• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 9 مهر 1402
کد مطلب : 204449
+
-

تجلی وحدت در سیستان و بلوچستان

گزارش2
تجلی وحدت در سیستان و بلوچستان

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

تلاش ناکام روزهای اخیر ضدانقلاب و جریان‌های معاند برای تحریک افکارعمومی در شرایطی است که گزارش‌ها از شهرهای مختلف استان نشان می‌دهد با حضور مردم سیستان‌وبلوچستان در جشن‌های هفته وحدت، تیرهای تفرقه‌افکنانه تجزیه‌طلبان و تروریست‌ها به سنگ خورده‌است.
حضور مردم استان در جشن‌ها و آیین‌های هفته وحدت درشرایطی است که رسانه‌های معاند در هفته‌های گذشته کوشیدند به بهانه سالگرد حادثه 8مهر1401در زاهدان، شهروندان را به خیابان‌ها بکشند؛ راهبردی که با هوشیاری مردم سراسر استان ناکام ماند. این‌ درحالی ‌است که این روزها شهرهای مختلف سیستان ‌و بلوچستان شاهد برگزاری ویژه‌‌برنامه‌های هفته‌وحدت هستند؛ آیین‌هایی که با محوریت مردم درحال برگزاری است.

جام پرچم در زاهدان
برگزاری جشنواره اقوام ایرانی باعنوان «جام پرچم» در زاهدان ازجمله ویژه‌برنامه‌هایی بود که به‌مناسبت هفته‌وحدت دراین استان برگزار شد. این جشنواره که همزمان با سراسر کشور در زاهدان برگزار می‌شد، به‌مدت 2 روز میزبان بازی‌های بومی- محلی در رشته‌های «تیروکمان سنتی»، «گانیه»، «هفت سنگ»، «دالپلان» و «قلعه قوس» بود. دراین جشنواره شرکت‌کنندگانی از 11شهرستان استان حضور داشتند.

تدارک برنامه‌های متنوع
بررسی‌های انجام شده از شهرهای مختلف استان نشان می‌دهد برگزاری مسابقات فرهنگی - ورزشی، اجرای برنامه ازسوی گروه‌های سرود دانش‌آموزی، برپایی همایش‌های فرهنگی با محوریت تبیین ضرورت‌های تقویت وحدت میان مذاهب مختلف و همچنین پاسداشت مقام‌شامخ پیامبر گرامی اسلام(ص) از برنامه‌های تدارک دیده شده به‌مناسبت هفته وحدت دراین استان بوده است.

ویژه‌برنامه‌هایی با محوریت مردم
مردم‌محوری یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های جشن‌های هفته‌وحدت در سیستان‌وبلوچستان به‌حساب می‌آید. مردم شهرهای مختلف استان با برگزاری ویژه‌‌برنامه‌هایی، آن‌هم به‌صورت خودجوش، ضمن ادای احترام به ساحت مقدس رسول‌اکرم(ص)، از فرصت هفته وحدت برای نمایش همدلی دراین استان استفاده کردند.‌







 

این خبر را به اشتراک بگذارید