• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 27 مهر 1402
کد مطلب : 206334
+
-

خشم ایران از جنایات صهیونیست‌ها

شهرهای مختلف کشور روز چهارشنبه شاهد برگزاری راهپیمایی‌های باشکوهی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بودند

دریچه
خشم ایران از جنایات صهیونیست‌ها

شهرهای مختلف کشور روز چهارشنبه بار دیگر به عرصه‌‌ای برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین تبدیل شدند و قشرها و اصناف مختلف با حضور در خیابان‌های شهرهای گوناگون ایران، خواستار مقابله مؤثر جهانیان با جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی شدند. میدان انقلاب تهران نیز دیروز (چهارشنبه) میزبان اجتماع عظیم شهروندانی بود که آمده بودند تا ضمن اعلام مجدد حمایت خود از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین‌اشغالی، جنایت‌های سبعانه رژیم‌صهیونیستی در نوارغزه را محکوم کنند؛ جنایاتی که بمباران بیمارستان «المعمدانی» یکی از نمودهای آن محسوب می‌شود.
تجمع ضدصهیونیستی و باشکوه مردم تهران از ساعت 15عصر روز چهارشنبه آغاز شد؛ همایشی عظیم که با سخنرانی سیدابراهیم‌رئیسی، رئیس‌جمهور همراه بود و به میعادگاهی برای تجدید میثاق با آرمان رهایی قدس‌شریف تبدیل شد. دیروز (چهارشنبه) زن و مرد و پیر و جوان آمده بودند تا اعلام کنند تا پای جان از مردم مظلوم فلسطین در مقابل ددمنشی‌ صهیونیست‌ها حمایت خواهند کرد.

همبستگی با ملت فلسطین
تجمع عصر دیروز در میدان انقلاب در شرایطی برگزار شد که مردم تهران از نخستین ساعت‌های اعلام بمباران وحشیانه بیمارستان «المعمدانی» در غزه، به خیابان‌ها آمدند و همبستگی خود را با مردم مظلوم غزه اعلام کردند. براین اساس نقاط مختلف تهران، ازجمله میدان فلسطین و مقابل سفارت فرانسه و انگلیس، از سه‌شنبه شب شاهد برگزاری تجمع‌های ضدصهیونیستی ازسوی قشرهای مختلف مردم بود.

آغازی بر پایان رژیم صهیونیستی
رئیس‌جمهور عصر دیروز (چهارشنبه) در تجمع مردمی ضدصهیونیستی در میدان انقلاب تهران گفت: با حمله به بیمارستان‌ «المعمدانی» در نوار غزه، پایان رژیم صهیونیستی آغاز شد. سیدابراهیم‌ رئیسی با بیان اینکه امروز عزای عمومی ملت ایران، امت اسلامی و انسانیت و همه مردم آگاه و باوجدان جهان است، گفت: هر قطره خونی که بر زمین غزه ریخته می‌شود، رژیم صهیونیستی را یک گام به سقوط نزدیک می‌کند.
وی با بیان اینکه ۷۵سال ظلم، بیدادگری و کشتن زنان و کودکان و تصرف زمین‌ها، کاری است که صهیونیست‌ها تصور کردند با انجامش می‌توانند حق فلسطینیان را از بین ببرند، افزود: آنان به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیستند و تصور می‌کنند می‌توانند با ارتباط با برخی کشورهای منطقه بر جنایات و حق‌کشی‌های خود سرپوش بگذارند.

مدیریت آمریکایی صحنه جنگ
رئیسی با بیان اینکه این شکست به هیچ‌عنوان ترمیم نمی‌شود، گفت: کشتن زنان و کودکان شکست شما را ترمیم نمی‌کند. حضور سران آمریکا در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد صحنه این جنگ را آمریکا مدیریت می‌کند. وی افزود: رژیم صهیونیستی با شکستی که بر او وارد شده، فروریخته است، اما آمریکا به کمکش آمده و تجهیزات به فلسطین اشغالی وارد می‌کند.رئیس‌جمهور همچنین تأکید کرد کشورهای اسلامی باید سفرای رژیم صهیونیستی را اخراج کنند و ارتباط با این رژیم قطع شود. همچنین انتظار ما از دولت مصر و سازمان همکاری اسلامی این است که حصر غزه رفع و امدادرسانی به مردم آغاز شود.

تجمع‌های دانشجویی
دانشگاه‌های مختلف کشور هم دیروز (چهارشنبه) شاهد برپایی تجمع‌هایی در محکومیت جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی بود. دانشگاهیان تهرانی نیز با برگزاری راهپیمایی، حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» در نوارغزه را محکوم کردند. دانشجویان دانشگاه تهران هم با برپایی تجمعی درمقابل سردر اصلی این دانشگاه، خشم و انزجارشان را از جنایات رژیم‌صهیونیستی اعلام کردند. دانشجویان دانشگاه امیرکبیر هم ظهر دیروز(چهارشنبه) در مقابل مزار شهدای این دانشگاه تجمع کردند تا ددمنشی‌های رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کنند.

مکث
آمریکا، مسئول نسل‌کشی در غزه

حاضران در راهپیمایی باشکوه عصر دیروز (چهارشنبه) تهران، در قطعنامه پایانی مراسم، انزجار خود را از جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام و تأکید کردند که آمریکای جنایتکار را مسئول و عامل اصلی این نسل‌کشی و جنایات ضدبشری رژیم‌صهیونیستی می‌دانند و از ملت‌های آزادیخواه می‌خواهند در این زمینه از دولت‌های متبوع خود مطالبه‌گری کنند تا ضمن احضار سفرای آمریکا در آن کشورها، به مشارکت واشنگتن در این کشتار وحشیانه زنان و کودکان غزه اعتراض شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید