• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 16 مهر 1402
کد مطلب : 205025
+
-

فقط خانواده‌های پرجمعیت اقدام کنند

زمین یک یورویی در قلب فرانسه

جهان نما
زمین یک یورویی در قلب فرانسه

جواد نصرتی

کاهش جمعیت در یک روستا در قلب فرانسه، چنان مقامات محلی را نگران کرده است که برای مقابله با این بحران، ایده واگذاری زمین به قیمت تنها یک یورو برای هر متر مربع را مطرح کرده‌اند تا مردم را از دیگر نقاط کشور و چه بسا خارج از آن، به این روستا بکشانند.
مقامات در روستای فورساک در شهرستان کروز امیدوارند استقبال از این طرح، در نهایت جمعیت این روستا را که در حال حاضر زیر 2500نفر است افزایش دهد. خبر خوش برای مردم هم این است که استقبال از این طرح، نسبتا خوب بوده و شهرداری محلی تا حالا 100درخواست برای خرید 8قطعه زمین آگهی شده دریافت کرده است. یکی از ملاک‌های فروش، جمعیت بالای خانواده‌های متقاضی است و فعلا با درخواست یک خانواده 8نفره که شامل پدر و مادر و 6فرزند در سنین مختلف است موافقت شده است.
جوان‌سازی جمعیت، هدف اولیه مقامات است و آنها امیدوارند در پی افزایش جمعیت، مالیات و عوارض بیشتری عاید شهرداری شود و آنها بتوانند پول بیشتری برای تأمین توسعه خدمات شهری و سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی به‌دست بیاورند.
زمین‌های عرضه شده، بین 700تا 1300مترمربع مساحت دارند و قرار است در آینده، زمین‌های بیشتری هم برای فروش عرضه شوند. افرادی که انتخاب می‌شوند تا زمین به آنها فروخته شود، 2سال وقت دارند که خانه‌ای در این زمین‌ها بسازند و باید هر چه سریع‌تر به این منطقه نقل مکان کنند.
این زمین‌ها قبلا با قیمت 14.5یورو برای هر مترمربع عرضه شده بود که البته خریداری برایشان پیدا نشد. مقامات می‌گویند فروش این زمین‌ها و در پی آن عملیات احداث خانه و پرداخت وام‌های بانکی، باعث رونق کسب‌وکار در منطقه خواهد شد و افراد زیادی را منتفع خواهد کرد.
مردم محلی هم از این طرح استقبال کرده و امیدوارند که زندگی جدیدی را در روستای آنها شکل دهد. یکی از آنها به یورونیوز گفته است: «ما جمعیت مسنی داریم و
اضافه شدن افرادی که همچنان جوان هستند و فرزندان زیادی دارند، برای همه ما خوب خواهد بود.»
یکی از نگرانی‌های فوری مقامات، تعداد دانش‌آموزان در مدرسه ابتدایی است؛ در حال حاضر فقط 80نفر در این مدرسه تحصیل می‌کنند و آینده فعالیت آن با خطر روبه‌رو است. اما درصورتی که خانوارهای جدید به روستا اضافه شوند، ممکن است در سال آینده نزدیک به 50کودک به مدرسه اضافه شود و آینده آن تضمین شود.
برخی از افراد متقاضی زمین، پزشکانی هستند که امیدوارند در همانجا مشغول به‌کار شوند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید