• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 27 مهر 1402
کد مطلب : 206230
+
-

شهیدی بر دوش شهیدی دیگر

واکنش هنرمندان و چهره‌های سرشناس به حملات صهیونیست‌ها

گزارش 1
شهیدی بر دوش شهیدی دیگر

گروه 24

حملات شامگاه سه‌شنبه اسرائیلی‌ها به بیمارستانی در نوار غزه، اوج درنده‌خویی و قساوت رژیم صهیونیستی را آشکار کرد. هیچ فرد آزاده‌ای، با هر اندیشه و مسلک و باوری، نمی‌تواند این جنایت را ببیند و از کنار آن بگذرد بی‌آنکه واکنشی به این حجم از رذالت و کینه‌توزی صهیونیست‌ها نسبت به ملتی که از خانه و کاشانه‌شان بیرون رانده شد‌ه‌اند نشان دهد. تعدادی از هنرمندان و چهره‌های سرشناس ایرانی به حملات رژیم صهیونیستی در شبکه‌های مجازی واکنش نشان داده‌اند. تعدادی از این واکنش‌ها را گرد آورده‌ایم.

 احسان علیخانی، مجری و تهیه‌کننده:
«حمله به بیمارستان که تنها پناه بیمار، زخمی، کودکان و زنان است. این یک فاجعه است برای انسان، برای انسانیت، برای تمدن بشر، برای تمام ادعاهای توخالی جهان، برای تمام صورت‌های نقاب‌زده با لبخند که فریاد انسانیت و عدالت سر می‌دهند. تنها قربانی سیاست کثیف، مردم بی‌گناه‌اند.»

 محمد بحرانی، صداپیشه جناب‌خان (با هشتک مرگ بر جنگ):
«یه موقع جنگ هم قوانینی داشت. این جنگ نیست، نسل‌کشی است. بیست و چند سال است که برای بچه‌ها برنامه می‌سازم به امید بهتر‌شدن جهان برای آدم‌های آینده...، اما دیگه ناامیدم.»

 علیرضا خمسه، بازیگر:
«گاهی کلمات درد دارد اما صدا ندارد، کشتن ده‌ها کودک بی‌گناه جنایت فوق‌بشری است.»

 رضا رشیدپور، مجری:
«رژیم صهیونیست غاصب، جنایت‌پیشه و شارلاتان است. قواعد جنگ روانی را خوب می‌داند و از مظلوم‌نمایی به‌عنوان تاکتیک در یک راهبرد خبیثانه سود می‌برد. و تأسف برای کسانی است که با ژست روشنفکری و یا مخالفت با جمهوری اسلامی خون‌شویی می‌کنند و جرأت بیان حقیقت را ندارند.»
 
مجید واشقانی، بازیگر:
«دیگر باید به انسان‌بودن تسلیت گفت.»

 رضا گوران، کارگردان تئاتر (با هشتک غزه و هشتک کودکان غزه و سروده‌ای از محمود درویش):
«اگر از تو درباره غزه پرسیدند بگو در آنجا شهیدی است که شهیدی آن را حمل می‌کند و شهیدی از وی عکس می‌گیرد و شهیدی او را بدرقه می‌کند و شهیدی بر وی نماز می‌خواند.»

 شهرزاد کمال‌زاده، بازیگر:
«شهید غسل ندارد... لعنت به شما که به بیمارستان هم رحم نکردید.»

 فاضل نظری، شاعر:
«سیل آه خلق، سد ظلم را خواهد شکست.»

 ملیکا زارعی، مجری برنامه‌های کودک و نوجوان‌:
«این روزها روز کودک است و بیشتر بچه‌ها در جشن و شادی و... من هم به سبب حرفه‌ای که دارم در معاشرت با بچه‌ها باید در این شادی سهیم باشم اما... مگر می‌شود تصاویر دردناک کودکان بی‌گناه و معصوم غزه از جلوی چشمانم محو بشود!؟ تصویر پدران و مادران داغ‌دیده‌ای که معلوم نیست، آیا فردا را خواهند دید... همه این تصاویر خواب را از چشمانم ربوده، تنها آرزوی روزی رو دارم که صدای شادی کودکان بی‌گناه تمام دنیا رو پر کنه. یاد همه کودکان عزیز و بی‌گناه که این روزها در خون غلتیدند، گرامی.»

همچنین، حسن روح‌الامین، نقاش ایرانی، با بازنشر تابلویی از آثار خود به نام «مرگ گنجشک» به جنایت رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد. حسین فرح ‌بخش، تهیه‌کننده سینما، تصویری تلخ از 2 کودک فلسطینی را در میان آوار خانه‌هایشان در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی منتشر کرده است. محمد معتمدی، خواننده، هم تصویری از کشتار کودکان در بمباران بیمارستان غزه را برای نشان‌دادن احساسش انتخاب کرده است. گرشا رضایی، خواننده پاپ، با هشتک نفرین به جنگ و تصویری تلخ از کودکان به حملات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد. روزبه بمانی هم با تصویری از غزه خشم خود از حملات رژیم صهیونیستی را ابراز کرد. در همین مدت کوتاه سینماگران و هنرمندان بسیاری به جنایت رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده‌اند.

مکث
آنچه رخ داد در قاموس هیچ نبرد و جنگی نمی‌گنجد

داود میرباقری کارگردان سریال‌های فاخر و ماندگار «مختارنامه» و «سلمان فارسی» درباره فاجعه بیمارستان المعمدانی غزه واکنش نشان داد. این کارگردان سینما و تلویزیون نوشته است: فاجعه بیمارستان المعمدانی غزه، بسیار تکان‌دهنده و هولناک بود. آنچه رخ داد در قاموس هیچ نبرد و جنگی نمی‌گنجد. کشتار صدها غیرنظامی و زن و کودک مجروح بی‌پناه هیچ توجیهی ندارد و محصول جنون جنگ‌افروزان است. این فاجعه بزرگ و جنایات رخ‌داده در غزه را که دل‌هایمان را به درد آورده است تسلیت می‌گویم و صبری جزیل برای بازماندگان آرزو دارم. در آخر به کلام الهی پناه می‌برم که سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا ‌ای‌مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ. و آنان که ظلم و ستم کردند به‌زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی بازمی‌گردند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید