• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
دو شنبه 10 مهر 1402
کد مطلب : 204544
+
-

قیمت هر سیخ جگر 2برابر شد

قیمت جگر به‌صورت روزافزون بالا می‌رود. درحالی‌که طبق نرخنا‌مه سازمان میادین میوه و تره‌بار، یک‌ماه پیش هر کیلو جگر سیاه گوسفندی 510هزار تومان بود، در حال حاضر به 550هزار تومان رسیده است. جگر سیاه گوساله هم که هر کیلوی آن 340هزار تومان بود الان به 430هزار تومان افزایش یافته است. این در حالی است که قیمت‌ها در قصابی‌های سطح شهر و سوپرهای گوشت آنلاین بیشتر است. به‌طوری که هر کیلو جگر سیاه گوسفندی بیش از 800هزار تومان هم به فروش می‌رسد. میانگین قیمت هر کیلو جگر سیاه گوساله هم 550هزار تومان است. به تبع افزایش قیمت جگر خام، قیمت جگر کبابی نیز افزایش یافته است. سال گذشته، قیمت هر سیخ جگر در میدان بهمن (راسته جگرکی‌های تهران) بین 12تا 15هزار تومان بود اما در حال حاضر به‌گفته غلامحسن شیرازی، رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران، هر سیخ جگر در سطح شهر تهران بین 20هزار تا 30هزار تومان افزایش یافته است.
در مورد وضع بازار جگر، با رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران، گفت‌وگو کرده‌ایم.
آقای شیرازی، وضع بازار دل و جگر چگونه است؟
وضعیت اصلا مناسب نیست چون کشتار نیست و جگر کمیاب است و نمی‌توانیم به تقاضا پاسخ دهیم.
میزان تقاضا برای مصرف جگر چقدر است؟ آیا تقاضا کاهش یافته است؟
تقاضا بالاست و عرضه بسیار کم است به‌طوری که ما فقط می‌توانیم 10درصد از حجم تقاضا را پاسخ دهیم و 90درصد دیگر بی‌پاسخ می‌ماند.
قیمت جگر به‌خصوص جگر گوسفندی بسیار بالا رفته، علت چیست؟
قیمت‌گذاری دست ما نیست اما زمانی که کمبود هست مسلم است که قیمت‌ها بالا می‌رود. البته باید اشاره کنم که قصابی‌ها در گرانی قیمت جگر نقش دارند و جگر را به قیمت گزاف به مردم عرضه می‌کنند درحالی‌که جگر باید مستقیم به جگرکی‌ها داده شود و نباید اصلا دست قصابی‌ها داده شود تا بفروشند.
قیمت هر سیخ جگر کبابی چند است؟
در تهران هر سیخ جگر بین 20 تا 30هزار تومان است که علت این تفاوت قیمت، به وزن جگری که به سیخ کشیده می‌شود بستگی دارد، به‌طوری که برخی‌ جگرکی‌ها 25گرم و برخی دیگر برای جلب نظر مشتری 30گرم جگر به سیخ می‌کشند و آن را گران‌تر می‌فروشند.
با توجه به اینکه عنوان کردید تقاضا برای مصرف جگر بالاست، به‌نظر شما راهکار کنترل قیمت چیست؟
در حال حاضر، واردات گوشت انجام می‌شود درحالی‌که بهتر است به روال ایام قدیم، گوسفند زنده وارد کشور شود و اینجا کشتار شود در این صورت هم گوشت و هم آلایش‌های دامی فراوان می‌شود و به این ترتیب قیمت‌ها پایین می‌آید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید