• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 10 مهر 1402
کد مطلب : 204501
+
-

خانواده؛ نگین سیاست‌های جمهوری اسلامی

محدث تک‌فلاح؛ مدیر گروه خانواده

درباره تأثیرگذاری زنان و پویایی آنان هرقدر سخن گفته شود، بازگویی بدیهیات است؛ اینکه نگاه زنانه در زندگی اگر جاری و ساری باشد، جزئیات مهم و غیرقابل انکاری درنظر گرفته می‌شود که شاید در کلیات زندگی به چشم نیاید، اما تأثیر آن در بالا رفتن کیفیت کار چنان ماندگار است که حتی به چشم نمی‌آید. رسانه اما در این بین نقش مهمی در تبیین موضوعات دارد؛ نقشی که برای جریان‌سازی‌ و تغییرات لازم جامعه آنقدر حیاتی است که نه‌تنها برای حفظ و انسجام آن، بلکه برای بالا‌نگهداشتن سطح محتوایی و به‌روز بودنش باید هزینه‌های مادی و معنوی بالایی را از بودجه هر پروژه‌ای درنظر گرفت.
جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل شرایط ژئوپلیتیکی خاصی که دارد همیشه مورد توجه رسانه‌های غرب و شرق بوده و هست. به این منظور سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های این دیارها کم نبوده و همیشه مورد هجمه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... بوده است. از آنجایی که یکی از مهم‌ترین وظایف هر انسانی در دنیای امروز آگاهی و آمادگی برای رویارویی با واقعیت است، پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی معاندان یکی از مسئولیت‌های رسانه‌های ارتباط جمعی و حتی افراد در شبکه‌های اجتماعی است. اهمیت موضوع «زن و خانواده» در سال‌های اخیر بر همگان واضح است و ضرورت تبیین مسائل و شبهات در مورد این مطالب نیز در اولویت دستورالعمل‌ها باید قرار گیرد. در این میان حضور خود زنان در میدان تبیین یکی از اساسی‌ترین موضوعات مطروحه است؛ چراکه بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، هر وقت زنان وارد عرصه‌ای شده‌اند، آن حرکت به سرانجام رسیده و هر وقت بانوان در حرکتی حضور نداشته‌اند، آن حرکت نتیجه‌بخش نبوده است. بنابر این جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید برای خود ماموریت مهمی را تعریف کرده و در مدت زمان معلوم به اجرای آن پرداخته و  در تاریخ هشتم مهرماه سال‌جاری در آیین اختتامیه با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان داد.
شکل‌گرفتن ارتباطات پیچیده، آشنایی با اهداف مشترک، تعاملات علمی و تجربی و... ازجمله دستاوردهای قابل ذکر این جشنواره بود که البته به همین حد محدود نمی‌شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید