• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 13 مهر 1402
کد مطلب : 204738
+
-

در تازه‌ترین طرح پلیس 189اراذل و اوباش در تهران دستگیر شدند

ضرب شست پلیس به اشرار پایتخت

گزارش
ضرب شست پلیس به اشرار پایتخت

گروه حوادث

با اجرای تازه‌ترین طرح برخورد با اراذل و اوباش در پایتخت، مأموران پلیس، 189نفر از اشرار تهران را دستگیر کردند. سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی پایتخت در تشریح این عملیات گفت: پلیس اطلاعات تهران با بررسی سوابق افراد و پرونده‌های اخیر توانست ۱۸۹نفر از اراذل و اوباش را که با سلاح سرد و گرم شرارت داشتند و متواری بودند، با اقدامات پیچیده پلیسی طی عملیات ۴۸ساعته، شناسایی و دستگیر کند.وی ضمن تقدیر از قوه قضاییه به‌دلیل همکاری و همراهی با پلیس اظهار داشت: دستگاه قضایی هم در این موضوع بسیار پیگیر بود و توافق شده است که این افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مجازات برسند.
به‌ گفته فرمانده انتظامی تهران، طرح تشدید برخورد با اراذل و اوباش و افراد شروری که امنیت و آرامش جامعه را بر هم می‌زنند، براساس دستور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا، به‌صورت جدی در تهران و سایر استان‌های کشور تداوم خواهد داشت.



مکث
نقشه شوم اسپانسر قلابی فوتبال

مرد شرور خـود را اسپانسر فوتبال جا زده و پسران نوجوان را به بهانه عضویت و بازی در تیم‌های مطرح فریب و مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.  این مرد یکی از دستگیر شدگان درعملیات تازه پلیس پایتخت بود.
تحقیقات برای دستگیری این مرد شرور از حدود 2‌ماه قبل شروع شد. خانواده‌ای با حضور در اداره پلیس اطلاعات تهران از 3مرد به اتهام آدم‌ربایی، آزار و اذیت و تهیه فیلم سیاه از پسر نوجوانشان شکایت کردند. پسرآنها در کلاس‌های فوتبال شرکت می‌کرد  و مردی که خودش را اسپانسر فوتبال معرفی کرده بود، به بهانه انتقال او به تیم ملی نوجوانان، وی را فریب داده و پس از آزار و اذیت، اقدام به تهیه فیلم سیاه کرده بود.
با این شکایت تحقیقات پلیس آغاز شد و ظرف مدت کوتاهی چند شکایت مشابه دیگر  هم پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت. در ادامه معلوم شد که متهم یک شرور  سابقه‌دار است که پیش از این هم به اتهام  آزار و اذیت و تهیه فیلم سیاه از پسران نوجوان دستگیر شده و به زندان افتاده بود.  با شناسایی مخفیگاه این مرد در یکی از شهرهای شمالی کشور، تیمی از ماموران با دریافت نیابت قضایی راهی آنجا شدند و شامگاه سه‌شنبه یازدهم مهرماه، این فرد آزارگر در یک خانه ویلایی دستگیر شد.
با دستگیری این متهم و تحقیقات اولیه از او معلوم شد که وی تاکنون 15پسر نوجوان را اغفال کرده و به دام انداخته است. در حال حاضر 6 نفرشان شکایت کرده‌اند که تحقیقات برای شناسایی سایرشاکیان ادامه دارد. بیشتر نوجوانان از خانواده‌هایی با وضع مالی مناسب بودند که برخی از آنها بعد از این حادثه به ‌دلیل وضعیت روحی فرزندشان برای ادامه زندگی به خارج از کشور رفته‌اند. تحقیقات همچنین برای دستگیری همدستان این مرد آزارگر که با او همکاری داشته‌اند، ادامه دارد.

گفت وگو1
قربانی اسیدپاشی قاچاقچی مواد‌مخدر شد

در میان متهمان دستگیر شده در طرح پلیس، مردی حضور دارد که ماسک به‌صورت و کلاه به سر دارد. او که از اوباش مطرح پایتخت است،7سال قبل قربانی اسیدپاشی شد و یکی از چشمانش را از دست داد. گفت‌وگو با او را می‌خوانید.

به چه جرمی دستگیر شده‌ای؟
می‌گویند از ماشینم مواد‌ مخدر و پول زیادی پیدا کرده‌اند، اما من خبر نداشتم که پول و مواد در ماشینم وجود دارد!
چطور می‌شود از وجود مواد‌ مخدر در ماشینت بی‌خبر باشی؟
شاید بدخواهانم داخل ماشین من جاسازی کرده‌اند!
چرا باید این کار را انجام بدهند؟
می‌گویند من نوچه دارم و مواد توزیع می‌کنم. حالا شاید در قدیم این کارها را انجام می‌دادم، اما الان دیگر انجام نمی‌دهم چون برای خودم کار و کاسبی راه انداختم.
چه کاری؟
مزون لباس عروس دارم.
اما تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که همچنان نوچه داشتی و با کمک آنها مواد ‌مخدر قاچاق می‌کنی؟
برای خودنمایی بود. وانمود می‌کنم نوچه دارم تا از من بترسند، اما قاچاق نمی‌کردم.
چه موادی از داخل ماشینت کشف شده؟
شیشه و هروئین.
صورتت چه شده؟
فردی به نام یاسر در سال95 روی صورت و دستانم اسید پاشید و مرا به این روز انداخت.
چرا؟
با هم کل‌کل داشتیم چون مواد توزیع می‌کردیم با هم دچار اختلاف شده بودیم. یک روز با یاسر درگیر شدم و به‌صورت او سیلی زدم. او هم کینه به دل گرفت و چند روز بعد به صورتم اسید پاشید.

گفت وگو2
بازداشت شرور معروف

یکی از گنده‌لات‌های شهر تهران که بارها به جرم دعوا و درگیری دستگیر شده، دیروز هم در میان متهمان به چشم می‌خورد. همه هانی  را می‌شناختند و حتی متهمان دیگر نیز به پای او بلند می‌شدند و ادای احترام می‌کردند. صحنه عجیبی بود، چون برخی از متهمان به محض دیدن شرور مطرح به سمتش می‌رفتند و می‌خواستند او را در آغوش بگیرند. هانی این بار به جرم درگیری در یک مغازه جگرکی دستگیر شده است.

چرا اینجایی؟
چون من معروف  و سرشناسم!
یعنی جرمی مرتکب نشده ای؟
نه. یک درگیری ساده مگر جرم است.
از اینکه مدام به اتهام درگیری دستگیر می‌شوی، خسته نمی‌شوی؟
گاهی آدم را مجبور به درگیری می‌کنند؛ مثلا تیر امسال به محل تمرین تیم استقلال رفته بودم که در آنجا درگیری رخ داد و مرا دستگیر کردند. 2 ماه زندان بودم.
این‌بار چرا دستگیر شدی؟
با دوستانم دعوا و کری‌خوانی داشتیم. رفته بودم مغازه جگرکی و با همان طرفی که برایم کری می‌خواند درگیر شدم و حالا اینجا هستم.
ظاهرا 3نفر را زخمی کرده ای؟
دعوا بود دیگر.
سنگین‌ترین حکمی که گرفتی چه بود؟
سنگین‌ترین حکمی که گرفتم حکم اعدام بود. به‌خاطر افسادفی‌الارض، اما کمی بعد حکم اعدام من شکسته و تبدیل به 7سال حبس شد.

گفت وگو3
قهرمان مسابقه مردان آهنین

زمانی قهرمان مسابقه مردان آهنین بود و جزو قوی‌ترین مردان ایران. اما حالا دستبند به‌دست در صف متهمان ایستاده است.

به چه جرمی دستگیر شده‌ای؟
درگیری.
ماجرای درگیری چه بود؟
ماجرای من تفاوتی با ماجرای روح‌الله داداشی ندارد. عده‌ای می‌خواستند مرا کتک بزنند و زورشان را به من ثابت کنند. من هم در دفاع از خودم مجبور شدم آنها را بزنم. آن شب من از باشگاه بیرون آمده بودم که 3نفر راهم را سد کردند و  با هم درگیر شدیم و من هم زدمشان.
همان شب دستگیر شدی؟
نه. 2 شب پیش بزمی در خانه‌ام راه انداخته بودم که ظاهرا یکی از همسایه‌ها مرا لو داده و مأموران دستگیرم کردند.
پرونده‌ات نشان می‌دهد که در خانه‌ات مواد ‌مخدر کشف شده است؟
مواد برای من نبود. متعلق به دوستم بود که در خانه من نگه می‌داشت! من جزو قوی‌ترین مردان ایران محسوب می‌شوم، اهل مواد ‌مخدر نیستم.
اما سوابق زیادی هم در پرونده‌ات داری؟
سنگین‌ترین جرمم گروگانگیری بود که دوستانم انداختند گردن من. یکی از دوستانم که نمایشگاه خودرو دارد و در کار خرید و فروش ملک است، با مردی که او هم نمایشگاه داشت اختلاف مالی 2 میلیاردی پیدا کرد. من هم تصمیم گرفتم به دوستم کمک کنم تا به پولش برسد. فرد بدهکار را ربودیم و بعد از 2 روز او  با دوستم به توافق رسید و آزاد شد. همین.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید