• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 19 مهر 1402
کد مطلب : 205411
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wj5V8
+
-

عدد خبر

1000 متخصص
و پزشک دورهم جمع شدند تا سی‌و نهمین کنگره روانپزشکان ایران کارش را شروع کند؛ رویدادی که بزرگ‌ترین مورد در حوزه روانپزشکی محسوب می‌شود. دبیر اجرایی سی‌و نهمین کنگره روانپزشکان ایران، گفته است که در جامعه، این تصور که مراجعه به روانپزشک و روان‌درمانگر موجب انگ‌زنی می‌شود، باعث شده تا خیلی‌ها از مراجعه به این متخصصان خودداری کنند.

3 کشور
پاکستان، عربستان و سودان، در حاشیه اجلاس سالانه کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی در مصر، نشستی در حوزه بهداشت با بهرام‌ عین‌اللهی برگزار کردند. موضوع این نشست‌ها، انتقال  تجارب موفق در زمینه مبارزه با بیماری‌ها و پیشرفت‌های بهداشتی و درمانی و تعامل‌های دانشگاهی در این حوزه و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی بود.

696 میلیون
ابتلا به ویروس کرونا، از ابتدای شکل‌گیری این اپیدمی تا به امروز ثبت شده است. از این تعداد، مرگ نزدیک به 7میلیون بیمار که مبتلا به این ویروس شده‌اند، ثبت شده است. جمعیت جهان هشت میلیارد و 65میلیون نفر است؛ یعنی از هر 11و نیم نفر در جهان، یک نفر مبتلا به ویروس شده است.

1 کودک
11ساله در بیمارستان امام‌حسین(ع)مورد عمل موفقیت‌آمیز پیوند استخوان قرار گرفته است. نکته عجیب اینکه این پیوند استخوان، از یک جسد انجام شده است. بعد از جراحی خارج کردن تومور استخوان بدخیم از ران این کودک، برای حفظ اندام وی، پیوند استخوان از یک جسد صورت گرفت.

26 نفر
اهدا کننده خون به ازای هر هزار نفر، شاخصی است که کشورمان در حوزه اهدای خون به آن دست یافته است؛ شاخصی که به‌گفته سازمان انتقال خون، آماری مطلوب و همتراز کشورهای برخوردار و توسعه‌یافته تلقی می‌شود. همچنین شاخص مشارکت اهداکنندگان خون مستمر با سابقه دو بار اهدای خون در سال و اهداکننده باسابقه، هم‌اکنون 87درصد است.
 
2 عمل
پیوند قلب به 2کودک در تهران انجام شد. این عمل‌های پیوند در بیمارستان شهیدرجایی تهران  و به‌صورت همزمان صورت گرفته است.
قلب‌های اهدایی به این دو بیمار نیازمند پیوند، از استان‌های گیلان و خوزستان به تهران رسیده بود؛ قلب‌هایی که از بیماران دچار عارضه مرگ مغزی دریافت شده بود.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :