• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 27 مهر 1402
کد مطلب : 206274
+
-

خبر کوتاه ورزشی

پای لاپورتا هم گیر است
تا پیش از این در پرونده اتهام پرداخت رشوه از سوی باشگاه بارسلونا به نگریرا، نایب‌رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا پای 2رئیس قبلی این باشگاه گیر بود؛ بارتومئو و ساندرو روسل، اما قاضی این پرونده پای لاپورتا را هم به ماجرا باز کرده است. رئیس فعلی باشگاه زمانی که در دوره قبلی مدیریت باشگاه را در دست داشت به این داور پول پرداخت می‌کرده. از نظر قاضی بین سال‌های 2008 تا 2010 و در دوران مدیریت قبلی لاپورتا جرم مستمر رشوه به داوران صورت گرفته است. خواکین آگیره، رئیس دادگاه تحقیقاتی شماره یک بارسلونا، موافقت کرد که از لاپورتا و اعضای هیأت مدیره‌اش که مسئولیت پرداخت‌ها را برعهده دارند، تحقیق کند. قاضی با معیارهای دادستانی مبارزه با فساد که لاپورتا را از پرونده شکایت برای 7.3میلیون یوروی پرداختی بارسا به خوزه ماریا انریکز نگریرا و پسرش بین سال‌های 2001 تا 2018، مستثنی کرده بود، موافق نیست.

تونالی یک سال محروم می‌شود
ساندرو تونالی که اخیرا با 70میلیون یورو از میلان به نیوکاسل انتقال یافته، به‌احتمال فراوان یک سال با محرومیت روبه‌رو خواهد شد. هافبک ایتالیایی پس از آنکه مدیر برنامه‌هایش اعتیاد او را به شرط‌بندی تأیید کرد، به دادستان فدراسیون فوتبال ایتالیا اعتراف کرده که روی نتایج بازی‌های میلان یعنی تیم خودش هم شرط‌بندی کرده اما در بازی‌هایی که خودش در زمین حاضر نبوده است. مجازات این‌کار برای ستاره ایتالیایی محرومیت 3ساله خواهد بود اما احتمالا به‌دلیل همکاری به یک‌سال کاهش خواهد یافت.


همه تیم‌های حاضر در یورو2024
با پایان یافتن فیفادی مهرماه و تعطیلی یک‌ماهه این رقابت‌ها تیم ملی ایتالیا در خطر حذف قرار گرفت و تکلیف صعود چند تیم مشخص شد. ایتالیا که در ومبلی 3 بر یک به انگلیس باخت، با توجه به پیروزی اوکراین بر مالت، 3امتیاز از این کشور جنگ‌زده عقب افتاد. انگلیس در این گروه به‌طور قطعی صعود کرد. اوکراین یک بازی بیشتر نسبت به ایتالیا دارد. ایتالیا ممکن است پس از حذف در 2دوره پیاپی جام‌جهانی، از حضور در یوروی آینده هم باز بماند. این در حالی است که آنها مدافع عنوان قهرمانی یورو هستند. تیم‌های صعود کرده به یورو2024: آلمان (میزبان)، فرانسه، پرتغال، بلژیک، اسپانیا، اسکاتلند، ترکیه، اتریش، انگلیس.


همه از بلینگام حرف می‌زنند
بلینگام در شبی که خیلی هم درخشش نداشت، یک پنالتی برای انگلیس گرفت و یک‌تنه پایه‌گذار گل دوم تیمش مقابل ایتالیا شد. جود بلینگام در این بازی هم طبق عادت این فصل جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت کرد، درحالی‌که هری کین 2گل از 3گل انگلیس را وارد دروازه حریف کرده بود. بلینگام در این فصل: بهترین بازیکن زمین مقابل بیلبائو، بهترین بازیکن زمین مقابل آلمریا، مقابل سلتا، مقابل اسکاتلند، مقابل یونیون برلین، مقابل خیرونا، مقابل ناپولی، مقابل اوساسونا، مقابل ایتالیا.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید