• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 13 مهر 1402
کد مطلب : 204746
+
-

هشتمین قربانی «مرد خندان» شناسایی شد

هشتمین قربانی «مرد خندان» شناسایی شد

هشتمین قربانی قاتل سریالی که زنان جوان را به قتل می‌رساند، بعد از 29سال شناسایی شد. به گزارش همشهری به نقل از فاکس‌نیوز،  کیت جپرسون که به‌عنوان راننده کامیون در فلوریدای آمریکا کار می‌کرد، در آگوست 1994، زن 34ساله‌ای را که سوزان ال کیلنبرگ نام داشت و قصد رفتن به نوادا را داشت، سوار کامیون خود کرد. او اما در بین راه این زن را به قتل رساند و  درکنار بزرگراه و در محلی خلوت، جسد وی را دفن کرد و به راه خود ادامه داد.
 قتل زن جوان، نخستین جنایتی بود که کیت جپرسون مرتکب شد و پس از آن بود که وی به قتل‌های سریالی‌اش ادامه داد. در سپتامبر 1994، یک گروه کار زندانی در حال محوطه‌سازی‌ در اطراف بزرگراه بودند که اسکلت یک زن را از زیرخاک بیرون کشیدند. پلیس اسکلت را به آزمایشگاه جنایی فرستاد و وی به‌عنوان یک زن سی و چند ساله شناسایی شد. اما هرگز سرنخی از هویت او و قاتلش به‌دست نیامد.
پس از آن، قتل‌های کیت جپرسون ادامه یافت و عجیب اینکه وی بعد از قتل‌هایی که مرتکب شده بود، نامه‌ای برای پلیس ‌فرستاد و جزئیاتی از جنایاتی که مرتکب شده بود را فاش ‌کرد. نامه او با نام مرد خندان امضا شده بود اما همین نامه‌ بود که کار دست او داد و در نهایت وی در سال1996 دستگیر شد و اعتراف کرد که 8زن را به قتل رسانده است. او گفت: بعد از قتل‌ها تصمیم گرفتم جزئیات جنایات را به‌صورت یادداشت برای رسانه‌ها بفرستم اما آنها اعتنایی نکردند و برای همین نامه‌ها را برای پلیس فرستادم. کیت که رسانه‌ها به او لقب «مرد خندان» داده بودند به زندان افتاد اما جسد سوزان، همان زنی که مرد جنایتکار در داخل کامیون خفه‌اش کرده بود، هرگز پیدا نشد. در این شرایط جنایتکار سریالی به اتهام 7قتل به 7بار حبس ابد محکوم و راهی زندان شد تا اینکه یک گروه پزشکی قانونی در تگزاس با توجه به پیشرفت‌هایی که در شناسایی افراد از طریق دی ان ای صورت می‌گیرد، توانستند از طریق اسکلتی که در بیابان پیدا شده بود، هویت او را شناسایی و به خانواده سوزان برسند. بعد از انجام آزمایش‌ها و مثبت بودن آن در‌ماه مارس امسال سوزان ال کیلنبرگ به‌طور رسمی شناسایی و آمار قربانیان مرد جنایتکار 8نفر اعلام شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید