• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 13 مهر 1402
کد مطلب : 204753
+
-

مرمت راه‌های سیل‌زده در مشگین‌شهر و سلماس

مرمت راه‌های سیل‌زده در مشگین‌شهر و سلماس

راه‌های روستایی 5روستا در مشگین‌شهر اردبیل و 5روستا در سلماس آذربایجان شرقی بعد از سیل سه‌شنبه (10مهر) خسارت دید. راه‌های ارتباطی روستاها باز و تخریب‌ها در دست مرمت است.
مدیرکل بحران استان اردبیل به همشهری گفت: «سیل به 5روستای مشگین‌شهر آسیب وارد کرد و باعث تخریب 10درصدی راه‌های روستایی شد.»  به‌گفته مهدی خدمتی، از آنجا که این سیل خسارت چندانی دربرنداشت، نیروهای راهداری با تمام قوا در تلاشند تا راه‌های روستایی مرمت شود.   مهدی خدمتی افزود: «هواشناسی هشدار سطح نارنجی اعلام کرده‌بود، نیروهای خدماتی و امدادی آماده‌باش بودند و خانه‌های روستایی دچار آب‌گرفتگی و تخریب نشدند.»  خدمتی به جان‌باختن یک نفر نیز اشاره کرد و گفت: «یک خانم 45ساله از عشایر روستای گلسن گورسن بخش مرادلو مشگین‌شهر با 150راس دام در مسیر رودخانه حضور داشت که متأسفانه با جریان سیل همراه شد و جان باخت. گروه امداد و نجات نیز 20دقیقه بعد از آغاز بارندگی سیل‌آسا، پیکر او را پیدا کردند.»
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سلماس نیز گفت: «راه ارتباطی ۵روستا در سلماس که بر اثر سیل روزگذشته مسدود شده بود، پاکسازی و بازگشایی شد.» بهنام اصغری افزود: «راهداران با به‌کارگیری چند دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیروی انسانی عملیات پاکسازی و لایروبی را انجام دادند. راه‌های روستایی شکریازی، کانیان، مافی کندی و نظرآباد از محورهای مواصلاتی بودند که در سیل اخیر شهرستان سلماس دچار آسیب شدند.»
براساس آخرین تصویر ماهواره هواشناسی، ناپایداری جوی در شمال غرب کشور تشدید شده و شدت بارش در شهرستان‌های نمین، گرمی، بیله‌سوار و مشگین‌شهر پیش‌بینی می‌شود.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید