• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 27 مهر 1402
کد مطلب : 206231
+
-

خداحافظی با داریوش مهرجویی

دیروز سینمای ایران در پهنه رودکی صاحب عزا بود

گزارش 2
خداحافظی با داریوش مهرجویی

صبح دیروز پهنه رودکی میزبان شــاخــص‌تــرین چهره‌های سینمای ایران و علاقه‌مندان به سینما بود‌. جمعیت گسترده‌ای آمده بودند تا با داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر خداحافظی کنند؛ پخش موسیقی فیلم «سنتوری» حال و هوای خاصی به مراسم داده بود؛ مراسمی که مجری‌اش هم بهرام رادان، بازیگر نقش علی سنتوری بود. در این مراسم، فرهاد آئیش روی صحنه آمد و گفت: علی نصیریان خارج از کشور است و نتوانست در این مراسم باشد، اما پیامی را ارسال کرد.
در این پیام آمده است: «در غرب این خبر تکان‌دهنده بود. در بیماری با فکر و خیالات به‌سر می‌برم. مهرت بر دلم است. از نخستین کار خلاقانه تو در کنارت بودم، افسوس که امروز در کنارت نیستم تا در بدرقه آخرین سفر در کنارت باشم و تابوتت را به دوش کشم.‌ ای مهر فرزانه این چه روزگاری است که اشک و خون از آسمان می‌بارد.»
مسعود کیمیایی که در کنار داریوش مهرجویی از آغازگران موج نوی سینمای ایران بود، در مراسم تشییع دوست و همکار قدیمی‌اش از شدت اندوه قادر به صحبت طولانی نبود و در جمله کوتاهی گفت: «هیچ‌چیزی نمی‌توانم بگویم... راجع به داریوش مهرجویی و رفتنش از این جهان حرف بزنم؟ غیرممکنه! درود بر همه.»
بهمن فرمان‌آرا، دیگر چهره شاخص موج نوی سینمای ایران نیز پس از کیمیایی روی صحنه آمد و از سابقه دوستی با مهرجویی گفت. مونا مهرجویی، فرزند داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، دیگر سخنران این مراسم بود. در این مراسم، پیام مریم و صفا مهرجویی، فرزندان کارگردان «هامون» که در خارج از کشور به‌سرمی‌برند، قرائت شد؛ همچنان که پیام کیانوش عیاری که به‌دلیل بیماری امکان حضور در مراسم را نیافته بود خوانده شد. هنرمندانی چون مسعود کیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، حسن پورشیرازی، مسعود جعفری‌جوزانی، فرامرز قریبیان، همایون ارشادی، سیروس الوند، محمدرضا گلزار، نوید محمدزاده، امیر آقایی، دانش اقباشاوی، احمدرضا درویش، محمدعلی نجفی، داریوش فرهنگ، همایون اسعدیان، مجید مجیدی، سیروس الوند، حمید نعمت‌الله، حبیب ایل‌بیگی، مازیار میری، محسن امیریوسفی، مانی حقیقی، مسعود کرامتی، مهرداد صدیقیان، محمد کارت، مسعود اطیابی، مرتضی شایسته، بهرام رادان، هانیه توسلی، بهروز افخمی، شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، پریناز ایزدیار، بهنوش طباطبایی، لاله اسکندری، هادی حجازی‌فر، مصطفی کیایی، سام قریبیان، امیر دژاکام، رهبر قنبری، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی و... در محوطه پهنه رودکی حضور داشتند.
پس از پایان مراسم، پیکرهای زنده‌یادان داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر به بهشت زهرا(س) منتقل و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شدند، جایی که انبوهی از علاقه‌مندان به سینما و سینمایی‌هایی چون علیرضا داوودنژاد، رخشان بنی‌اعتماد، فرزاد موتمن و آیدا پناهنده حضور داشتند و بهروز افخمی نیز با دوربینی حرفه‌ای از این مراسم تصویر‌برداری می‌کرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید