• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
دو شنبه 10 مهر 1402
کد مطلب : 204521
+
-

نوشاد؛ بهترین تاریخ

با مدال برنزی که نوشاد و نیما عالمیان دیروز در مسابقات پینگ‌پنگ دونفره گرفتند نوشاد با 3برنز دونفره، تیمی و انفرادی پرافتخارترین بازیکن ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی شد

نوشاد؛ بهترین تاریخ

پینگ‌پنگ ایران با 2مدال تاریخی بازی‌های آسیایی هانگژو را به پایان برد. نوشاد و نیما عالمیان دیروز در مسابقات دونفره مدال برنز گرفتند؛ مدالی که نخستین مدال پینگ‌پنگ ایران در تاریخ این بازی‌ها بود. برادران عالمیان چند روز پیش به همراه امیرحسین هدایی در مسابقات تیمی به برنز با‌ارزشی رسیدند و بعد از 65سال دوباره ایران را در این بازی‌ها صاحب مدال کردند. نوشاد عالمیان با این 2 مدال و مدال برنزی که دوره قبل بازی‌ها در جاکارتا به‌دست آورده بود، حالا پرافتخارترین بازیکن ایران در بازی‌های آسیایی است. پیش از این هوشنگ‌ بزرگ‌زاده با برنزهای انفرادی بازی‌های 1958 و 1966 پرافتخارترین پینگ‌پنگ‌باز ایران بود.

   نوشاد: چینی‌ها از من می‌ترسند
نوشاد و نیما وعده داده بودند که در دونفره مدالی خوشرنگ‌تر از تیمی می‌گیرند اما حریف مرحله‌ نیمه‌نهایی چین بود و شکست دادن این تیم تقریبا محال. تیم برادران عالمیان با فان ژندونگ و وانگ بازی کردند که رنکینگ یک و 2جهان را دارند. آنها با رنک64 و 168چاره‌ای جز شکست 4 بر صفر و با نتایج 11 بر 4، 11 بر 3، 11 بر 3 و 11 بر 6 نداشتند. نوشاد قبول دارد که تیم چین قوی‌تر بود و خیلی بهتر بازی کرد اما جو سالن را هم در شکست خودشان بی‌تأثیر نمی‌داند: «آنها تیم برتر جهان هستند و دوبل کاملی داشتند. ما هم خوب بازی کردیم و من با توپ‌هایشان مشکل نداشتم اما جو سالن کاملا به نفع آنها بود و ۶هزار تماشاگر حمایت‌شان می‌کردند. شاید در انفرادی بتوان چینی‌ها را برد اما تاکنون هیچ تیمی نتوانسته آنها را در دوبل ببرد و قهرمان بلامنازع دنیا هستند.» نوشاد سابقه شکست چینی‌ها را در انفرادی دارد: «من با چینی‌ها خوب بازی می‌کنم و چندبار هم پیروز شده‌ام و به همین دلیل مشکلی ندارم. حتی برخی مواقع آنها از من هم می‌ترسند اما در دوبل قضیه فرق می‌کند.»

   نیما و 2برنز رویایی
نیما هم چینی‌ها را شکست‌ناپذیر می‌داند: «اسم چین روی همه تیم‌ها تأثیرگذار است و باید از کهکشان دیگری بیایند و چینی‌ها را شکست دهند.» نیما به همین مدال برنز راضی است و خوشحال است که پینگ‌پنگ 2مدال گرفته و توانسته 2بار ژاپن را (در تیمی و دو نفره) شکست بدهد: «تنها هدفمان کسب مدال بود و خداراشکر توانستیم هم در تیمی و هم در دونفره ژاپن را شکست دهیم که دور از انتظار بود. حتی در رویاهایمان هم نمی‌دیدیم که تیم ژاپن را 3 بر صفر شکست دهیم.»

   لطف‌الله نسبی: به سرعت چین باختیم
جمیل لطف‌الله نسبی، سرمربی تیم ملی دلیل شکست برادران عالمیان در بازی با چین را سرعت بالای حریف می‌داند: «اگر می‌خواهید مقابل چین پیروز شوید، باید خیلی صحیح و کم‌اشتباه بازی کنید. آنها تیم بسیار قدرتمندی دارند و سرعت بازی‌شان بسیار بالاست و بچه‌های ما در بیشتر مواقع از سرعت چین عقب می‌ماندند.»
پینگ‌پنگ برخلاف دوره گذشته که مدال برنز نوشاد عالمیان را در انفرادی داشت، این بار در این بخش از مسابقات نتوانست روی سکو برود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید