• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 16 مهر 1402
کد مطلب : 205024
+
-

روز کودکی

قصه شهر
روز کودکی

در تقویم به جز اول ژوئن که روز جهانی کودک است، 16مهر هر سال هم به‌عنوان روز ملی کودک ثبت شده تا فرصتی برای یادآوری جایگاه حقوق کودکان و نوجوانان باشد. این روز در سال1372 طی جلسه‌ای انتخاب شد که در آن نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برخی نهادهای دیگر حضور داشتند. انتخاب این روز برای بزرگداشت کودکان به یونیسف اطلاع‌رسانی و از طرف این سازمان هم به رسمیت شناخته شد. به این مناسبت از تاریخ شانزدهم مهر به‌مدت 7 روز به هفته ملی کودکان نیز اختصاص داده شده است.
روز کودک فرصتی است برای بودن در کنار کودکان؛ برای وارد شدن به جهان آنها و همراهی‌شان. هر سال سازمان‌های مختلف مرتبط با کودکان در این روز مراسم جشن روز کودک را برپا می‌کنند.  امسال هم
برنامه های متنوعی به مناسبت روز و هفته ملی کودک قرار است برگزار شود که متولی اصلی آن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. بخش اول اجرای برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان و بخش دوم اجرای برنامه‌ها با محوریت کودک و نوجوان است. مخاطب برنامه‌های سطح 2 هم خانواده، مسئولان و فعالان حوزه آموزش کودکان و نوجوانان هستند. وقت را از دست ندهید و همراه با کودک یا نوجوان‌تان در این برنامه‌ها شرکت کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید