• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
دو شنبه 10 مهر 1402
کد مطلب : 204496
+
-

تولید انگور و گلابی گلخانه‌ای در ابهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ابهر گفت: برای نخستین‌بار، تولید انگور و گلابی به‌صورت گلخانه‌ای در این شهرستان انجام می‌شود. حسن مولایی این خبر را به فارس داد و اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای طرح کشاورزی نوین قرار است که در 7 هکتار انجام شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه طرح پرورش انگور و گلابی در فاز نخست در 3 هکتار از باغ‌های روستای «نورین» انجام می‌شود، اضافه کرد: این طرح به‌صورت آزمایشی در حال اجراست و درصورت موفقیت سطح زیرکشت آن بیشتر خواهد شد.
او با بیان اینکه اجرای این طرح مزایای زیادی نسبت به روش سنتی دارد، افزود: امکان تولید میوه خارج از فصل، تولید میوه نوبرانه قبل از بازار، مقاومت بالای میوه در برابر سرمازدگی و کاهش استفاده از سموم ازجمله مزایای این نوع تولید میوه است. مولایی ادامه داد: از دیگر مزایای اجرای این طرح کاهش مصرف آب، صرفه اقتصادی بالا و کاهش عوارض ناشی از مخاطرات طبیعی ازجمله باد شدید، تگرگ و سرمازدگی است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ابهر با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه تولید انگور، بیان کرد: در حال حاضر این شهرستان قطب تولید انگور در استان است و قطعا استفاده از این روش در افزایش تولیدات آن، کمک شایانی خواهد کرد.‌‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید