• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 10 مهر 1402
کد مطلب : 204519
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/GZAO8
+
-

پپ هم باخت

با شکست من‌سیتی فقط آرسنال، تاتنهام و 3 تیم آلمانی هنوز شکست نخورده‌اند

پپ هم باخت

منچسترسیتی هم بالاخره شکست خورد. البته لفظ بالاخره برای این تیم در فصل جدید چندان دقیق نیست چون آنها در بازی سوپرجام (کامیونیتی‌شیلد) به آرسنال باختند و نخستین جام را از دست دادند و هفته گذشته در جام اتحادیه هم دومین جام فصل را از کف دادند و با شکست مقابل نیوکاسل از دور رقابت‌ها کنار رفتند. با شکست من‌سیتی فقط آرسنال، تاتنهام و 3‌تیم آلمانی هنوز شکست نخورده‌اند؛ بایرن‌مونیخ، لورکوزن و دورتموند.
مدتی می‌شد من‌سیتی از ولوز نباخته بود و رکورد 6‌برد متوالی مقابل این تیم در لیگ برتر را در کارنامه داشت. پیش از این 6‌برد، 3‌باخت متوالی در کارنامه سیتی به چشم می‌آمد. زمانی نونو اسپریتو گربه‌سیاه گواردیولا به‌حساب می‌آمد و مدام تیم او را می‌برد. پپ گواردیولا پیش از بازی با ولوز با تحقیر درباره تیم حریف حرف زد. او نام هوانگ هی‌چان را فراموش کرده بود و هنگام فهرست کردن مهاجمان ولوز او را «مرد کره‌ای» خطاب کرد و همان بازیکن گل دوم و پیروزی‌بخش گرگ‌ها را به سیتی زد.
بنابراین باخت به ولورهمپتون سومین شکست فصل من‌سیتی بود. بازی‌های سخت‌تری هم در پیش است و پپ باید دست به دعا ببرد تا رودری از محرومیت برگردد و کوین دی‌بروینه از مصدومیت. دی‌بروینه 3‌هفته دیگر هم غایب خواهد بود اما رودری بعد از بازی با آرسنال در دسترس است.
8 بازی بعدی منچسترسیتی در لیگ برتر به این شرح است: آرسنال (خارج از خانه)، برایتون (ورزشگاه اتحاد)، منچستریونایتد (خارج از خانه)، بورنموث (ورزشگاه اتحاد)، چلسی (خارج از خانه)، لیورپول (ورزشگاه اتحاد)، تاتنهام (ورزشگاه اتحاد) و استون‌ویلا (خارج از خانه) که غیراز بورنموث همه بازی‌ها سخت است.
افت سیتی‌زن‌ها ‌در غیاب هافبک اسپانیایی آغاز شد. از زمانی که رودری به‌دلیل دریافت کارت قرمز مستقیم مقابل ناتینگهام‌فارست به محرومیت 3‌جلسه‌ای رفته اوضاع تیم خوب نیست. سیتی بدون حضور رودری ۱۵‌بازی انجام داده که ۹‌برد و یک‌تساوی به‌دست آورده و ۵بار شکست خورده، یعنی 33درصد یا یک‌سوم بازی‌هایش را باخته است. سیتی با حضور رودری؛ ۶۷‌بازی، ۵۳‌برد، ۹‌تساوی، ۵‌شکست (۷ درصد). سیتی‌ها با یا بدون او 5بار باخته‌اند اما درصد باخت‌ها تفاوت دارد.
ولی این شکست یک دلخوشی هم برای هواداران خرافاتی من‌سیتی دربرداشت. در فصل 11-2010 ولورهمپتون منچسترسیتی را 2بر یک در ورزشگاه خانگی شکست داد. این مسابقه ساعت 15شنبه 30سپتامبر برگزار شد. پپ گواردیولا در ومبلی با تیم بارسلونا به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید. حالا دقیقا در همین ساعت و همین ورزشگاه به ولوز باخته‌اند؛ ولورهمپتون منچسترسیتی را 2بر یک در ورزشگاه خانگی شکست داده، مسابقه ساعت 15شنبه 30سپتامبر برگزار شده و فینال لیگ قهرمانان در ومبلی خواهد بود. یک قهرمانی دیگر در اروپا در راه است؟
بازی بعدی سیتی مقابل لایپزیش در لیگ قهرمانان اروپاست. آخرین باری که ارلینگ هالند مقابل لایپزیش بازی کرد، 5‌گل به آنها زد.

اتفاق تاریخی در لیگ برتر
اولین پیروزی لیگ برتری لوتون در این هفته در خانه اورتون رقم خورد و این اتفاقی تاریخی بود. در گودیسون پارک، لوتون برای اولین‌بار در تاریخ لیگ برتر موفق به کسب پیروزی شد. آخرین‌بار که لوتون در سطح اول انگلیس برنده شده بود، هنوز لیگ برتری وجود نداشت، پپ گواردیولا به‌عنوان بازیکن، نخستین فصل خود با بارسلونا را به پایان رسانده بود، لیدزیونایتد قهرمان انگلیس بود و محمد صلاح حتی به دنیا نیامده بود.

امری با ویلا چه کرده؟
استون‌ویلا با پیروزی پرگل 6بر یک مقابل برایتون شگفتی‌ساز به رکورد ۱۰‌پیروزی پیاپی خانگی دست پیدا کرد. در سال ۲۰۲۳، هیچ تیمی به غیراز منچسترسیتی، بیشتر از ویلا امتیاز کسب نکرده است. همچنین اولی واتکینز به دومین بازیکن تاریخ ویلا تبدیل شد که در یک فصل، موفق به ثبت 2‌هت‌تریک می‌شود. واتکینز از شروع فصل ۱۱‌بازی انجام داده، 7گل زده و 3‌گل ساخته.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید