• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 18 مهر 1402
کد مطلب : 205279
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/2RrkA
+
-

با مردم

به وضعیت راه‌آهن شهرک قدس رسیدگی شود
از وقتی که ریل دوم قطار در شهرک قدس منطقه کاووسیه کشیده شده بر مشکلات اهالی هم افزوده شده است. جدای از سر و صدای زیاد تردد قطارها که آسایش ساکنان را سلب کرده، ریل‌گذاری هم اصولی و قانونی انجام نشده و حریم قانونی درنظر گرفته نشده است. طبق قانون یا شهرداری باید به قیمت روز منازلمان را از ما بخرد یا مجوز ساخت و بازسازی آن را صادر کند که متأسفانه با هیچ‌کدام از این دو گزینه موافقت نمی‌کند. منازل ما هم فرسوده شده و با یک زلزله کوچک بر سر ساکنان آوار می‌شود. خواهشمندیم به این مشکل رسیدگی شود.
انصاری از شهرک قدس

گلایه از عدم‌تامین دارو برای بیماران بزرگسال مبتلا به اس‌ام‌ای
کماکان بیماران اس‌ام‌ای که بیش از ۱۱ سال سن دارند در انتظار دارو هستند و خبری از دارو نیست و بیماران اس‌ام‌ای احساس می‌کنند نادیده گرفته شدند، این در حالی است که 2سال قبل شخص رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات دارو دستور صادر کردند.
پاکزاد از فومن

اتوبوس‌های مرز مهران قیمت بلیت را دو برابر کردند
چند وقت پیش به قصد زیارت سیدالشهدا عازم کربلا شدیم. هنگام برگشت و در مرز مهران حدود 50اتوبوس وجود داشت که رانندگان برای بلیت از هر نفر تقاضای 800هزار تومان کردند، درحالی‌که قیمت قانونی بلیت حدود 400هزار تومان است. وقتی هم که اعتراض کردیم گفتند که مسافر کم است و درآمد ما پایین آمده است. این کار اجحاف در حق زائران ابا‌عبدالله است.
زاهدی از تهران

پیامک
مالیات 55میلیونی برای 165میلیون تومان درآمد
نه مغازه دارم، نه دفتر، نه کار درست وحسابی و پردرآمدی. سال گذشته 165تومان مجموع تراکنش دستگاه کارتخوان من بوده است که 55میلیون تومان مالیات برایم آمده است. اما بعضی از دوستان مغازه‌دار که میلیاردی کار کردند زیر 10میلیون تومان مالیات می‌گیرند. در سال چندبار در شب‌های عید و شلوغ دستفروشی می‌کنم یا به چندمغازه و داروخانه لوازم بهداشتی عرضه می‌کنم. اجاره‌نشین هستم و از کمک اقوام هم بهره می‌گیرم. این چه مدل عدالتی در مالیات گرفتن است.
روبرت شیرازیان از تهران

جلوی تعطیلی آموزشکده فنی شهرستان قائنات را بگیرید
 قرار است که تنها آموزشکده فنی شهرستان قائنات (آموزشگاه فنی و حرفه‌ای امام‌خمینی) به‌زودی تعطیل شود. علت این اقدام هنوز مشخص نیست اما حدس می‌زنیم علت، کمبود بودجه باشد. اگر این اتفاق بیفتد حقیقتا جای تأسف خواهد بود؛ چرا که فارغ‌التحصیلان این آموزشکده به سرعت جذب کار می‌شدند. گذشته از آن، جوانان بسیاری که قصد ورود به این آموزشکده و کسب مهارتی را دارند بلاتکلیف خواهند ماند. مطمئنا راهکاری برای جلوگیری از تعطیلی این مرکز وجود دارد. خواهشمندیم مسئولان در این مورد تجدید نظر کنند.
کربلایی از قائنات

چرا آزاد‌راه قزوین به رشت تکمیل نمی‌شود؟
حدود 15سال است که از افتتاح آزاد‌‌‌راه قزوین به رشت می‌گذرد ولی قسمت نهایی آن که باید به رودبار متصل شود هنوز نیمه‌کاره مانده است. دقیقا به همین‌خاطر همیشه با ترافیک سنگینی در این محدوده روبه‌رو هستیم. تکمیل این بزرگراه باید در اولویت کار سازمان راهداری قرار گیرد.
خلیلی از تهران

پیام
علت قطعی مکرر آب روستای گتوند چیست؟

مدتی است که آب شرب روستای گتوند استان خوزستان به‌طور مکرر و در اکثر مواقع بدون اطلاع‌رسانی قبلی قطع می‌شود، طوری که می‌توان گفت ما در بیشتر ساعات شبانه‌روز از نعمت آب شرب بی‌بهره‌ایم. دلیل به‌وجود آمدن این مشکل چیست؟ چرا مسئولان در این رابطه شفاف‌سازی‌ نمی‌کنند؟
وزوایی از گتوند

خط پونک به تجریش تاکسی ندارد
خط پونک به تجریش که از قضا جزو خطوط پر‌مسافر است تقریبا هیچ وقت تاکسی ندارد. تعداد تاکسی‌هایی که در طول شبانه‌روز در این محدوده تردد می‌کنند اصلا جوابگوی حجم مسافران نیست. خودروهای شخصی هم کرایه چند برابری از مسافران می‌گیرند. بارها با تاکسیرانی تماس گرفته و گزارش داده‌ایم اما متأسفانه هیچ اقدامی در جهت حل این مشکل نکرده‌اند.
نیلوفر از تهران

استان فارس نیازمند دستگاه‌های نوردرمانی است
 بیماری ویتیلیگو یا به‌اصطلاح عوام برس، یکی از بیماری‌های پوستی است که اگر از روش نور‌درمانی برای معالجه استفاده شود بالای 90درصد شانس بهبودی برای بیمار وجود دارد. از طرفی طول درمان این بیماری حدود 400جلسه است و هر بیمار باید 3بار در هفته از این دستگاه استفاده کند. در استان فارس تنها یک دستگاه نوردرمانی وجود دارد که متأسفانه بیشتر لامپ‌هایش خراب است و خود دستگاه بر اثر استفاده طولانی و مکرر مستعمل شده است. با این حساب حتی درصورت استفاده مرتب هم، بیمار نتیجه کافی و مطلوب را از عملکرد دستگاه نخواهد گرفت. از مسئولان وزارت بهداشت درخواست داریم تا حداقل یک دستگاه نو به بیماران این استان اختصاص دهند.
منصوری از استان فارس




 

این خبر را به اشتراک بگذارید