• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 27 مهر 1402
کد مطلب : 206276
+
-

همه از هشتمی حرف می‌زنند

کسی نسبت به توپ طلای مسی تردیدی ندارد

همه از هشتمی حرف می‌زنند

همه منابع و رسانه‌ها قطعی‌بودن توپ طلای هشتم لیونل مسی را تأیید کرده‌اند. کاپیتان تیم ملی آرژانتین 8/8/1402 هشتمین توپ طلای خود را از مجله فرانس فوتبال تحویل می‌گیرد. حتی بلیت هواپیما برای لیونل مسی و خانواده‌اش به همراه مالکان باشگاه اینترمایامی برای سفر به فرانسه به‌منظور حضور در مراسم توپ طلا رزرو شده است. او 8 روز زودتر برای برنامه عکاسی به همراه خانواده‌اش به پاریس سفر می‌کند. بنابراین فعلا چیز پوشیده‌ای باقی نمانده و همه می‌دانند که این اتفاق خواهد افتاد؛ هر‌چند مخالفان و منتقدانی وجود داشته باشد. بونماتی در فوتبال زنان مثل مسی بیشترین رأی را به‌دست آورده است.
    نخستین بازی رسمی ستاره آرژانتینی پس از کسب توپ طلا 17نوامبر (۲۶ آبان) در کشورش برگزار می‌شود. او می‌تواند برای نخستین‌بار در بازی با اروگوئه توپ طلا را در برابر چشمان هواداران فوتبال در آرژانتین رونمایی کند.
    با این جایزه تعداد توپ طلاهای مسی از کشورهایی مانند فرانسه (5بازیکن و 7توپ طلا)، آلمان (5بازیکن و 7توپ طلا)، پرتغال (3بازیکن و 7توپ طلا) و هلند (3بازیکن و 7توپ طلا) بیشتر می‌شود.
    کاپیتان آرژانتین در بازی با پرو در مقدماتی جام‌جهانی هر دو گل تیمش را زد. مسی با این دو گل با 31گل زده، از رکورد لوییس سوارس اروگوئه‌ای عبور کرد و به بهترین گلزن مقدماتی جام‌جهانی در تاریخ آمریکای جنوبی تبدیل شد. بهترین گلزنان تاریخ در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در آمریکای جنوبی: لیونل مسی 31گل، لوییس سوارس 29گل و مارسلو مورنو 22گل.
    مسی در بازی با پرو می‌توانست هت‌تریک کند اما با اشتباه داوری این فرصت گرفته شد. توپی که توسط مدافع حریف به مسی پاس داده شده بود، آفساید گرفته شد. البته برخی احتمال خطای دیگر مهاجم آرژانتین روی مدافع حریف را دلیل مردود‌شدن این گل دانسته‌اند.
    مسی به‌طور رسمی همه شایعه‌ها درباره بازگشت به بارسلونا یا انتقال قرضی به النصر عربستان در تعطیلات طولانی‌مدت بین دو فصل لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا را رد کرد و گفت می‌خواهد از تعطیلات بلندمدت خود بهره ببرد و در کنار خانواده باشد: «از حالا تا قبل از فیفادی بعدی آخرین بازی‌های فصل را با اینترمایامی انجام خواهم داد تا به بازی‌های نوامبر مقابل اروگوئه و برزیل برسم. سپس از تعطیلاتم در آرژانتین لذت خواهم برد. نخستین‌بار است که در‌ ماه دسامبر روزهای تعطیل بیشتری را در آرامش خاطر و در کنار مردمم خواهم داشت. ژانویه به تمرینات بازخواهم گشت تا یک سال شلوغ را شروع کنیم.»
    دستاوردهای مسی در این فصل: توپ طلا (فرانس فوتبال)، بهترین بازیساز سال، لاروس (بهترین ورزشکار جهان)، توپ طلای جام‌جهانی، بیشترین گل + پاس‌گل جام‌جهانی، کفش نقره جام‌جهانی، بیشترین گل + پاس‌گل در اروپا، بیشترین پاس‌گل در لیگ فرانسه، بهترین بازیکن سوپرکاپ فرانسه، بهترین بازیکن فینال جام‌جهانی، بهترین بازیکن فینال سوپرکاپ فرانسه، بیشترین میانگین نمره در اروپا، رکورد بیشترین گل ملی در یک سال، بیشترین پاس‌گل ملی، بیشترین گل در فینال‌ها، بیشترین گل در مراحل حذفی، بیشترین پاس‌گل در دور گروهی لیگ قهرمانان، بهترین بازیکن لیگ کاپ آمریکا، آقای گل لیگ کاپ آمریکا، بیشترین گل در مراحل حذفی جام‌جهانی، رکورد گلزنی در تمام مراحل جام‌جهانی، رکورد بهترین بازیکن زمین در تمام مراحل جام‌جهانی، رکورد بهترین میانگین نمره در تاریخ جام‌جهانی، لیگ فرانسه، سوپر کاپ فرانسه، جام جهانی و لیگ کاپ آمریکا.
    دیبو (امیلیانو) مارتینس با بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش مقابل پاراگوئه، به رکورد کلین‌شیت در تاریخ تیم ملی آرژانتین دست یافت. آرژانتین با دروازه‌بان استون‌ویلا در 4بازی مرحله مقدماتی جام‌جهانی گلی دریافت نکرده است. او در بازی‌های دوستانه مقابل پاناما، کوراسائو، استرالیا و اندونزی و نیز 4بازی رسمی مقابل اکوادور، بولیوی، پاراگوئه و پرو هیچ گلی دریافت نکرده و رکورد مونو بورگوس را شکسته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید