• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 13 مهر 1402
کد مطلب : 204772
+
-

این تیم با معجزه هم به پاریس نمی‌رسد

تیم ملی والیبال در مقدماتی المپیک بد بازی می‌کند و نتیجه نمی‌گیرد. بعد از توجیه شکست‌های قبلی با سفر 60ساعته شکست مقابل چک هم گردن داور افتاد

این تیم با معجزه هم به پاریس نمی‌رسد

کسی می‌تواند از این تیم دفاع کند؟ دلیلی برای دفاع‌کردن وجود دارد؟ شکست‌های پی‌درپی و بازی‌های ضعیف تیم ملی والیبال، هواداران این تیم را شاکی کرده است. امیدی به صعود تیم به بازی‌های المپیک پاریس وجود ندارد و هرچند تیم‌های دیگر با نتایجی که می‌‌گیرند، ایران را به سمت سهمیه هدایت می‌کنند اما این خود تیم ایران است که همه‌‌چیز را به باد می‌دهد و هر بار و بعد از هر شکست بهانه‌ای هم برای توجیه سرهم می‌کند.
تیم ملی که در بازی‌های آسیایی هانگژو و در رقابت‌ با تیم‌های درجه 2 آسیا به قهرمانی رسیده بود، با روحیه راهی برزیل شد تا در مقدماتی المپیک به سهمیه پاریس برسد. توقع این بود که ایران در بازی‌های اول و مقابل تیم‌هایی که شانس پیروزی بیشتری داشت، به امتیاز برسد و به جمع 10تیم جهان راه پیدا کند اما تا به امروز توقعات را برآورده نکرده است؛ تیم نه خوب بازی می‌کند و نه خوب نتیجه می‌گیرد. ایران در بازی اول 3بر یک به آلمان باخت، در بازی دوم 3بر صفر نتیجه را به اوکراین واگذار کرد. در بازی با قطر که ضعیف‌ترین تیم گروه بود، یک ست از دست داد و دیروز هم مقابل چک در بازی 4سته شکست خورد. تا دیروز بهانه این بود که تیم از چین تا برزیل سفر 60ساعته داشته و خسته است. شکست چک هم به گردن داور افتاد. هیچ‌یک از این بهانه‌ها منطقی به‌نظر نمی‌رسد.
اگر مسابقات مقدماتی برای تیم ملی اهمیت ویژه‌ای داشت که باید می‌داشت، چرا تیم اصلی به‌ بازی‌های آسیایی رفت؟ حتی کسانی که خیلی پیگیر اتفاقات والیبال نیستند هم مسابقات انتخابی المپیک و سهمیه را به مدال بازی‌های آسیایی ترجیح می‌دهند و هم به کوتاه بودن فاصله زمان 2رویداد واقف هستند. به هر حال خود فدراسیون و کادر فنی تیم ملی تصمیم گرفتند سهمیه بازی‌های پاریس را فدای طلای هانگژو کنند و حالا نمی‌توانند خستگی تیم را بزرگ کنند و سر هواداران منت بگذارند که تیم 60ساعت در راه بود و اگر نتیجه نمی‌گیرد حق دارد. تیم ملی با پرواز فرست‌کلاس از چین به برزیل رفت و همه این ساعت‌ها را هم در پرواز نبود. از همه مهم‌تر اینکه تیم حرفه‌ای باید به این شرایط عادت داشته باشد؛ همانطور که تیم‌های قبلی هم با پروازهای معمولی و در ساعت‌های طولانی عازم مسابقات می‌شدند اما در حد این موضوع بزرگ نمی‌شد.
دیروز عامل اصلی شکست نیکولاس هکفورد، داور انگلیسی معرفی شد. داوری بازی خیلی مطمئن نبود اما اشتباهات او شامل حال 2تیم شد. اینکه ضعف بازیکنان و مدیریت ضعیف کادر فنی نادیده گرفته شود و اشتباهات داوری بزرگ، ترفندی است که برای کمرنگ کردن شکست تیم به‌کار رفت اما این ترفندها دیگر برای افکارعمومی قانع‌کننده نیست. بازیکنان دیروز اگر به جای اعتراض به داوری، روی بازی تمرکز می‌کردند، شاید نتیجه بهتری می‌گرفتند.
 ایران 3بازی دیگر با ایتالیا، برزیل و کوبا دارد که بازی اول دقیقه 20بامداد جمعه برگزار می‌شود. تیم برای گرفتن سهمیه باید در رنکینگ جهانی جزو 10تیم اول باشد. در شروع مسابقات به‌دست آوردن سهمیه راحت تلقی می‌شد اما با تیمی که فعلا والیبال دارد، فقط معجزه می‌تواند ایران را به پاریس برساند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید