• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 24 مهر 1402
کد مطلب : 205887
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0gp3X
+
-

مسی بازی می‌کرد، نه تمرین

مسی بازی می‌کرد، نه تمرین

همبازیان قدیمی کریستیانو رونالدو همواره اعتراف کرده‌اند که این ستاره پرتغالی بیش از همه تمرین می‌کرد، از همه زودتر در محل تمرین حاضر می‌شد و از همه دیرتر ورزشگاه را ترک می‌کرد. عادت لیونل مسی کاملا برعکس است. او معمولا کمترین میزان دوندگی را در هر مسابقه بین همه بازیکنان حاضر در زمین دارد و یک‌تنه میانگین دوندگی تیمش را پایین می‌آورد. شنیده‌ها حاکی از آن است که این ستاره آرژانتینی در تمرینات هم خیلی پرتلاش ظاهر نمی‌شود.
پیش از این ستاره‌هایی بودند که تمرین را می‌پیچاندند. روماریوی برزیلی یکی از آنها بود. روماریو در اواخر فوتبالش با تیم‌های پیشنهاد‌دهنده طی می‌کرد که کاری به تمرین‌کردنش نداشته باشند و فقط در مسابقات رسمی از او گل بخواهند. مسی هم بدون نیاز به 10تا 12کیلومتر دوندگی یا تکل زدن و شرکت در کارهای دفاعی، تأثیر خودش را در هر بازی می‌گذاشت. یکی از همبازیان سابق او به نام کوین پرینس بواتنگ که مدتی کوتاه در بارسلونا عضویت داشت و به یکی از بدترین خریدهای تاریخ این باشگاه تبدیل شد، این موضوع را تأیید می‌کند. بازیکن غنایی و برادر ژروم بواتنگ آلمانی درباره نحوه تمرین کردن مسی می‌گوید: «من هیچ‌وقت ندیدم مسی برای تمرین به باشگاه برود. او داخل باشگاه می‌شد و ماسورها ماساژش می‌دادند و سپس بسکتبال تمرین می‌کرد. در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان سال 2019و در بازی رفت مقابل لیورپول ما به داخل زمین رفتیم و گرم کردیم ولی مسی در رختکن ماند و درحالی‌که ماساژش می‌دادند، با گوشی‌اش بازی می‌کرد. 2دقیقه قبل از اینکه گرم کردن ما تمام شود، او آمد، کفش پوشید و 2شوت به تراشتگن زد و دوباره برگشت و گوشی را دستش گرفت. این در حالی بود که والورده همان لحظه داشت دستورات تاکتیکی می‌داد و صدایش به مسی نمی‌رسید. آخر سر هم لباس پوشید و داخل زمین رفت و گل زد تا ما بازی را 3برصفر ببریم؛ همان مسابقه‌ای که بازی برگشت را لیورپول 4بر صفر برد و صعود کرد.» البته قصد پرینس تخریب مسی نبوده و در واقع او از این ستاره تعریف کرده: «او تنها کسی است که می‌تواند و حق دارد چنین کاری کند. او نیازی به بدنسازی و تمرین ندارد!»
مسی به‌زودی توپ طلای هشتم خود را هم خواهد برد. این جایزه هشتم آبان در پاریس به او اهدا می‌شود.

   رونالدو اول، مسی دوم
فهرست پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان یا در اصل، لیست بیشترین دستمزد پرداختی در یک سال به بازیکنان فوتبال منتشر شد. طبق این فهرست رونالدو، مسی و نیمار در 3رده اول قرار گرفتند. جالب اینکه فقط 4بازیکن این فهرست در لیگ برتر عربستان شاغل هستند.

   10بازیکن پردرآمد جهان:
260میلیون دلارکریستیانو رونالدو (النصر)
135میلیون دلارلیونل مسی (اینتر مایامی)
112میلیون دلارنیمار جونیور (الهلال)
110میلیون دلارکیلیان امباپه (پاری‌سن ژرمن)
106میلیون دلارکریم بنزما (الاتحاد)
58میلیون دلارارلینگ هالند (منچسترسیتی)
53میلیون دلارمحمد صلاح (لیورپول)
52میلیون دلارسادیو مانه (النصر)
39میلیون دلارکوین دی بروینه (منچسترسیتی)
36میلیون دلارهری کین (بایرن مونیخ)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید