• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 27 مهر 1402
کد مطلب : 206285
+
-

آشفته‌بازار کاراته

اتفاقاتی که در فدراسیون کاراته می‌افتد، این رشته را در صدر اخبار نشانده است. رد ویزای کاراته‌کاها برای حضور در بازی‌های رزمی جهانی‌2023 که قرار است در ریاض عربستان برگزار شود، نخستین خبر بود. در ادامه ریجکت دسته‌جمعی کاراته‌کاها از سفارت مجارستان برای حضور در مسابقات جهانی و اخراج دسته‌جمعی کادر فنی تیم ملی زنان که به معرفی جانشین هم ختم شد، همه توجه‌ها را به کاراته جلب کرد.

   ریجکت دسته‌جمعی
مسابقات کاراته و پاراکاراته قهرمانی جهان قرار است از 2آبان‌ماه در بوداپست مجارستان برگزار شود که سفارت مجارستان روز گذشته درخواست کاراته‌کاها را به‌طور کامل رد کرد تا حضور آنها در این مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. البته عنوان شده ورزشکارانی که ویزای شینگن در پاسپورتشان دارند و این ویزا هنوز اعتبار دارد، می‌توانند در این مسابقات جهانی حاضر شوند ولی تکلیف بقیه ملی‌پوشان هنوز مشخص نیست. به‌گفته فدراسیون کاراته، سفارت مجارستان از ارائه ویزا به تیم‌های پاراکاراته ایران، کاتای انفرادی پسران، کاتای تیمی دختران و تیم داوری ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان خودداری کرده است. گفته شده فدراسیون کاراته برای سایر نفرات که ریجکت شدند نیز رایزنی خود را برای دریافت روادید آغاز کرده است.

    عدم‌صدور روادید
پیش از ماجرای سفارت مجارستان، ویزای کاراته‌کاها برای حضور در ‌بازی‌های رزمی جهانی‌2023 که قرار است در ریاض عربستان برگزار شود، رد شده بود. قرار بود تیم ایران با ترکیب کیمیا یوسفی، آتوسا گلشادنژاد و مرتضی کریمی در این رقابت‌‎ها حاضر شود که روادید توسط کشور میزبان صادر نشد.

   اخراج دسته‌جمعی و جایگزینی سریع
ابتدا عنوان شد فرحناز ارباب، سرمربی تیم ملی کاراته زنان و پگاه زنگنه، مربی تیم ملی با یکدیگر درگیر شده‌اند و همین مسئله دلیل برکناری کادر فنی بوده است اما ارباب درگیری خودش با زنگنه را تکذیب کرد و گفت: «این موضوع کاملا دروغ است. از تمام بازیکنان و مربیان سؤال کنید. اصلا چنین اتفاقی نیفتاده و هیچ درگیری‌ای در کار نبوده است. کل کادر فنی را بیرون کرده‌اند اما قسم می‌خورم هیچ دعوایی بین من و زنگنه نبوده. نمی‌دانم چرا این دروغ‌ها را به من نسبت می‌دهند.» در ادامه فدراسیون کاراته لیلا بهرامی را به‌عنوان جانشین ارباب در رقابت‌های قهرمانی جهان معرفی کرد. البته با اتفاقات رخ‌داده برای اعزام کاراته‌کاها لغو این اعزام دور از انتظار نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید