• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 10 مهر 1402
کد مطلب : 204518
+
-

افتضاح داوری در انگلیس

افتضاح داوری در انگلیس

داوران لیگ برتری معلوم نیست حواس‌شان کجاست. در 2 فصل اخیر مسابقات زیادی بود که صدای برخی تیم‌ها را درآورد اما این فصل اوضاع بدتر شده است. در بازی تاتنهام و لیورپول یک سرقت بزرگ رخ داد. با رسوایی اخیر بارسلونا و داستان رشوه این باشگاه به داوران به‌مدت 17‌فصل، برخی ناظران به اتفاقات داوری در لیگ برتر مشکوک شده‌اند. لیورپول در این بازی روی پاس صلاح و گل لوییس دیاس دچار زیان شد، زمانی که داور و کمک‌داور به این نتیجه رسیدند که دیاس در آفساید بوده. این در حالی است که مدافع تاتنهام ۶۵‌سانتی‌متر آفساید را پر کرده بود. افراد حاضر در اتاق کمک‌داور ویدئویی انگار همگی در خواب دسته‌جمعی فرو رفته بودند.
بیانیه کمیته داوران هم گل قرمزها را سالم اعلام کرد و نوشت: «کمیته داوران تأیید می‌کند که خطای انسانی قابل‌توجهی در نیمه اول بازی تاتنهام مقابل لیورپول رخ داده است. رد شدن گل لوییس دیاس یک خطای واضح و آشکار بود و باید منجر به اعلام گل از طریق مداخله VAR می‌شد، اما VAR نتوانست مداخله کند.» یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول که به خبرنگاران گفته بود چیزی را که آنها دوست دارند نمی‌تواند به زبان بیاورد چون محروم می‌شود، در واکنش به بیانیه کمیته داوران گفت: «این عذرخواهی چه کمکی می‌کند؟ این شرایط در بازی یونایتد هم وجود داشت. آیا ولورهمپتون با عذرخواهی امتیازی گرفت؟ ما هم امتیاز نمی‌گیریم. ما فکر می‌کردیم وقتی که VAR بیاید همه‌‌چیز ساده‌تر می‌شود.»
کریستین رومرو، مدافع خشن آرژانتینی تیم تاتنهام با انتشار پستی نسبت به پیروزی برابر لیورپول واکنش نشان داد و هم‌تیمی‌اش در تیم ملی و بازیکن لیورپول یعنی مک‌آلیستر زیر این پست کامنت گذاشت: «با ۱۲ بازیکن طبیعی بود.» پاسخ رومرو شوخی تندی بود: « برو خونه گریه‌کن!»
      لیورپول در این بازی 9نفره شد و در آخرین ثانیه‌های بازی با گل به‌خودی ماتیپ نتیجه را واگذار کرد.
      ژوبوسلای مجارستانی برای لیورپول 13‌بازپس‌گیری توپ داشت.
      بازیکنان لیورپول در این فصل 4‌کارت قرمز گرفته‌اند، اما تیم فقط 2‌امتیاز با صدر جدول فاصله دارد.
     این نخستین برد تاتنهام پس از 6سال مقابل قرمزها بود. آنها باز هم نتوانستند کلین‌شیت کنند. آخرین‌بار در سال اول مربیگری کلوپ در لیورپول بدون گل مساوی و دروازه خود را حفظ کرده بودند.
      تاتنهام با پوستگلو پوست از سر تیم‌های بزرگ کنده، توانسته لیورپول و منچستریونایتد را ببرد و آرسنال هم به‌زحمت تساوی 2-2از این تیم گرفته. حالا تافی‌ها به‌جای لیورپول به رده دوم جدول صعود کرده و در کنار آرسنال تنها تیم‌های بدون شکست این فصل لیگ انگلیس هستند. این بهترین شروع تاتنهام در 60سال اخیر است.
      هفته آینده سیتی و آرسنال با هم بازی دارند و این فرصتی مناسب برای تحکیم جایگاه تاتنهام در بالای جدول است، درصورت پیروزی مقابل اورتون. نکته اینکه اورتون 4‌شکست خانگی پیاپی دارد؛ برای نخستین بار از فصل 59-1958.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید