• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
جمعه 21 مهر 1402
کد مطلب : 205609
+
-

ابرپروژه آزادراه شیراز-اصفهان با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

شیراز- اصفهان نزدیک‌تر از همیشه

گزارش
شیراز- اصفهان نزدیک‌تر از همیشه

مهدیه تقوی‌راد-روزنامه‌نگار

سید ابراهیم رئیسی در رأس تعدادی از اعضای هیأت دولت سیزدهم صبح روز گذشته برای دومین مرتبه به منظور افتتاح پروژه‌های عمرانی و دیدار با مردم به استان فارس سفر کرد و تا شامگاه جمعه مهمان اهالی این استان است. او در این سفر دو روزه طرح‌ها و پروژه‌های مهمی را کلید می‌زند که برخی از آنها روز گذشته افتتاح شده و برخی هم امروز تقدیم مردم این استان می‌شود و برای تعدادی دیگر از پروژه‌های دردست ساخت یا نیمه کاره نیز اعتباراتی اختصاص می‌یابد. افتتاح فاز نخست آزادراه شیراز- اصفهان، آبرسانی به شیراز، افتتاح پروژ‌ه‌های نهضت ملی مسکن و بهره برداری مرکز درمانی برخی از مهمترین پروژه‌ها در سفر استانی رئیس جمهوری است.


افزایش مراکز درمانی
توجه به موضوع سلامت شهروندان یکی از مسائلی بوده که در دولت سیزدهم همواره مورد توجه دولتمردان در دولت سیزدهم بوده است. از سال 1400 که نخستین سفر رئیسی به استان فارس انجام شد تا امروز که آخرین روز دومین سفر هیات دولت به این استان بوده طرح های زیادی در زمینه بهداشت و درمان از جمله بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان رستم به سرانجام رسیده‌اند و تعدادی طرح نیمه کار دیگر نیز در ماه‌های آینده به بهره برداری می رسد.
 ۶۰۴۰ مترمربع:‌مساحت بیمارستان شهدای شهر مصیری از توابع شهر رستم
  64: تخت‌ بیمارستانی
 170 نفر:‌اشتغالزایی با ساخت بیمارستان
 310 میلیارد تومان: ارزش هزینه روز بیمارستان
 3 باب:‌تعداداتاق عمل
 6 تخت: مجهز به دستگاه دیالیز
 1000 میلیارد تومان اعتبار طرح بیمارستان امام حسین (ع)شهر فسا
160 تخت: بستری
 15 هزار متر مربع: مساحت کل بیمارستان در  4 طبقه


رئیس‌جمهوری در جمع مردم در شاهچراغ: استان فارس، پیشرو در حرکت‌های علمی و فناوری است
مردم استان فارس مردمی اهل ادب و هنر و بافرهنگ هستند که در عرصه‌های مختلف آزمون و امتحان خود را به‌خوبی پس داده و نشان داده‌اند در عرصه‌های مختلف اثرگذار هستند و نشان داده‌اند مردمی مقاوم و با روحیه ایستادگی هستند.
این استان ۱۵هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است. باید سخن و پیام شهیدان را شنید که پیامشان بندگی خدا، اجرای عدالت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، ایستادگی و مقاومت در راه هدف، تلاش مجاهدانه در عرصه‌های تولید علم و دانش و فناوری، عزت‌آفرینی برای ملت بزرگ ایران است.
استان فارس، پیشرو در حرکت‌های علمی و فناوری است همچنان که پیشرو در جهاد و دفاع‌مقدس بوده است. اینکه شیراز، قطب سلامت شده است به‌دلیل تلاش شبانه‌روزی جوانان، پزشکان متخصص و نوآور ما بوده است که اینجا را تبدیل به قطب سلامت کرده‌اند.
یکی از برنامه‌هایی که در دولت در دستور کار قرار دادیم بحث فعال کردن واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل و واحدهای تولیدی است. امروز راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل از صنایع و بخش‎های تولیدی وارد کانال ۵۰۰۰ تا شده است یعنی در این دو سال ۵۰۰۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل راه‌اندازی شده و به همین میزان اشتغال ایجاد شده است.
اشتغال، یکی از درخواست‌های جوانان استان است که با تلاش‌های انجام‌شده در استان طی این مدت، ۷۷هزار شغل در فارس ایجاد شده است و کاری شده که آمار بیکاری در استان فارس به ۷درصد رسیده است. امروز افتخار داریم به مردم بگوییم در ۲۳استان کشور مشکل بیکاری حاد دیگر نداریم و به ۵درصد رسیده است.
ما از وعده ایجاد سالی یک میلیون شغل در کشور عقب نیستیم، یعنی تا امروز دولت توانسته است برای ایجاد شغل و فعالیت واحدهای تولیدی و کار کشاورزی در همه عرصه‌ها گام‌هایی با کمک مردم و به‌دست توانای آنان و با همت مردم بردارد.
مسئله مسکن را هم نیاز کشور هم تکلیف قانونی هم وظیفه دولت می‌دانم. امروز با تلاش‌های استاندار فارس و مسئولان راه و شهرسازی شاهد هستیم که هم ۱۰هزار واحد مسکن در این سفر تحویل متقاضیان خواهد شد و هم به آنانی که متقاضی زمین بودند و خودشان آمادگی ساخت دارند با تسهیلاتی که تقدیم‌شان می‌شود ۳۰هزار زمین تحویل خواهد شد.
مسئله مسکن برای جوانان دغدغه ماست و حتما موضوع مسکن جزو مواردی است که شاید بتوان گفت روزی نمی‌گذرد الا اینکه پیگیر مسئله مسکن در تمام استان‌های کشور نباشم. جوانان بدانند تمام تلاش خود را می‌کنیم و دولت هم بنا دارد به وعده‌هایش عمل کند و اگر به هردلیلی توفیق پیدا نکردیم آنچه گفتیم 100درصد انجام شود این شهامت و شجاعت وجود دارد که در محضر مردم بگوییم به چه دلایلی چند درصد از وعده‌ها انجام شده است چراکه این دولت، دولت صادق‌الوعده و شفافی است.
در استان فارس که یک استان گردشگری است، راه‌های مواصلاتی بسیار اهمیت دارد. زیرساخت این استان راه‌های مواصلاتی است. توسعه راه‌های مواصلاتی از زیرساخت‌هاست که دنبال می‌کنیم، و توجه به موضوع ریل همچنان در دستور کار برای استان فارس است.
به تعبیر رهبر معظم انقلاب، تلاش دشمن در این بود که در فارس انحرافاتی در مسائل فرهنگی ایجاد کند اما مردم دلداده احمدبن موسی(ع) ایستادگی کردند، این مسئله موجب عصبانیت دشمن و باعث شد تا مأموران خود را برای ترور و ایجاد وحشت به حرم امن الهی بفرستند و در اینجا به ترور بی‌گناهان و زائران حرم دست بزنند و کودکانی را به خاک و خون کشیدند و امروز هم همان‌ها در غزه جنایت علیه بشریت می‌کنند و کودکان را به خاک و خون می‌کشند.

نکته‌ها
رئیسی در مراسم بهره‌برداری از آزادراه شاهچراغ: برای رسیدن به قله باید خدمتی مجاهدانه کنیم

کار فنی که در آزادراه انجام شده قابل تقدیر است و جا‌دارد از دست‌اندرکاران این اقدام بزرگ ازجمله نیروهای فنی، مهندسی، نمایندگان، کارگران، پیمانکاران و وزارت دفاع و راه و شهرسازی، استاندار فارس و همه کسانی که تلاش و پیگیری کردند تا این مسیر زودتر به بهره‌برداری برسد، تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.
کار در جهت رفاه مردم هم عنایت پروردگار و هم رضایت مردم را به‌دنبال دارد، این برای ما بسیار حائز اهمیت است که مردمی که از این مسیر عبور می‌کنند رضایت داشته باشند و احساس کنند تردد آنها آسان‌تر شده است‌.
افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان زمان رسیدن به مقصد را کاهش می‌دهد، یکی از کارهای بزرگی که باید انجام شود صرفه‌جویی در زمان است، حتما ادامه این مسیر به بوشهر با همت متولیان امر باید دنبال و تکمیل شود، بخش‌های دیگری هم وجود دارد، اما اتمام مسیر برای ما اهمیت بسیاری دارد و این آزادراه می‌تواند مسیر شمال و جنوب را تکمیل کند.
پل‌ها و تونل‌هایی که در مسیر ساخته شده کارهای بزرگی است و در حوزه ریلی و جاده‌ای کارهای ارزشمندی انجام شده است.
از کارگران که در گرمای تابستان و سرمای زمستان تلاش کرده‌اند تا این پروژه آماده شود تقدیر و تشکر می‌کنم و از خانواده‌های آنها که صبورانه در کنارشان ایستادند تا این کار بزرگ رقم بخورد نیز سپاسگزارم.
ما نیازمند کار و تلاش جهادی در کشور هستیم همه کسانی که امروز در کشور در کسوت خدمتگزاری هستند باید تلاش خود را مضاعف کنند.
سهم جمهوری اسلامی ایران در گردش کار اقتصادی منطقه بسیار بالاست، تلاش‌های خوبی انجام شده اما کافی نیست باید تلاش‌های بیشتری انجام شود تا جمهوری اسلامی بتواند با ظرفیت بالایی که دارد این سهم را در شرایط و وضعیت تجاری، اقتصادی و دادوستد منطقه داشته باشد.
در ایران تولید قدرت شده است، وزارت دفاع هم موشک و هم پهپاد تولید می‌کند و هم در کنار مردم برای آنها بزرگراه و آزادراه می‌سازد، سپاه و ارتش و نیروهای دیگر در کنار مردم برای رفع مشکلات آنها هستند، تولید قدرت تنها در حوزه کار صنعتی و نظامی نیست تولید قدرت در حضور مردم در صحنه‌هاست، همچنان که نیروهای مسلح در عرصه‌های مختلف تولید قدرت کردند و می‌کنند.
پاسداشت این تولید قدرتی که با هدایت رهبری معظم انقلاب و با حضور مردم شده آن است که ما برای رسیدن به قله خدمتی مجاهدانه کنیم، هیچ خستگی به خودمان راه ندهیم، رهبر معظم انقلاب فرمودند به قله نزدیک هستیم.
در جای‌جای کشور کار بسیار انجام شده و در برخی مناطق تمام شهر و منطقه تبدیل به کارگاه شده است، کار در حوزه‌های مختلف ازجمله برق‌رسانی، آبرسانی، تکمیل جاده‌ها و ساماندهی ریل‌ها در حال انجام است.

حرکت مجاهدانه فلسطین نمادی از تولید قدرت است
به‌ خاطر ظلم و ستمی که امروز به دلیل ناتوانی رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه روا می‌شود، متأسفیم، اما قطعا می‌دانیم این صبر و استقامت مردم فلسطین به پیروزی نهایی آنها منجر خواهد شد.
حرکت مجاهدانه فلسطین حقیقتا نمادی از تولید قدرت برای جوانان مجاهد فلسطین برای دفاع از وطن و مردم‌شان و منطقه است.
دشمن حریف مجاهدان فلسطینی نمی‌شود و بمب سر مردم بی‌گناه و سر زن و بچه مردم می‌ریزند. این تلاش برای پیروزی نیست این شکست است که انسان بخواهد با زن و بچه مردم طرف شود.
آنچه در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه علیه مردم روی می‌دهد به‌عنوان جنایت‌هایی هولناک، مصداق جنایت علیه بشریت است. بنابر قوانین و مقررات بین‌المللی، کسانی که دست به این اقدامات می‌زنند و آنهایی که از این جنایات حمایت می‌کنند، باید پاسخگو باشند.
رژیم آمریکا باید در این خصوص پاسخگو باشد که چگونه زن و کودک را در برابر هجوم بی‌رحمانه قرار داده و خانه‌ها را ویران می‌کنند، هرچند که این جنایات مربوط به امروز نیست و بیش از ۷۰سال است که ویران کردن خانه‌ها و کشتن کودکان و زنان در این سرزمین وجود دارد.
امیدوارم خداوند متعال به مردم مقاوم فلسطین که در ۷۵سال گذشته به‌خاطر ظلم بزرگی که به آنها شده در رنج و گرفتاری به‌سر می‌برند، استقامت و پایمردی مرحمت کند.
در روزهای اخیر پیروزی‌های بزرگی نصیب جبهه مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی شده است، ‌باید ایام بسیار خجسته پیروزی بزرگ رزمندگان عزیز فلسطینی و مجاهدان راه خدا را تبریک گفت.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید