• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 مهر 1402
کد مطلب : 204532
+
-

کاسبی با براندازی

5پرده از فعالیت‌های کاسب‌کارانه چهره‌های اپوزیسیون با سوءاستفاده از شعار «زن، زندگی، آزادی»

گزارش2
کاسبی با براندازی

گروه سیاسی

رفتارهای کاسب‌کارانه چهره‌های مختلف اپوزیسیون خارج‌نشین و سوءاستفاده‌های مالی آنان، این روزها به رسوایی تازه‌ای برای این جریان تبدیل شده‌ است و هر روز اخبار جدیدی در این زمینه‌ منتشر می‌شود که نشان می‌دهد فعالیت‌های براندازانه به ابزاری برای کسب درآمد این چهره‌های ضدایرانی تبدیل شده‌ است.پس ‌از رسوایی‌های پی‌درپی مسیح علی‌نژاد و خانواده پهلوی در استفاده از فعالیت‌های براندازی، اکنون نوبت به چهره‌هایی مانند روناک یونسی و ... رسیده تا تلاش کنند از قافله سوءاستفاده از احساسات ملت ایران عقب نمانند و با سردادن شعار «براندازی»، به فکر پرکردن جیب خود باشند؛ موضوعی که بار دیگر پرده از ماهیت کاسب‌کارانه این چهره‌های ضدمردمی برمی‌دارد.

درخواست حمایت 2 دلاری
تازه‌ترین رسوایی اپوزیسیون در فعالیت‌های کاسب‌کارانه با استفاده ابزاری از شعارهای براندازانه در روزهای اخیر از سوی روناک یونسی، بازیگر سابق سینما که اکنون در کانادا اقامت دارد، رقم خورد. او با انتشار ویدئویی از خود، برای ادامه فعالیت‌های ضدایرانی‌اش، از مردم تقاضای پول کرد؛ آن ‌هم با روزی 2 دلار. یونسی در این ویدئو با بیان اینکه می‌خواهد کاری عملی انجام دهد و نیاز به حمایت دارد، می‌گوید:«دراین مسیر احتیاج داریم به کمک همه شما هموطنان عزیزی که در خارج از کشور زندگی می‌کنید. اینجا زمانی است که شما باید حمایت واقعی خودتان را نشان دهید. نمی‌گم زیاد، با 2 دلار. تنها با اهدا کردن پول یک قهوه در روز.»

عطرفروشی با چاشنی شعار سیاسی
برگزاری کنسرت با سوءاستفاده از شعارهای براندازانه و انجام تبلیغات گسترده به ‌منظور فروش «عطر گوگوش» از دیگر کاسب‌کاری‌هایی بود که از سوی فائقه آتشین معروف به «گوگوش» انجام شد.‌ آش سوءاستفاده گوگوش از شعارهای براندازانه آن‌قدر شور بود که صدای اپوزیسیون را هم درآورد و زمینه‌ساز شکل‌گیری اعتراض‌های گسترده شرکت‌کنندگان در کنسرت‌های این خواننده لس‌آنجلسی شد. کاسب‌کاری‌های گوگوش اما منحصر به برگزاری کنسرت با چاشنی شعارهای سیاسی نبود و تبلیغات «عطر گوگوش» آن ‌هم با شعار «زن، زندگی، آزادی» واکنش‌های اعتراضی گسترده‌ای به ‌دنبال داشت. نصب بیلبوردهای تبلیغاتی این خواننده، نمود دیگری از سوءاستفاده چهره‌های اپوزیسیون از تحولات ایران را به نمایش گذاشت.

دریافت پول برای سخنرانی
برگزاری سخنرانی پولی از سوی یاسمن پهلوی، همسر رضا پهلوی، از دیگر شیوه‌های مورد استفاده اپوزیسیون برای دریافت پول از ایرانیان به بهانه فعالیت‌های سیاسی به ‌شمار می‌رود. در آستانه سالگرد فوت مهسا امینی، براندازان بار دیگر برای بی‌ثبات‌سازی ایران دست به‌کار شدند و با اعلام فراخوان‌هایی، سعی کردند مردم ایران را برای حضور در خیابان‌ها تحریک کنند. اگرچه این اقدام‌ها نتیجه‌ای برای آنان به‌دنبال نداشت، اما پرده دیگری از سوءاستفاده‌های مالی آنان از مردم ایران را کنار زد. در هفته‌های اخیر برنامه‌ریزی یاسمین پهلوی به‌منظور برگزاری تور سخنرانی پولی حاشیه‌های زیادی به‌همراه داشت. در یکی از این فراخوان‌ها بلیت عادی حضور در جلسه سخنرانی ۱۵۰دلار، بلیت وی‌‌آی‌‌پی ۲۵۰دلار و نشستن کنار همسر رضا پهلوی 456دلار قیمت‌گذاری شد.

چمدان‌های سیاسی
مهناز افشار، بازیگر خارج‌نشین نیز از دیگر چهره‌هایی بود که در روزهای اخیر تلاش کرد با سوءاستفاده از شعار «زن، زندگی، آزادی» کسب درآمد کند. ماجرا از این قرار بود که او با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرامی خود با هشتگ «زن، زندگی، آزادی» دست به تبلیغات چمدان‌های خاصی زد که بازتاب گسترده‌ای یافت و اعتراض‌هایی را نیز از سوی مخاطبان او به‌همراه داشت. درآن مقطع گفته شد که او علاوه ‌بر این تبلیغ، برای مخاطبان خود کد تخفیف هم فرستاده است. اگرچه این موضوع در ابتدا از سوی مهناز افشار تکذیب شد، اما در ادامه برخی سلبریتی‌های خارج‌نشین در پست‌هایی از این بازیگر برای هدیه، تشکر و این چمدان‌ها را معرفی و برای آن تبلیغ هم کردند.

درآمدزایی از فراخوان‌های سیاسی
علیرضا آخوندی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد از دیگر چهره‌هایی است که با سوءاستفاده از ناآرامی‌های پاییز1401، کاسبی سودآوری برای خود به راه انداخت. به ‌دنبال شکست فعالیت‌های براندازان با هدف منزوی‌سازی ایران، موج افشاگری‌های اپوزیسیون علیه یکدیگر به‌راه افتاد و آخوندی از چهره‌هایی بود که در جریان این موج، دستش رو و مشخص شد در فراخوان‌هایی که به‌راه انداخته، 12هزار یورو پول جمع کرده که سرنوشت این پول‌ها نامشخص است. او اما در پاسخ به سؤالات درباره سرنوشت این پول‌ها، با بیان اینکه این مبلغ نه ۱۲هزار یورو، بلکه ۱۱۰هزار یورو بوده، این پول را حق خود دانست و گفت: «زحمت کشیدیم و سیاست غرب را تغییر دادیم.»








 

این خبر را به اشتراک بگذارید