• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 20 مهر 1402
کد مطلب : 205542
+
-

نکته بازی/ بهتر نیست آندو هم رعایت کند؟

گویا آرایش ساده موی سر در تیم امیر قلعه‌نویی تبدیل به یکی از بندهای انضباطی مهم شده است. پس از آنکه در فروردین‌ماه شاهد اعمال این قانون در مورد رضا اسدی و امین حزباوی بودیم و هر دو بازیکن با کوتاه‌کردن موی سر خود توانستند به اردوی تیم ملی ملحق شوند، حالا همین اتفاق برای محمدجواد حسین‌نژاد رخ داده است. پدیده سپاهان که با موی بلند در پیراهن این تیم ظاهر شده بود، برای حضور در اردو موهایش را کوتاه کرده است. برخی با این رویه موافق هستند و برخی آن را ناپسند و تاریخ‌گذشته می‌دانند، اما در هر صورت اگر قرار است چنین قانونی در تیم ملی رعایت شود، حتما آندرانیک تیموریان دستیار قلعه‌نویی هم باید به حرمت مقررات، با موی کوتاه در تمرینات حاضر شود. اینطوری بهتر نیست؟

آن 5میلیارد چه شد؟
علی فتح‌الله‌زاده یا خودش در این فوتبال هست، یا اخبار و مصاحبه‌هایش. او حتی اگر استثنائا مدیریت باشگاه را بر عهده نداشته باشد، حتما به‌خاطر میراثی که به‌جا گذاشته در کانون توجهات خواهد بود. استاد در یکی از تازه‌ترین مصاحبه‌های خود فرموده است: «فوتبالی که در آن صداقت و عدالت نباشد، فوتبال نیست. مرام و معرفت در آن گم شده است. اگر بخواهی سالم کار کنی، بدهکار می‌شوی.» ساعاتی بعد از این مصاحبه خبر رسید برای فتح‌الله‌زاده قرار بازداشت صادر شده اما او با سپردن وثیقه 6میلیارد تومانی آزاد است. خود فتح‌الله‌زاده این موضوع را تکذیب کرده و ما هم تکذیب او را باور می‌کنیم اما کاش حاجی که طرفدار کار سالم است، توضیح می‌داد داستان آن 5میلیارد تومانی که قرار بود به باشگاه برگرداند چه شد؟!

چرا هیچ‌کس شوقی ندارد؟
انتخابات هیأت فوتبال تهران برگزار شد و میرشاد ماجدی بر کرسی ریاست آن تکیه زد. سازوکار چنین انتخاباتی هیچ‌وقت برای مردم عادی جذابیت چندانی نداشته اما نکته اینجاست که وقتی خبر انتخاب میرشاد اعلام شد، کمتر کسی به آن واکنش مثبت نشان داد. عمده کامنت‌ها حول این محور بود که «باز هم یکی از خودشان انتخاب شد» یا «تا وقتی فوتبال دست اینها باشد، چیزی درست نمی‌شود». تازه ماجدی سابقه بازی هم دارد اما حقیقت آن است که دست‌به‌دست‌شدن میزها بین تعداد معدودی از مدیران که این سال‌ها امتحان‌شان را پس داده‌اند، مردم را ملول و ناامید کرده. آقای ماجدی هم جزو همان عزیزانی بود که از پاداش 20هزار دلاری پیروزی بر ولز بهره‌بردند. واقعا او چه تحولی قرار است در فوتبال تهران ایجاد کند؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید