• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 17 مهر 1402
کد مطلب : 205131
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/X6Pjo
+
-

گرینویچ

مهربان‌ترین پزشک دنیا

یک پزشک در آمریکا، کاری فراتر از وظایف حرفه‌ای خود کرده و با نجات یک بیمار به شهرتی جهانی رسیده است. دکتر علی السامرا که متخصص قلب و عروق است، مدت‌ها در فهرست اهداکنندگان مغز استخوان بود و وقتی که با او تماس گرفته شد، سریعا پا پیش گذاشت و با این کارش جان بیماری خردسال را نجات داد. دکتر السامرا گفته بعد از اینکه دوستش که سرطان داشت و به‌خاطر پیوند مغز استخوان نجات پیدا کرد، تصمیم گرفت خودش در این کار مشارکت کند. این اقدام انسان‌دوستانه او، شهرتی جهانی پیدا کرد بسیاری در فضای مجازی، از کار این پزشک فداکار تقدیر کرده‌اند و برخی لقب مهربان‌ترین پزشک دنیا را به او داده‌اند.

بزرگ‌ترین خانه پوشالی دنیا

یک پسر نوجوان، با ساختن بزرگ‌ترین سازه ساخته شده با کارت بازی، نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرده است. سازه‌ای که این پسر 15ساله در طول 41روز ساخته، در واقع بازسازی 4 ساختمان مشهور در کلکته، شهر محل زندگی اوست. آرنا داگ این سازه که 12متر طول، 3متر و نیم ارتفاع و 5متر عرض دارد را به کتاب رکوردهای جهانی گینس معرفی کرده و متخصصان گینس هم آن را به‌عنوان بزرگ‌ترین خانه ساخته شده از کارت بازی در دنیا ثبت کرده‌اند. داگا از 143هزار کارت بازی برای ساخت این سازه استفاده کرده است. این نوجوان گفته است که ده‌هابار تا مراحل آخر پیش رفته اما افتادن کارت‌ها، تمام زحمات او را به باد داده است.

جنون سرعت در آسمان

 سقوط آزاد سرعتی، ورزش پرهیجان و جنون‌آمیزی که هرکسی نمی‌تواند حتی به آن فکر کند، اخیرا محبوبیت زیادی در دنیا پیدا کرده است. این ورزش در اواخر دهه 90 ابداع شد اما اخیرا شهرت بسیار گسترده‌ای در سراسر دنیا پیدا کرده است. این نوع سقوط آزاد، سریع‌ترین ورزش غیرموتوری در دنیا خوانده می‌شود و اعدادی که در آن مطرح است، دیوانه‌وار است. برای شروع، ورزشکاران باید از ارتفاع حدود 4هزار متری سقوط آزادشان را شروع کنند و با زاویه عمود به سمت زمین بیایند. ورزشکاران باید در حالت سقوط، تا جایی که می‌توانند در حالت آیرودینامیکی باشند و اینجاست که به سرعت‌های جنون آمیز می‌رسند. ورزشکاران زبده و ورزیده، حتی ممکن است به سرعت دیوانه‌وار 500کیلومتر بر ساعت هم برسند! رکورد این ورزش، در بخش مردان 529 و در بخش زنان، 491کیلومتر بر ساعت است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید