• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 9 مهر 1402
کد مطلب : 204382
+
-

دروازه اشتباهی

سرخیو راموس به وعده‌اش برعکس عمل کرد تا بارسا به برد شماره 2500 برسد

دروازه اشتباهی

بارسلونا در برد یک بر صفر مقابل سویا، با گل‌به‌خودی سرخیو راموس به پیروزی شماره‌2500 خود در همه دیدارهای رسمی در تاریخ 124ساله‌اش رسید. این دیدار جدا از حاشیه‌هایی که درباره رویارویی راموس با بارسلونا در‌برداشت، بین 2باشگاه هم دعوا درگرفت. ساعاتی پیش از آغاز مسابقه، باشگاه سویا بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد که سران این تیم با توجه به پرونده داوری نگریرا، حاضر نیستند در کنار مدیران بارسلونا در جایگاه VIP استادیوم بنشینند. این یک رسم است که در هر مسابقه مدیران 2‌باشگاه در کنار هم بازی را تماشا می‌کنند. واکنش باشگاه بارسلونا هم بسیار تند بود. بارسا در بیانیه خود تأکید کرد که این موضوع ارتباطی با سویا نداشته و آنها حق پیشداوری ندارند و باشگاه بارسلونا تمامی روابط خود را با سویا تا زمانی که موضع فعلی خود را اصلاح نکند، قطع‌شده می‌داند.
    پیش از این مسابقه تصویری از ال‌کلاسیکوی سال2016 منتشر شده بود که در آن سرخیو راموس دست لمینه یامال را که آن زمان طفلی بیش نبود، گرفته بود تا از رختکن وارد زمین شوند. این دو پس از نزدیک به یک دهه به‌ هم رسیدند و با تیزهوشی یامال و اشتباه راموس، بارسلونا به پیروزی رسید. راموس پیش از بازی گفته بود بدش نمی‌آید نخستین گلش را برای سویا مقابل بارسلونا به ثمر برساند. او به وعده‌اش عمل کرد اما به دروازه اشتباهی گل زد.
    راموس و یامال 2بار با هم به زمین مسابقه رفته‌اند؛ یک‌بار در سال2016 که دست یامال کوچک در دستان راموس بزرگ بود و راموس در آن ال‌کلاسیکو از زمین اخراج شد. بار دوم همین پریشب که سرخیو راموس مقابل تلاش یامال مجبور شد دروازه تیم خودش را باز کند.
    این نخستین شکست سویا بعد از ۴‌بازی بود و باعث شد این تیم همچنان در نیمه پایینی جدول بماند.
    مسابقه پریشب نهمین رویارویی لواندوفسکی و سرخیو راموس بود. لوا در ۸‌بازی قبلی، ۶‌بار دروازه تیم مدافع سابق رئال را در حضور خود او باز کرده بود که 4تای آن در یک بازی و با پیراهن دورتموند مقابل رئال‌مادرید بود.
    بارسلونا در هر یک از 7‌بازی اخیر خود حداقل ۲‌گل به ثمر رسانده بود و این آمار گلزنی در ۳‌فصل اخیر و در دوران پسامسی بی‌سابقه بود. در این بازی این روند متوقف شد.
    رافینیا هم در این بازی به‌شدت آسیب دید. آسیب‌دیدگی او از ناحیه عضله دوسر ران راست است. احتمالا این بازیکن تا بعد از فیفادی آینده به تمرین باز نخواهد گشت. مسابقاتی که رافینیا از دست خواهد داد: پورتو، گرانادا، اتلتیک بیلبائو، شاختار دونتسک.

بارسلونا در این مسابقه نخستین برد خود را در روز جمعه از سال2013 به‌دست آورد. جمعه برای آنها طلسم شده بود.

سرخیو راموس بار دیگر به بارسلونا باخت. او بیشترین شکست‌هایش را در عمر بازیکنی‌اش مقابل همین بارسا تجربه کرده. این بیست‌وسومین باری بود که ال‌کاپیتانو مقابل بارسلونا بازنده از زمین خارج  می‌شد.

با اینکه ژول کنده مدافع مطمئنی نیست و زیاد اشتباه می‌کند، اما دریبل نمی‌خورد. از اول فصل تا الان هیچ بازیکنی نتوانسته ژول کنده را دریبل بزند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید