• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 19 مهر 1402
کد مطلب : 205390
+
-

آزار تمام شد

ستاره سابق چلسی و تیم ملی بلژیک با 4 سال تأخیر از فوتبال خداحافظی کرد

آزار تمام شد

یک ستاره بزرگ دیگر هم از فوتبال خداحافظی کرد؛ ادن آزار. ادن آزار تا این تابستان در رده سیزدهم گران‌ترین بازیکنان تاریخ قرار داشت اما با خریدهای نجومی و دیوانه‌وار این پنجره نقل‌وانتقالاتی و هزینه‌های گزافی که به پای بازیکنان متوسطی چون دکلان رایس، کایسدو و دیگران ریخته شد، او به رده‌های پایین‌تر سقوط کرد. آزار سال 2019در حالی از چلسی به رئال‌مادرید رفت که هزینه انتقالش با افزونه‌های موجود در قرارداد، فراتر از 120میلیون یورو بود.
ستاره بلژیکی گرانترین خرید تاریخ باشگاه رئال‌مادرید بود و بدترین خرید هم شد. او 4سال خورد و خوابید و در نهایت چند وقت پیش نیمی از حقوق سال آینده‌اش را گرفت تا موافقت کند از این باشگاه جدا شود. حتی عربستان هم هنوز به آزار پیشنهادی نداده است. یک باشگاه کانادایی او را می‌خواست که این پیشنهاد جدی نبود. قرار بود این ستاره سابق فوتبال که حرفه‌اش را با تکل خطرناک هموطنش مونیر در بازی با پاری‌سن‌ژرمن از دست داد، به شهر خودش در بلژیک برگردد و به تیم آنتورپ بپیوندد اما این اتفاق هم نیفتاد.
آزار در 28سالگی پیر شد تا 4سال بعد از آن انتقال شوم، هم مجبور به فسخ قراردادش با رئال‌مادرید شود و هم از تیم ملی بلژیک خداحافظی کند. او بین دو نیمه بازی با اتریش که یک –یک تمام شد، در ورزشگاه کینگ بائودوین شهر بروکسل با هواداران خداحافظی کرد. خداحافظی‌ آزار مراسم جالبی داشت؛ او با خودرو در ورزشگاه حاضر شد. برخی به شوخی گفتند او از ترس اینکه دوباره مصدوم شود با ماشین آمده و نظر بعضی هم این بود که آزار از بس تنبل است، زورش‌آمده مسیر رختکن تا زمین را پیاده طی کند.
ادن آزار نخستین بار سال2008برای بلژیک بازی کرد و در این 15سال 126بازی ملی انجام داد و 33گل زد. او در مراسم خداحافظی‌اش گفت هنوز می‌تواند بازیکنی در سطح حرفه‌ای باشد اما به فاصله چند‌ماه فهمید دیگر نباید به فوتبال فکر کند. آزار در پیام خداحافظی‌اش گفت: «آدم باید به حرف دلش گوش دهد و در زمان مناسب متوقف شود. پس از 16سال و بیش از 700بازی، تصمیم گرفتم به دوران حرفه‌ای خودم پایان دهم. من توانستم رویای خود را محقق کنم، در زمین‌های زیادی در سراسر جهان بازی کردم و لذت بردم. در طول دوران حرفه‌ای‌ام خوش شانس بودم که با مدیران، مربیان و هم‌تیمی‌های بزرگی آشنا شدم و دلم برای همه آنها تنگ خواهد شد. دوستان من به‌زودی شما را خارج از میدان می‌بینم.»
او طی 7سال حضور در چلسی 352بازی انجام داد و 110گل به ثمر رساند. واقعا حیف است که او را با دوران افتضاحش در مادرید به یاد بیاورند. آزار واقعا بازیکن خوبی بود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید