• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 15 مهر 1402
کد مطلب : 204948
+
-

یکی رکورد شکست، یکی مدال گرفت

اولین حضور اسکیت ایران در بازی‌های آسیایی با مدال نقره ترانه احمدی و رکوردی که رومینا سالک در جهانی ثبت کرد، همراه شد

یکی رکورد شکست، یکی مدال گرفت

رومینا سالک‌اصفهانی از صعود به فینال بازماند؛ صبح پنجشنبه این شکست خبر مهمی نبود. سالک هم ورزشکاری بود که نتوانسته بود به فینال مسابقات فری‌استایل اسکیت برسد و اینکه او در چه شرایطی مسابقه را به پایان برده بود، خیلی مهم به‌نظر نمی‌رسید اما خیلی طول نکشید که مشخص شد سالک کار بزرگی را در این رقابت‌ها انجام داده است. او در مرحله مقدماتی رکورد 4ثانیه و 254هزارم ثانیه را ثبت کرده بود و این رکورد، رکورد جدید انفرادی جهان بود. سالک با این رکورد در بین 13نفر اول شد و از گروه صعود کرد اما شکست در نیمه‌نهایی، شانس فینال را از او گرفت و یک خطا در نیمه‌نهایی دستش را از مدال کوتاه کرد. سالک توقع قهرمانی از خودش داشت و با این رکوردشکنی حق او چیزی غیراز طلا هم نبود. او بعد از این اتفاق با گریه جلوی دوربین‌های خبری حاضر شد و توضیح داد که چرا مدال را از دست داده است: «در مقدماتی زمان خوبی داشتم و اول شدم. باید طلا می‌گرفتم اما بدشانسی آوردم. در نیمه‌نهایی با اختلاف‌ یک‌هزارم ثانیه به لیو چیائو باختم که قهرمان شد. در نیمه‌نهایی هم داور از من خطا گرفت.» با اینکه سالک مدالی نگرفت اما رکوردشکنی او از اتفاقات مهم این مسابقات بود. خبر رکوردشکنی او بعد از پایان مسابقه در سالن اعلام شد.
اما این تنها خبر خوب این مسابقه نبود. مسابقات فری‌استایل یک مدال هم برای ایران داشت. ترانه احمدی در فینال مقابل لیو چیائو قرار گرفت و او هم مقابل این اسکیت‌باز چین‌تایپه‌ای شکست خورد. احمدی ناراحت بود که چرا فینال تمام‌ایرانی برگزار نشد: «برنامه‌ریزی کرده بودیم که من و مبینا سالک به فینال برسیم ولی نشد.» اسکیت برای نخستین‌بار به بازی‌های آسیایی اعزام شد و نقره ترانه احمدی نخستین مدال این رشته در بازی‌های آسیایی بود.
در فری‌استایل مردان هم ایران 2نماینده داشت امیرمحمد سواری در دور یک‌‌چهارم نهایی حذف شد و محمد لسانی به نیمه‌نهایی رسید اما لسانی هم نتوانست به مدال برسد. او در دیدار رده‌بندی مقابل حریفی از چین‌تایپه شکست خورد و چهارم شد.
اسکیت ایران در حالی در 2 بخش سرعت و فری‌استایل به یک مدال نقره رسید که فدراسیون اسکیت وعده گرفتن 3مدال داده بود؛ 2طلا و یک نقره.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید