• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 15 مهر 1402
کد مطلب : 204949
+
-

خبر کوتاه ورزشی

وزنه‌برداری |   دستان خالی
بازی‌های آسیایی 2022 هنوز برای وزنه‌برداران ایران مدالی نداشته است. هر وزنه‌برداری از کاروان ایران روی صحنه هانگژو رفته است، به جز ناکامی به نتیجه‌ای نرسیده‌. دیروز ایران 2نماینده در دسته 109کیلوگرم داشت. رضا دهدار که وزنه‌بردار 102کیلویی است، به‌خاطر برگزار نشدن مسابقات این دسته در بازی‌های 2022 یک دسته بالاتر رفت و به‌دلیل اینکه نتوانست وزنه‌ای در یک‌ضرب ثبت کند، حذف شد. در همین دسته مهدی کرمی با وزنه‌های 170 در یک‌ضرب، 210 در دوضرب و مجموع 380کیلوگرم پنجم شد. الهام حسینی هم در دسته 87کیلوگرم وزنه زد اما قبل از اینکه مسابقه به پایان برسد، انصراف داد. او در یک‌ضرب رکورد 95کیلوگرم را ثبت کرد ولی به‌دلیل کمردرد نتوانست در دوضرب رقابت کند و انصراف داد.
در دسته 96کیلوگرم هم 2وزنه‌بردار از ایران در جدول رقابت‌ها حضور داشتند. وزنه‌برداران ایران که در یک وزن پایین‌تر و در دسته 89کیلوگرم تخصص دارند، به‌خاطر برگزار نشدن رقابت‌های این دسته در هانگژو، به یک وزن بالاتر رفتند. امیر حقوقی با رکوردهای 164 در یک‌ضرب، 202 در دوضرب و مجموع 363کیلوگرم هشتم شد. مصطفی جوادی هم که سابقه قهرمانی در دسته 89کیلوگرم جهان را دارد، با وزنه‌های 161در یک‌ضرب، 202 در دوضرب و مجموع 363کیلوگرم نهم شد.
در دسته 76کیلوگرم زنان هم الهه رزاقی با رکورد 93کیلوگرم در یک‌ضرب، 113 در دوضرب و مجموع 206کیلوگرم نهم شد. روزهای قبل هم حسین سلطانی و ریحانه کریمی دست خالی مانده بودند. امروز مسابقات سنگین‌وزن برگزار می‌شود.
 
تیروکمان |   خداحافظی بدون مدال
تیروکمان ایران بدون آنکه به مدالی برسد، بازی‌های آسیایی هانگژو را به پایان برد. تیراندازان ایران که در انفرادی و میکس به مدال نرسیده بودند، در بخش تیمی هم حذف شدند. تیم ریکرو مردان در یک‌‌چهارم نهایی مقابل اندونزی شکست خورد و حذف شد. تیم کامپوند مردان و ریکرو زنان هم در یک‌چهارم نهایی کنار رفتند. تیم میکس کامپوند در مرحله‌ یک‌‌هشتم نهایی حذف شد و تیم میکس ریکرو در رده چهارم قرار گرفت. غلامرضا شعبانی‌مهر دلیل بی‌مدالی این رشته را مشکلات روحی ورزشکاران می‌داند. تیروکمان در بازی‌های 2014 یک طلا و یک برنز گرفته بود و دوره قبل هم یک برنز.

واترپلو |  برنز را تکرار کن
تیم ملی واترپلو که در مرحله‌ یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی سنگاپور را 13 بر 6 شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید، در این مرحله نتوانست مقابل ژاپن به پیروزی برسد. واترپلو که در بازی‌های 2018 جاکارتا بعد از 44سال روی سکو رفته و مدال برنز گرفته بود، در تلاش بود این دوره فینالیست شود و به مدال باارزش‌تری برسد اما این تیم دیروز 18 بر 11 به ژاپن باخت و فینال را از دست داد. امروز ایران برای گرفتن مدال برنز دست به توپ می‌شود.

کبدی |  یک طلا از دست رفت
تیم ملی کبدی زنان که در 2دوره قبلی بازی‌ها روی سکوهای اول و دوم آسیا رفته بود ‌(2014نقره و 2018طلا) این بار در هانگژو به فینال نرسید و با فیلیپین صاحب برنز مشترک شد. تیم زنان در نیمه‌نهایی مقابل چین‌تایپه 35 بر 24 باخت اما تیم مردان این فرصت را دارد که قهرمانی دوره قبل را تکرار کند. ایران 47 بر 24 چین‌تایپه را شکست داد و راهی فینال شد. ایران و هند امروز بر سر قهرمانی جنگ دارند.

شطرنج |  ببر و قهرمان شو
تیم ملی شطرنج ایران یک بازی تا قهرمانی بازی‌های آسیایی فاصله دارد. ایران که در تاریخ این بازی‌ها فقط یک مدال برنز دارد، تا پایان دور هشتم‌ بدون شکست و صدرنشین است. ایران که در دور هفتم مغولستان را 2.5 بر 1.5 شکست داده بود، دیروز در دور هشتم فیلیپین را 3 بر یک برد. در تیم 4نفره ایران پرهام مقصودلو، بردیا دانشور و محمدامین طباطبایی حریفان را شکست دادند و پویا ایدنی تنها بازنده تیم بود. ایران در دورهای قبلی بنگلادش، قزاقستان، چین و ازبکستان را برده و مقابل هند و ویتنام هم به تساوی رسیده بود. این تیم با 7.5 امتیاز صدرنشین است و نیم امتیاز بیشتر از هند دارد. امروز در مرحله نهم اگر ایران برنده از میدان خارج شود، قهرمانی‌اش قطعی است.

دوچرخه‌سواری |  تبریک به نفر چهارم
علی لبیب جاده 210کیلومتری مسابقات دوچرخه‌سواری بازی‌های هانگژو را رکاب زد اما نتوانست به مدالی برسد. او که 21ساله است در نخستین حضورش در این بازی‌ها چهارم شد. لبیب دلیل این شکست را کامل نبودن تیم ایران می‌داند: «تیم‌های دیگر با ترکیب کامل 4نفره در مسابقات حضور داشتند و در دوچرخه‌سواری کار تیمی اهمیت زیادی دارد و تیم یک نفر را به مدال می‌رساند.» لبیب بی‌تجربگی خودش را هم در مدال نگرفتنش بی‌تأثیر نمی‌داند: «حریفانم 10برابر من مسابقه بین‌المللی داده‌اند ولی من بی‌تجربه بودم.»‌ لبیب در مسابقات پیست هم چهارم شده بود. اینکه او در 2ماده متفاوت مسابقه داد، با تعجب دیگر شرکت‌کنندگان همراه شد. محمود وفایی، مربی لبیب در این‌باره گفت: «خیلی‌ از بزرگان دوچرخه‌سواری آسیا از اینکه لبیب در جاده و پیست چهارم شد، متعجب شدند و به او تبریک گفتند که با شجاعت، یک‌تنه و بدون هم‌تیمی جنگید.» فرانک پرتوآذر در هانگژو برای دوچرخه‌سواری مدال برنز گرفت که این نخستین مدال زنان این رشته در تاریخ‌ بازی‌های آسیایی بود.

سنگ‌نوردی |  در انتظار مدال
الناز رکابی امروز در مرحله‌ نیمه‌نهایی ماده‌های بلودرینگ و لید برای رسیدن به فینال رقابت می‌کند. با توجه به مدال‌های نقره و برنز آسیایی رکابی، این توقع هست که او به یکی از سکوهای سنگ‌نوردی بازی‌های آسیایی برسد.

سوارکاری |  سیزدهمی بهترین نتیجه بود
از بین 3 سوارکار ایران که در مسابقات انفرادی پرش با اسب بازی‌های آسیایی حاضر شده بودند، 2نفر فینالیست شدند که از بین آنها نغمه خانجانی بهترین نتیجه را گرفت. او که بدون خطا مسیر مقدماتی را طی کرده بود، در فینال با 6 امتیاز منفی سیزدهم شد. امید غریبی هم با اینکه راهی فینال شد ولی در مرحله آخر امتیازی به‌دست نیاورد و در رده21 قرار گرفت. مسعود مکاری‌نژاد حتی به فینال هم نرسید.

قایقرانی |  اشک‌ به‌خاطر یک ثانیه
رکسانا رازقیان در مسابقات اسلالوم چهارم شد و نتوانست از هانگژو مدالی را به ایران بیاورد. رازقیان فقط یک ثانیه دیرتر از نفر سوم از خط گذشت و بی‌مدال ماند. او که بعد از این اتفاق گریه می‌کرد، گفت: «خیلی سخت است که در یک‌قدمی سکو مدال را از دست بدهی.» قایقرانی با 2مدال نقره رویینگ و 2مدال برنز آب‌های آرام بازی‌های آسیایی2022 را به پایان برد.

جوجیتسو |  شکست اول
مهران ستار در مرحله یک‌هشتم نهایی وزن 62کیلوگرم مقابل نماینده عربستان شکست خورد و حذف شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید