• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 27 مهر 1402
کد مطلب : 206332
+
-

مقاومت آماده پاسخگویی به جنایات صهیونیستی

ابوشریف از جزئیات نبرد طوفان‌الاقصی و جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها می‌گوید

گفت‌وگو
مقاومت آماده پاسخگویی به جنایات صهیونیستی

امیررضا قشقائی- روزنامه‌نگار

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران است که پیش‌تر به‌دلیل عملیات ضد‌صهیونیستی 13سال در زندان‌های رژیم حبس شده بود. ابوشریف که همواره نامش به‌عنوان یکی از مبارزان اصلی با رژیم صهیونیستی مطرح شده است، نقش فعالی در روشنگری درباره جنایات صهیونیست‌ها و شرح نقشه‌های آنان داشته است. شروع عملیات طوفان‌الاقصی توسط رزمندگان فلسطینی و جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها در ادامه آن باعث شد تا گفت‌وگوی مهم و حائز اهمیتی را با نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران درباره ابعاد نبرد طوفان‌الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی انجام دهیم. شرح این گفت‌وگو در ادامه آمده است.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان، به نقش مستقیم آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرده‌اند. نظر گروه‌های مقاومت در این‌باره چیست؟
آمریکا بزرگ‌ترین حامی رژیم صهیونیستی است که در نبرد این رژیم با فلسطینی‌ها نیز حضور پیدا کرده است. اگر حمایت‌های آمریکا نبود، صهیونیست‌ها در آستانه فروپاشی بودند. همچنین غرب تمام توانمندی‌های خود را برای حمایت از رژیم صهیونیستی بسیج کرده است. درحال حاضر رزم ناوها و ناوهای هواپیمابر آمریکایی به سمت مدیترانه حرکت کرده‌اند و 2 هزارنیروی آمریکایی به منطقه اعزام شده‌اند تا برای شرکت در هرنوع حمله زمینی آماده باشند. از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی بسیار گسترده‌ای از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی شده است. البته این مسئله طبیعی است؛ چراکه صهیونیست‌ها بخشی از پروژه غربی و پایگاه پیشرو این جبهه در منطقه خاورمیانه هستند، اما به‌رغم تمامی این جنایات، با یاری خداوند در برابر تمامی این ظلم‌ها و جنایات ایستاده‌ایم. نبرد حال حاضر با تمامی جنگ‌های قبلی فرق دارد و قطعا گسترش پیدا خواهد کرد و در نهایت به ضرر منافع رژیم صهیونیستی و غربی‌ها تمام خواهد شد. آمریکا از سال۲۰۰۶ تلاش می‌کرد از منطقه خارج شود، اما با این نبرد، ایالات‌متحده دوباره به غرب آسیا بازگشت.

آیا در ادامه شاهد هجوم زمینی صهیونیست‌ها در نوار غزه خواهیم بود؟
درحال حاضر غزه در معرض هجوم شدید رژیم صهیونیستی قرار دارد. البته بهتر است بگویم در معرض هجوم جهانی قرار دارد؛ چراکه تمامی قدرت‌های مختلف اعم از جنگ سخت و نرم به‌کار گرفته شده است. همچنین متأسفانه ارزش‌های اطلاع‌رسانی و خبری قربانی و تبدیل به یک رسوایی بزرگ شده است. ارزش‌های اخلاقی و انسانی نیز از هم فروپاشیده و در این مسلخ ذبح شده است. البته مقاومت در این نبرد تنها نیست. فلسطین بخشی از امت بزرگ اسلامی است، اما امت اسلامی به‌دلیل وجود حاکم‌های طاغوت تاکنون موضع‌گیری خوبی نداشته‌؛ چون تحت اشراف آمریکا و غرب قرار داشته‌است. در حال حاضر تظاهرات‌های مهمی به نفع نوار غزه در انجام است که پس از مدتی این تظاهرات‌ها به مقاومت تبدیل خواهد شد. در حال حاضر حزب‌الله در آمادگی قرار دارد و محور مقاومت در عراق، یمن و سوریه نیز به همین ترتیب هستند؛ چراکه امت اسلامی دیگر از جنایات صهیونیست‌ها و حمایت‌های غربی از آن خسته شده‌ است. همچنین غرب درحال تلاش برای تشویق رژیم صهیونیستی به حمله زمینی است، اما نخبگان صهیونیست نیز بر این موضوع تأکید دارند که حمله زمینی قطعا برای آنان دشوار خواهد بود، اما درصورت ورود زمینی به نوار غزه قطعا دیگر جبهه‌های مقاومت نیز وارد عمل خواهند شد. در حقیقت شروع جنگ زمینی ممکن است با صهیونیست‌ها باشد، اما پایان نبرد زمینی با آنان نخواهد بود؛ چراکه این جنگ قطعا طولانی خواهد شد و صهیونیست‌ها توان آن را نخواهند داشت. اخراج مردم فلسطین به سمت مصر نیز از دیگر سناریوهای رژیم صهیونیستی است که نه مردم فلسطین حاضر به انجام این کار هستند و نه مصر این موضوع را می‌پذیرد.

چرا نبرد طوفان‌الاقصی شکست اطلاعاتی و نظامی بی‌سابقه‌ای را به رژیم صهیونیستی وارد کرد؟
 عملیات طوفان‌الاقصی، عملیاتی بی‌سابقه در طول تاریخ رژیم صهیونیستی بود که خودشان نیز به این مسئله اعتراف کردند. نتایج این نبرد نیز بسیار غیرعادی بود و تقریبا مانند معجزه بود؛ آن هم در شرایطی که رژیم صهیونیستی توانایی تسلیحاتی بالایی داشت و به تمام دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی نیز اشراف کامل داشت. این رژیم نوار غزه را با یک دیوار امنیتی و الکترونیکی بسیار قوی محاصره کرده بود؛ به‌طوری که بخشی از این دیوار روی زمین و بخش دیگر آن زیر زمین قرار دارد. دوربین‌های مراقبت نیز به‌طور ۲۴ساعته درحال فعالیت هستند. برج‌های مراقبت و واحد شناسایی رژیم صهیونیستی به‌نام ۸۲۰۰ در اطراف غزه به‌صورت شبانه‌روزی مستقر هستند. پرواز‌های دائمی پهپادها در نوار غزه نیز از دیگر نکات حائز اهمیت است. حتی موبایل‌ها و سیم‌کارت‌هایی که در فلسطین و غزه در دستانمان است، همگی اسرائیلی هستند و صهیونیست‌ها بر موبایل‌ها و اینترنت نظارت کامل دارند، اما به‌رغم تمامی این موارد، عملیات طوفان‌الاقصی انجام شد و رزمندگان مقاومت توانستند وارد ۵۰پایگاه نظامی صهیونیستی شوند و موفق شدند ۱۵۰۰نفر از صهیونیست‌ها را به هلاکت برسانند. البته در این میان یک‌سری دروغ‌پردازی‌ها نیز شد. برای نمونه این شایعه را پخش کردند که رزمندگان مقاومت، غیرنظامی‌های صهیونیست را نیز به قتل رساندند، اما همه این موضوعات دروغ است و اکثر کسانی که به هلاکت رسیدند نظامی بودند‌؛ چراکه در رژیم صهیونیستی چیزی به‌عنوان غیرنظامی وجود ندارد. اکثر اینها یا نظامی هستند یا نیروی ذخیره و احتیاط ارتش هستند و برای مردان و زنان نیز تفاوتی وجود ندارد؛ چراکه پسران ۳۰‌ماه و دختران ۲۰ماه در این رژیم خدمت می‌کنند و تمامی آنها برای حمل سلاح آموزش دیده‌اند. خارجی‌های کشته شده نیز ازجمله مزدورهای دوتابعیتی بودند که شناسنامه کشور دیگری را داشتند. حکم این افراد در جنگ و در تمامی قوانین بین‌المللی نیز قتل است. توان بازدارندگی رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی در هم شکست و در تمامی سطوح اقتصادی، نظامی و سیاسی با شکست مواجه شد، اما متأسفانه دنیا به کمک این رژیم آمد. طوفان‌الاقصی در سطوح برنامه‌ریزی، اجرا و مدیریت بسیار عالی بود و جوانان فلسطینی به‌خوبی موفق شدند این عملیات را انجام دهند. اما در نهایت این یاری الهی بود که به کمک رزمندگان آمد.

سکـوت مــعنادار سازمان‌های حقوق بشری به چه علت است و آیا این سکوت بالاخره می‌شکند؟
درحال حاضر رژیم صهیونیستی در حال انجام انواع جنایات جنگی و ضد‌بشری در برابر دیدگان جهانیان است، اما می‌بینیم که غرب هیچ واکنشی به این جنایات و نسل‌کشی‌ها ندارد. جهان غرب ثابت کرد که بزرگ‌ترین دروغگوی بشری است و تنها از حقوق بشر استفاده ابزاری می‌کند؛ درحالی‌که دیدیم سال گذشته هنگامی که مهسا امینی درگذشت، چه جنجالی را  به پا و با تحریک مردم، ادعا کردند که در ایران زنان را به قتل می‌رسانند؛ درحالی‌که درحال حاضر در غزه در هر ساعت ۱۴نفر به شهادت می‌رسند که ۶۰درصد آنان، کودکان و زنان هستند، اما نه بایدن، نه بلینکن و نه سازمان‌های حقوق بشری کاری انجام نمی‌دهند؛ درحالی‌که انواع عملیات پاکسازی‌ نژادی، مجازات گروهی، قتل کودکان و زنان، حمله به بیمارستان‌ها، تجهیزات آتش‌نشانی در غزه درحال انجام است. صهیونیست‌ها در 4روز اول حمله به غزه، ۴هزار بمب علیه نوار غزه استفاده کردند که تقریبا این بمب‌ها به‌اندازه نصف بمب اتم قابلیت انفجار و تخریب داشتند؛ یعنی در هر مترمربع در غزه ۱۲کیلوگرم بمب استفاده شده که اکثر اینها نیز در قواعد بین‌المللی ممنوع هستند، اما کسی در این‌باره حرفی نمی‌زند. با کمال تأسف باید بگویم که سازمان‌های حقوق بشری در اسرائیل فعال‌تر از سازمان‌های حقوق بشری در دنیا بوده‌اند، اما با وجود همه این شرایط نیز مردم غزه حاضر به ترک سرزمین مادری خود نیستند و حاضرند بمیرند، اما سرزمین‌شان را ترک نکنند تا اجازه ندهند بار دیگر مردم فلسطین آواره شوند؛ آن هم از سرزمینی که حق شرعی، قانونی و بین‌المللی حضور و مالکیت در آن را دارند. اگر هم رژیم صهیونیستی قصد ورود زمینی به غزه را داشته باشد، تونل‌های زیرزمینی مقاومت، آنان را با چالشی جدی مواجه خواهند کرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید