• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 19 مهر 1402
کد مطلب : 205412
+
-

حلاوت پیروزی

نوجوانان فلسطینی‌ دلاورانه در مقابل رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند

حلاوت پیروزی

مژگان مهرابی -روزنامه‌نگار

کودکان و نوجوانان فلسطینی سال‌هاست با بی‌رحمی و ظلم رژیم صهیونیست‌ها روبه‌رو هستند و هیچ وقت برای مبارزه و دفاع از وطن خود خسته نشده‌اند. آنها برای حفظ داشته‌های خود از جان مایه گذاشته و بی‌هیچ سلاحی در مقابل آماج تیر و تفنگ اسرائیل سینه سپر کرده‌اند؛ مردانی که دوران کودکی خود را تازه پشت سر گذاشته‌اند. بعضی از نوجوانان فلسطینی، در غیرت و شهامت، گوی سبقت را از دیگر نیروهای رزمنده ربوده و همیشه در عرصه‌ی نبرد با دشمن، خوش درخشیده‌اند. در هفته‌ای که گذشت، فرهنگسرای رسانه با همکاری فرهنگسرای ارسباران، ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و یادواره‌ی شهید «محمد الدوره» را برگزار کرد. در این‌باره ابوالقاسم رحیمیان، دبیر ستاد ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی صحبت‌های ارزنده‌ای دارد.

شهید نوجوان؛ محمد الدوره

درست 20سال پیش بود. سی‌ام سپتامبر که در تقویم ما 12مهر است. «محمد الدوره»، نوجوانی درست هم سن و سال شما، همراه با پدرش برای خرید می‌رفت. اما در محاصره‌ی صهیونیست‌ها قرار گرفت. محمد خود را پشت پدرش پنهان کرد، اما نظامیان اسرائیلی بی‌رحمانه او را گلوله باران کردند و این نوجوان 12ساله در آغوش پدر به شهادت رسید. تصویر او بارها از تلویزیون پخش شده و اغلبتان آن را دیده‌اید. جمال، پدر محمد برای این‌که صهیونیست‌ها دست از تیراندازی بردارند، فریاد می‌زد، اما دشمن بی‌رحم، وحشیانه رفتار کرده و خصومت خود را با کشتن محمد خوب نشان می‌دهد. محمد در اردوگاه «البریج» واقع در نوار غزه به دنیا آمده بود.

رساندن پیام بچه‌های فلسطینی به مردم جهان
همزمان با سالروز «محمد الدوره»، کمیته‌ی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست‌جمهوری، پنجمین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی را در فرهنگسرای رسانه و ارسباران برگزار کرد. این برنامه با هدف معرفی رفتارهای غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی اجرا شد. نسل جوان ما باید بداند، دشمنی صهیونیست‌ها از سال‌ها پیش شروع شده است.  ابوالقاسم رحیمیان، دبیر این اجلاس گفت:« از 75سال گذشته که اسرائیلی‌ها در خاک فلسطین نفوذ کردند، آن‌ها به کودکان هم رحم نکرده و دست به قتل‌عام بچه‌ها زدند. برای این‌که کودکان بزرگ نشده و به جوانان مقاومت تبدیل نشوند. برای حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی و این‌که صدای آن‌ها را به گوش مردم جهان برسانیم، هر سال یادواره‌ای برای این نوجوان شهید برگزار می‌کنیم. امسال هم این کار را کردیم و مهمان‌های ویژه‌ای در برنامه حضور داشتند. یکی از آنها سردار رحیم صفوی بود.»

اهانت و شکنجه ‌ی نوجوانان فلسطینی

رژیم صهیونیستی سال‌هاست رعب و وحشتی در فلسطین ایجاد کرده و رفتار بد آن‌ها تأثیر بدی در روحیه‌ی کودکان و نوجوانان گذاشته است. تا جایی که از قتل و شکنجه بچه‌ها هم کوتاهی نمی‌کند. نیروهای امنیتی این رژیم برای بازداشت و زندانی‌کردن کودکان فلسطینی از راه‌ها و روش‌های گوناگون استفاده می‌کنند که در واقع می‌توان گفت همه‌ی آن‌ها نوعی ربودن کودک از کوچه، خیابان و خانه و کاشانه‌ی آنان است. در عصری که شما نوجوانان ایرانی در آرامش زندگی می‌کنید، نوجوانان فلسطینی با برخوردهای غیرانسانی روبه‌رو هستند؛ به‌عنوان نمونه می‌توان در سال‌های انتفاضه الاقصی به بازداشت هزاران نوجوان فلسطینی که سنی بین 13تا 18سال داشته‌اند اشاره کرد که از آغاز و ‌هنگام بازداشت، انواع اهانت، شکنجه، رفتار خشونت‌آمیز و غیراخلاقی در زندان‌ها و مراکز بازجویی با آن‌ها شده است. اسرائیل همواره در حملات خود به غزه و قانا تعمداً مواضع کودکان را مورد هدف قرار داده است.

شکست   ‌صهیونیست‌ها
درسالروز شهادت نوجوان 12ساله فلسطینی‌«محمد الدوره»، اتفاقات مهمی افتاده و مردم فلسطین جوانمردانه نیروهای اسرائیلی را از پا در آورده و تعداد زیادی از آن‌ها را به اسارت گرفته‌اند. درگذشته صحبت از مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین بوده است، اما الآن و با حضور رنگ و بوی اسلامی در مقاومت فلسطین، اسرائیل احساس ضعف می‌کند. شکست رژیم صهیونیستی در عرض ۲۰ساعت از لبنان و هم‌چنین شکست آن‌ها از مردم غزه، به‌گونه‌ای در میان اشغالگران، زلزله برپا کرده است که مردم اسرائیل به فکر مهاجرت به کشوری جایگزین افتاده‌اند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید