‌است؛ آن‌هم در چنین شرایط ناپایدار امنیتی. این گفته نشان‌دهنده عمق حمایت‌های راهبردی آمریکا از این رژیم است؛ موضوعی که در روزهای اخیر شاهد نمودهای مختلفی از آن بوده‌ایم؛ از وتوی پیش‌نویس الزام رژیم‌صهیونیستی به توقف جنگ در غزه گرفته تا ارسال ناو هواپیمابر به منطقه و کمک‌های مالی و تسلیحاتی، همه و همه نشان‌دهنده حمایت همه‌جانبه آمریکا از رژیم‌صهیونیستی است؛ بنابراین حتی اگر بایدن به تل‌آویو هم سفر نمی‌کرد، حمایت کاخ‌سفید از رژیم‌صهیونیستی بر همگان عیان بود. در این میان، در کنار هدف اصلی بایدن از سفر به سرزمین‌های اشغالی، می‌توان به هدفی فرعی هم اشاره کرد؛ گفته می‌شود بایدن در این سفر می‌کوشد جنگ از مرزهای غزه گسترش نیابد و از گشوده شدن جبهه تازه‌ای در مرزهای شمالی جلوگیری شود تا مبادا پای حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های محور مقاومت به تحولات جاری باز شود.

چراغ‌سبز واشنگتن به جنایت‌های تل‌آویو
حسن هانی‌زاده،کارشناس‌ارشد مسائل منطقه

سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، آن‌هم در چنین شرایطی، نشان می‌دهد کاخ‌سفید در وضعیت کنونی به‌دنبال تشویق صهیونیست‌ها برای ادامه کشتار مردم غزه است. درواقع این سفر را می‌توان چراغ‌سبزی برای ادامه فعالیت ماشین کشتار و جنایت رژیم‌صهیونیستی به‌حساب آورد؛ سیاستی که البته طی روزهای اخیر به‌صورت مستمر ادامه داشته‌است. در طول حدود 2هفته اخیر شاهد بوده‌ایم که آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی به‌صورت بی‌شائبه‌ای کمک‌های مالی، تسلیحاتی، سیاسی و رسانه‌ای خود را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده و تلاش کرده‌اند بر جنایت‌های ضدبشری رژیم‌صهیونیستی سرپوش بگذارند. با توجه به چنین رویکردی هم هست که باید اذعان کرد بمباران بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه که از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های فلسطین است و زیرنظر سازمان صلیب‌سرخ جهانی فعالیت می‌کند، بدون چراغ‌سبز حامیان غربی این رژیم ممکن نبوده‌است. سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی و اعلام حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه دولت آمریکا از اقدام‌های جنایتکارانه رژیم‌صهیونیستی از یک‌سو و بی‌عملی غربی‌ها در قبال جنایت‌های بی‌وقفه تل‌آویو، ثابت می‌کند دولت‌های غربی نسبت به موضوع لزوم صیانت از حقوق‌بشر نگاه دوگانه‌ای دارند. دراین میان اما حمایت بی‌چون و چرای بایدن از نتانیاهو، لکه ننگی بر پیشانی آنها خواهد بود و همانگونه که رهبرمعظم‌انقلاب در روزهای اخیر تأکید کردند، واشنگتن باید مسئولیت خود را در این زمینه بشناسد.

مکث
10پیشنهاد ایران در جده

وزیرامورخارجه ایران در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری‌اسلامی در جده، از تلاش آمریکا برای احیای رژیم فروپاشیده صهیونیستی از طریق جنگ علیه غیرنظامیان خبرداد و واشنگتن را مسئول جنایات اخیر دانست. حسین امیرعبداللهیان در نشست‌های جداگانه‌ای، با برخی همتایان خود ازجمله وزرای عربستان، جمهوری‌آذربایجان، کویت و عراق دیدار کرد. امیرعبداللهیان همچنین دراین نشست پیشنهادهایی را برای مقابله مؤثر با رژیم‌صهیونیستی مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید.
   قطع روابط کشورهای اسلامی با رژیم‌صهیونیستی
   انجام اقدام‌های هماهنگ ازسوی کشورهای اسلامی برای توقف جنایات جنگی رژیم‌صهیونیستی
   تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه رژیم‌صهیونیستی
   تشکیل دادگاهی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی، خلبانان و فرماندهان ارتش و مسئولان سیاسی
   ایجاد کریدورهایی ازسوی کشورهای اسلامی برای امدادرسانی به مردم غزه
   مطالبه از شورای امنیت برای صدور قطعنامه‌هایی در حمایت از فلسطین و محکومیت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی
    لزوم برگزاری نشست فوری حقوق‌بشر سازمان ملل برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی
    اعزم هیأتی به غزه برای بررسی ابعاد جنایات صهیونیست‌ها
    محکوم و متوقف شدن هرگونه اقدام برای کوچاندن مردم غزه
  محکومیت اقدام‌های جنایت‌آمیز رژیم‌صهیونیستی ازسوی شخصیت‌های دینی و تأثیرگذار مسیحی

 

این خبر را به اشتراک بگذارید