• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
جمعه 21 مهر 1402
کد مطلب : 205596
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qj520
+
-

خبر آخر

طوفان الاقصی؛ خودجوش و کاملا فلسطینی
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق گفت: مواضع جمهوری اسلامی درباره فلسطین روشن است و ما همواره از حقوق مسلم فلسطینیان حمایت کرده ایم، اما آنچه که در عملیات طوفان الاقصی رخ داد اقدام کاملا فلسطینی و خودجوش در واکنش به جنایات مستمر و تحریک آمیز صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان و تعرض مکرر به مسجد الاقصی بود.

افزایش شهدای غزه به 1417 نفر
 وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدا به ۱۴۱۷ نفر خبر داد و اعلام کرد که نیمی از شهدا از میان زنان و کودکان هستند.
طبق این گزارش ۶۲۶۸ نفر نیز مجروح شده‌اند و همچنین نیمی از آمار شهدا از میان زنان و کودکان هستند؛ به طوری که۴۴۷ کودک و ۲۴۸ زن تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

10میلیارددلار منابع ارزی در دسترس
بانک مرکزی اعلام کرد:۱۰ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در عراق در دسترس قرار گرفت و همچنین مذاکرات در خصوص تامین منابع از طریق فاینانس با چین در دستور کار است. به رغم افت قیمت‌های جهانی و کاهش صادرات غیرنفتی، میزان تخصیص و تامین ارز طی6‌ماه اول سال جاری به طور متوسط ماهانه به ترتیب معادل ۷.۵ و ۵.۴ میلیارد دلار بوده است.

درخواست  برای نشست فوری درباره فلسطین
 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس های تلفنی جداگانه‌ای با روسای مجالس ترکیه، الجزایر، سوریه، امارات متحده عربی، لبنان، عمان و کویت درباره جنایات رژیم صهیونسیتی گفت‌وگو کرد و خواستار برگزاری نشست روسای مجالس کشورهای اسلامی شد. وی خواستار پیگیری روسای مجالس کشورهای اسلامی برای احقاق حقوق مردم غزه شد.

ایجاد گروه‌های جهادی در محلات تهران
محمد امین توکلی زاده، معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران از تشکیل و ایجاد گروه‌های جهادی در محله‌های پایتخت خبر داد و گفت: اکنون برای تمامی مناسبت‌ها مراسم خیابانی با مشارکت شهروندان برگزار می‌شود.  تهران از یک طرف نماد آبادانی، سعادت و سبک زندگی در کشور و از طرف دیگر به عنوان الگو و خط دهنده برای شهرهای سراسر کشور مطرح است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :