• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 23 مهر 1402
کد مطلب : 205818
+
-

نکته بازی/ خدا را شکر جلوتر از انگلیس هستیم!

با وجود فضاسازی‌های فدراسیون فوتبال، لیگ ایران همچنان فاصله زیادی با استفاده از سیستم کمک‌داور ویدئویی دارد. اگر از حضور قرضی VAR در لیگ قهرمانان آسیا بگذریم، استفاده از این فناوری نیازمند تجهیز همه ورزشگاه‌های کشور است که کار دشواری به‌نظر می‌رسد. بنابراین راه بهتر این است که توی سر مال بزنیم و کمک‌داور ویدئویی را کم‌ارزش جلوه بدهیم. در همین راستا داود رفعتی، رئیس اسبق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفته: «بسیاری از کشورهای دنیا هنوز سیستم VAR ندارند و حتی در انگلیس و اسپانیا نیز برخی خواهان جمع‌آوری این سیستم شده‌اند زیرا می‌گویند جذابیت فوتبال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کم کرده است. در حال حاضر هم VAR جزو الزامات فوتبال نیست و یک نوع آپشن محسوب می‌شود.» خب خدا را شکر که ما از انگلیسی‌ها جلوتریم. آنها می‌خواهند جمع کنند، ما اصلا پهن نکرده‌ایم!

ببین آش چقدر شور بوده!
در نخستین بازی از تورنمنت چهارجانبه اردن، تیم قطر بعد از تساوی بدون گل در 90دقیقه موفق شد عراق را در ضربات پنالتی شکست بدهد و به فینال برسد. آنها دوشنبه مقابل ایران به میدان خواهند رفت و ممکن است کارلوس کی‌روش در اتفاقی نادر طی زندگی فوتبالی‌اش موفق به کسب جام شود! قطر البته در بازی با عراق نمایش خوبی نداشت و در توییتر هم هواداران این تیم حسابی از خجالت کارلوس درآمدند. آش آنقدر شور بود که خود کارلوس هم در پایان مسابقه به این مسئله اعتراف کرد و گفت: «تردیدی نیست که عراق بهتر از ما بازی کرد و حق آنها بود که به فینال برسند اما فوتبال اینطوری است و گاهی در آن تیم‌های بهتر برنده نمی‌شوند.» قطر در این بازی صاحب یک ضربه کرنر هم نشد!

بازی نکردن‌شان هم بی‌تأثیر نیست
تیم ملی ایران نمایش ناامیدکننده‌ای مقابل اردن داشت و مخصوصا در نیمه دوم، به‌طور کامل اسیر دست میزبان بود. پس از پایان این بازی که با خوش‌شانسی ایران و صعود تیم کشورمان به فینال تورنمنت چهارجانبه همراه بود، امیر قلعه‌نویی به توجیه داستان پرداخت. او کمی از تقصیر را متوجه زمین بی‌کیفیت مسابقه دانست و البته کمی هم از قدرت اردن تعریف کرد: «آنها روند رو به رشدی داشته‌اند و در این 2 سال غیراز استرالیا به هیچ تیم آسیایی دیگری نباخته‌اند.» البته که اردن در حال پیشرفت است، درست مثل ازبکستان و بقیه کشورهای آسیایی. با این حال آنها سال 2023از بین آسیایی‌ها فقط با فیلیپین و ایران بازی کرده‌اند. یعنی ژنرال انتظار داشت اردن به فیلیپین هم ببازد؟ آفرین که چنین رقیب قدرتمندی را بردید!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید