• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 23 مهر 1402
کد مطلب : 205789
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j2M5R
+
-

مرگ؛ پایان قاتل 190کودک

مرگ؛ پایان قاتل 190کودک

قاتل سریالی کلمبیایی که به جرم قتل بیش از 190کودک در زندان به سر می‌برد، در 66سالگی به کام مرگ رفت.
به گزارش همشهری به نقل از آسوشیتد پرس، در دهه 90میلادی، لوئیس آلفردو گاراویتو، ملقب به «جانور» خود را به شکل یک راهب یا یک بی‌خانمان و فروشنده دوره‌گرد درمی‌آورد و کودکان 8تا 16سال را که از خانواده‌های فقیر و کم درآمد جامعه بودند می‎ربود، مورد آزار و اذیت قرار می‌داد و به قتل می‌رساند.
این جنایتکار مخوف به شهرهای مختلف کلمبیا سفر می کرد و در جریان سفرهایش ده‌ها کودک را به قتل می رساند. وقتی پلیس متوجه ناپدید شدن کودکان شد، تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرد. در این تحقیقات مشخص شد که موارد مشابهی از ناپدید شدن و قتل کودکان در شهرهای مختلف رخ داده است. این جنایات نگرانی گسترده‌ای در کلمبیا ایجاد کرده بود و رسانه‌ها از قاتلی می‌گفتند که بچه‌ها را به قتل می‌رساند تا اینکه پلیس با دنبال کردن شواهد، مدارک و سرنخ‌ها، به مردی به نام لوئیس رسید و او در آوریل 1999دستگیر شد.
این قاتل مخوف در اعترافاتش گفت: از سال 1994بیش از 190کودک را در 59شهر کلمبیا به قتل رسانده ام. او در جلسه دادگاه از خانواده‌های قربانیان عذرخواهی کرد و گفت: «می‌خواهم برای هر کاری که انجام داده ام طلب بخشش کنم و اعتراف می‌کنم. بله، من آنها را کشتم.»
در سال‌های اخیر، لوئیس تصور می‌کرد که بعد از گذراندن سه‌پنجم از دوران محکومیتش می‌تواند از عفو مشروط استفاده کند، اما در سال 2021، ایوان دوک، رئیس‌جمهور وقت درخواست آزادی لوئیس را رد کرد و گفت: او باید تا پایان عمرش در زندان بماند. این جنایتکار مخوف روز پنجشنبه در 66سالگی به‌دلیل بیماری سرطان در بیمارستانی در والدوپار در شمال کلمبیا به کام مرگ رفت

این خبر را به اشتراک بگذارید