• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 18 مهر 1402
کد مطلب : 205302
+
-

سبک کردن بار شکست تحقیر با مظلوم‌نمایی

یادداشت
سبک کردن بار شکست تحقیر با مظلوم‌نمایی

مهدی شکیبایی؛ کارشناس مسائل غرب آسیا

عملیات باشکوه طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی را با شوک بزرگی مواجه کرد؛ شوکی که تا به امروز، صهیونیست‌ها مانند آن را تجربه نکرده بودند. از سوی دیگر عملیات جبهه مقاومت موجب تحقیر بی‌چون و چرای رژیم صهیونیستی نیز شد تا جایی که یکی از روزنامه‌های مهم صهیونیستی با اذعان به شکست مفتضحانه رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که صهیونیست‌ها در این جنگ تحقیر شدند. حملات غافلگیر‌کننده مقاومت، دولت نتانیاهو را در برابر یک شکست اطلاعاتی و امنیتی قرار داد، طوری که تا پیش از حمله به مواضع صهیونیست‌ها، هیچ نشانه‌ای از طرف اسرائیلی مبنی بر پیش‌بینی چنین حمله‌ای و به تبع آن آمادگی لازم برای مقابله با آن وجود نداشت. عملیات «طوفان‌الاقصی» آن‌قدر کوبنده و غافلگیرانه بود که وزیر خارجه انگلیس در توییتی نوشت از اقدامات نیروهای مقاومت شوکه و وحشت‌زده شده است. در نتیجه حقارت رژیم صهیونیستی موجب شد تا این رژیم اشغالگر و رسانه‌های معاند فارسی‌زبان رو به مظلوم‌نمایی آورند و جایگاه ظالم و مظلوم را در نبرد میان فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها تغییر دهند و با انتشار تصاویر دروغین قصد دارند این سیاست را القا کنند که مورد ظلم فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت قرار گرفته‌اند.
اما سند مظلومیت مردم فلسطین و جرم و جنایات صهیونیست‌ها دیگر بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که عملیات طوفان‌الاقصی در مقابل حملات متعدد صهیونیست‌ها به مردم مظلوم فلسطین انجام شده است. در حقیقت در چند هفته اخیر رفتار رژیم صهیونیستی بسیار تهاجمی‌تر شده بود. پس از روی کار آمدن مجدد نتانیاهو، شاهد دولتی تند و افراطی از سوی این رژیم بوده‌ایم؛ به‌طوری که بسیاری از سران رژیم صهیونیستی اظهار کردند که حتی فلسطینی‌ها را انسان نمی‌دانند، به همین دلیل هرگونه عمل و کنشی را برای تهاجم به فلسطینی‌ها جایز دانسته‌اند.
مسئله عادی‌سازی‌ روابط کشورها با رژیم صهیونیستی نیز بسیار حائز اهمیت بوده‌است، چرا که این موضوع بسیاری از مردمان فلسطین و مسلمانان را تحت‌تأثیر خود قرار داده است. جمیع این موارد، فلسطینی‌ها را به درک این حقیقت رساند که غیر از خودشان و چند کشور حامی از جمله جمهوری اسلامی ایران، دولت‌های دیگر کاری برای آنان نخواهند کرد. بنابراین ابتکار عمل را به ‌دست گرفتند و با طوفان‌الاقصی افتخار‌آفرینی بی‌نظیری کردند؛ به‌طوری که در حال حاضر نیروهای مقاومت نسبت به رژیم صهیونیستی در موقعیت برتر قرار گرفته‌اند و با استفاده از بحران داخلی رژیم صهیونیستی عملیات خود را آغاز کردند، اما از پیام‌های عملیات طوفان‌الاقصی نباید غافل شد. یکی از مهم‌ترین پیام‌های این عملیات بیان این نکته بود که دیگر تهاجمات صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند و از سوی دیگر هر وعده‌ای که از سوی سران مقاومت داده شود، حتما روزی عملی خواهد شد. مصاحبه‌ای که سیدحسن نصر‌الله چندین سال پیش انجام داد و در آنجا اعلام کرد که آمادگی نفوذ به شهرک‌های اشغالی را داریم. نمونه بارز همین موضوع است که وعده‌های محور مقاومت صادق و عملی خواهد شد و به‌نظر می‌رسد طوفان‌الاقصی نسخه‌ای تمرینی برای انجام عملیاتی بزرگ‌تر در خاک رژیم صهیونیستی خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید